17.10.2018    16:00

Αγωγή από καθηγητή Κοινωνιολογίας κατά Αδ. Γεωργιάδη – Ποιος είναι ο πανεπιστημιακός

Αστική αγωγή κατά του Άδωνι Γεωργιάδη, με την οποία ζητεί την καταβολή εύλογης οικονομικής αποζημίωσης και προσωπική κράτηση έως έναν χρόνο, κατέθεσε σήμερα στο Πολυμελές Πλημμελειοδικείο Αθηνών ο καθηγητής του τμήματος Κοινωνιολογίας του Πανεπιστημίου Αιγαίου Στράτος Γεωργούλας.

Ο κ. Γεωργούλας υποστηρίζει ότι, με τις δηλώσεις του σχετικά με το μάθημα της Κοινωνιολογίας, ο κ. Γεωργιάδης εμφανίζει αυτόν που μετέχει στη συγγραφική ομάδα στην οποία ανατέθηκε η συγγραφή του σχολικού βιβλίου της Κοινωνιολογίας της Γ’ Λυκείου να λαμβάνει «συνειδητά μέρος σε μια άκρως αντιεπιστημονική και αντιπαιδαγωγική διαδικασία».

Συγκεκριμένα, ο κ. Γεωργούλας αναφέρει τις εξής δηλώσεις του κ. Γεωργιάδη:

1. «…Και το δεύτερο θέμα … είναι η κατάργηση του μαθήματος των Λατινικών και η αντικατάστασή του από την Κοινωνιολογία. Έλα Χριστέ και Παναγία. Πόσο αγράμματους θέλουν να κάνουν πια τους Έλληνες αυτοί οι άνθρωποι. Σε όλες τις χώρες τις Ευρώπης, μηδεμίας εξαιρουμένης, οι δύο κλασσικές γλώσσες, τα Λατινικά και τα Αρχαία Ελληνικά, διδάσκονται από κοινού, θεωρούνται και σωστά ο πυλώνας του Ευρωπαϊκού Πολιτισμού και ο πυρήνας των ανθρωπιστικών σπουδών. Και έρχεται η μήτρα του Ευρωπαϊκού Πολιτισμού, η Ελλάδα και γίνεται η πρώτη χώρα που καταργεί το μάθημα των Λατινικών, για να το αντικαταστήσει, άκουσον άκουσον με την Κοινωνιολογία… και Αυτό (το μάθημα Λατινικών) πάτε και το αντικαθιστάτε με την Κοινωνιολογία. Δηλαδή με ένα μάθημα απλώς για να κάνουν τα παιδιά αριστερά». (Blue Sky, 3/9/18)

2. «…Όταν αναφερόμουν στην Κοινωνιολογία, δεν αναφερόμουν φυσικά στην Επιστήμη εν γένει, αλλά στον τρόπο που διδάσκεται στα σχολικά βιβλία στην Ελλάδα… Στην Ελλάδα, τα σχολικά βιβλία και η γενική κατεύθυνση, όπως έχει διαμορφωθεί στα χρόνια της ιδεολογικής κυριαρχίας της Αριστεράς, έχουν πάρει μία συγκεκριμένη κατεύθυνση και ένα από τα πράγματα που εγώ θα ήθελα να δω να αλλάζουν είναι τα σχολικά βιβλία και ο τρόπος που διδάσκεται, όχι μόνον η Κοινωνιολογία ή η Ιστορία, αλλά και η Γλώσσα και τα Θρησκευτικά». (προσωπικός λογαριασμός μέσων κοινωνικής δικτύωσης, 5/9/18)

3. «…αλλά ο τρόπος που είναι γραμμένα τα βιβλία της Κοινωνιολογίας στην Ελλάδα και ο τρόπος με τον οποίο διδάσκεται η Κοινωνιολογία στα ελληνικά σχολεία … Δεν έχω τίποτα με την επιστήμη της Κοινωνιολογίας, έχω όμως πάρα πολύ με τα βιβλία της Κοινωνιολογίας που θέλουν να βάλουν στα ελληνικά σχολεία. Είναι σαφές έχουν συγκεκριμένο ιδεολογικό πρόσημο.» (ΕΡΤ, 5/9/18).

