22.09.2018    17:02

Εμφύλιος στην οικογένεια του Μπιθικώτση για τα τραγούδια του

Ένας ανηλεής οικογενειακός εμφύλιος για τα τραγούδια του μεγάλου Γρηγόρη Μπιθικώτση, βρίσκεται σε εξέλιξη. Ο γιος του και η κόρη του βρίσκονται στα δικαστήρια για τα δικαιώματα των τραγουδιών του σπουδαίου Ελληνα ερμηνευτή. Σύμφωνα με τον Ελεύθερο Τύπο, ο γιος του αείμνηστου τραγουδιστή, Γρηγόρη Μπιθικώτση κοινοποίησε χθες στην ετεροθαλή αδερφή του Άννα εξώδικο υποστηρίζοντας ωστόσο ότι «Δεν είναι ωραίο τα αδέρφια να φτάνουν στα δικαστήρια. Αν μπορούσα και αυτή την ύστατη στιγμή να έρθω σε συνεννόηση με την αδερφή μου, τότε δεν θα χρειαζόταν να προσφύγω στη Δικαιοσύνη».

Ωστόσο ο πόλεμος μεταξύ των δύο δεν είναι καινούριος καθώς δεν διατηρούσαν και τις καλύτερες σχέσεις.  Τα παιδιά του Σερ του ελληνικού τραγουδιού έχουν να μιλήσουν 13 χρόνια, δηλαδή από τότε που έφυγε ο πατέρας τους. Ο αείμνηστος Γρηγόρης Μπιθικώτσης άφησε ως αποκλειστικούς και νόμιμους δικαιούχους του περιουσιακού (πνευματικά και συγγενικά) δικαιώματος, τη σύζυγό του Μεταξία Μπιθικώτση και του ηθικού δικαιώματος, τον Γρηγόρη Μπιθικώτση στο σύνολο του έργου του, αποκλείοντας την κόρη του Άννα.

Σύμφωνα με τον γιο του Γρηγόρη Μπιθικώτση, με τον οποίο φέρουν και το ίδιο όνομα, η Άννα