Σύμφωνα με όσα αναφέρει στην αγωγή του ο καθηγητής, «με τις ως άνω δημόσιες δηλώσεις του, ο βουλευτής και αντιπρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας εμφανίζει τα σχολικά αυτά βιβλία (περιλαμβανομένου πρωτίστως των σχολικών βιβλίων Κοινωνιολογίας Γ’ Λυκείου), όχι ως επιστημονικά συγγράμματα, τα οποία έχουν συγγραφεί με την επιστημονική αντικειμενικότητα που απαιτείται, ιδίως εφόσον πρόκειται για σχολικά βιβλία που απευθύνονται σε ανήλικους μαθητές Λυκείου, αλλά ως βιβλία-εργαλεία, τα οποία έχουν δήθεν συγγραφεί κατά παραγγελία, προκειμένου να εξυπηρετήσουν συγκεκριμένους ιδεολογικούς σκοπούς και ειδικότερα προκειμένου να προβάλλουν μεροληπτικά την αριστερή ιδεολογία. Βεβαίως, όπως είναι ευκόλως εννοούμενο, καθώς τα βιβλία δεν συγγράφονται μόνα τους, την ευθύνη της συγγραφής και του περιεχομένου τους, την έχουν οι συγγραφείς τους».

Ο κ. Γεωργούλας υποστηρίζει ότι «ο κ. Γεωργιάδης συνειδητά και γνωρίζοντας ότι ψεύδεται, επέλεξε να ισχυριστεί τα ως άνω συκοφαντικά ψεύδη, όχι βεβαίως από ενδιαφέρον για την εκπαίδευση των μαθητών της Γ’ Λυκείου, αλλά προκειμένου να εξυπηρετήσει δικές του πολιτικές σκοπιμότητες. Εκ της παράνομης αυτής συμπεριφοράς του κ. Γεωργιάδη επλήγη η επιστημονική μου ευσυνειδησία, εγκυρότητα και αξιοπιστία, καθώς επίσης και η ηθική ακεραιότητα και η αξιοπρέπειά μου ως ατόμου κι ως εκ τούτου έχω δικαίωμα κατ’ άρθρο 57 του Αστικού Κώδικα, να ζητήσω να υποχρεωθεί δικαστικά να άρει την προσβολή, αναρτώντας νέα δήλωση ανακαλώντας τα όσα συκοφαντικά ισχυρίσθηκε για το πρόσωπό μου, αναφορικά με το δήθεν ιδεολογικό πρόσημο των σχολικών βιβλίων της Κοινωνιολογίας Γ’ Λυκείου».

Ποιος είναι ο Στράτος Γεωργούλας

O πανεπιστημιακός είναι προβεβλημένο στέλεχος του ΣΥΡΙΖΑ, δημοτικός σύμβουλος και επικεφαλής της δημοτικής παράταξης  «Αλλος Δρόμος», που στήριξε ο ΣΥΡΙΖΑ στις αυτοδιοικητικές εκλογές. Ο Στράτος Γεωργούλας,  με επιστολή που είχε στείλει στη Ν.Ε. Λέσβου του ΣΥΡΙΖΑ, τον Σεπτέμβριου του 2015, είχε ανακοινώσει την αποχώρησή του από το κόμμα, αλλά και από τη Γραμματεία του τμήματος Αυτοδιοίκησης του κόμματος.

Στην επιστολή του, μεταξύ άλλων ανέφερε ότι του είχε προταθεί να είναι υποψήφιος με το ψηφοδέλτιο του κόμματος στις εκλογές της 20ης Σεπτεμβρίου 2015, όπως επίσης του είχε προταθεί και στις εκλογές του Ιανουαρίου.

Δηλώνει όμως πως δεν μπορεί να είναι ο πρώτος αριστερός βουλευτής του νομού που θα ψηφίζει τους εφαρμοστικούς νόμους του μνημονίου.

«Δεν θα σιωπήσω»

Σε άλλο σημείο αναφερόταν «στη συνέπεια που πρέπει να επιδεικνύουν οι αριστεροί» και συγκεκριμένα ανέφερε: «Έχουμε χρέος να κρατήσουμε άσβηστη τη φλόγα της συνέπειας (αυτά που λέμε, να είναι αυτά που κάνουμε), της εντιμότητας, της ανιδιοτέλειας, της ελπίδας για ένα καλύτερο αύριο.

Έχουμε χρέος να μη δεχθούμε καμιά συμμαχία με το φθαρμένο και διεφθαρμένο παλιό πολιτικό προσωπικό, να τονίσουμε ότι η μόνη ρεαλιστική πολιτική είναι να στοχεύουμε σε ένα άλλο δρόμο και να προετοιμάσουμε άμεσα το πρόγραμμα για την κοινωνική αλλαγή».

Επίσης ανέφερε πως θα παραμείνει ενεργός πολιτικά. «Δεν θα σιωπήσω, ούτε θα αποσυρθώ. Η μάχη αυτή και οι επόμενες που θα έρθουν, είναι πολύ σημαντικές και ιστορικές και κανένας μας δεν έχει την πολυτέλεια της αποχής».

Τι έγραφε για το δημοψήφισμα

«Εναντια σε ολους αυτους που μας κατέστρεψαν, λέμε ΟΧΙ.

Εναντια σε αυτους που σχεδίασαν μνημόνια για να χάσουν οι πολλοί και να κερδίσουν λίγοι, λέμε ΟΧΙ

Εναντια στους ντόπιους εφαρμοστές των μνημονίων, πολιτικούς και το βαθύ κράτος, λέμε ΟΧΙ

Εναντια στα διαπλεκόμενα ΜΜΕ που κέρδιζαν πολλα, λέγοντας ψέμματα, λέμε ΟΧΙ

Εναντια στους τραπεζίτες που τζόγαραν τα χρήματα μας και μετα τους σώσαμε με το υστέρημα μας, λέμε ΟΧΙ

Εναντια στους εργατοπατέρες που εκμεταλλεύονταν τον αγώνα των εργαζομένων, κερδίζοντας μια άνετη ζωή για τον εαυτό τους, λέμε ΟΧΙ

Εναντια στους δήθεν αυτοδιοικητικούς που εκπροσωπούν οτι πιο σάπιο υπάρχει σε τοπικό επίπεδο, λέμε ΟΧΙ

Εναντια στους καθωσπρέπει καθηγητάδες, συναδέλφους μου, που 5 χρονια έβλεπαν μια κοινωνία να σπαράσσεται και δεν μιλούσαν γιατι έπαιρναν το «εξτραδακι» τους, λέμε ΟΧΙ

Εναντια στο πολιτιστικό βούρκο της κοινωνιας μας, θαμώνες των μεσημεριανών που καπηλεύονται τον όρο καλλιτέχνης, λέμε ΟΧΙ

Εναντια στους κρατικοδίαιτους επιχειρηματίες, που ζητούσαν μικρότερο κράτος (για τους άλλους) ενώ ταυτοχρονα ξεκοκαλιαζαν τα κρατικά κονδύλια, λέμε ΟΧΙ

Εναντια σε ψεύτες, κλέφτες, εγκληματίες «αντιπροσώπους» μας, που δεν χόρτασαν τοσα χρονια να κλέβουν τα λεφτά μας και τα όνειρα μας και θέλουν να συνεχίσουν, λέμε ΟΧΙ

Όλοι αυτοί ενωμένοι, όλοι αυτοί μαζι, όλοι αυτοί απέναντι μας για μια ακόμη φορά, αλλα αυτή τη φορά φανερά, καθαρά, δινουν τον αγώνα για να συνεχίσουν τον αργό θάνατο μας, για να συνεχίσουν να κερδίζουν σε βάρος της ζωής μας. Τωρα όμως φοβούνται, γιατι απέναντι τους έχουν ολους εμάς, γιατι τολμάμε να πούμε ΟΧΙ.

Η ιστορια γράφεται και αυτή τη φορά με το δικό μας χέρι, τη δικη μας ψήφο, με την αξιοπρέπεια μας, τον αγώνα για κοινωνική δικαιοσύνη, για εθνική ανεξαρτησία, για ένα καλυτερο αυριο. Τωρα, οχι αυριο, εμείς, οχι κάποιοι αλλοι».

…δεν παζαρεύω
κι ως τον ύστατο χτύπο της καρδιάς μου
θ’ αντιστέκομαι… θ’ αντιστέκομαι… θ’ αντιστέκομαι!!!
Σαμιχ Κασεμ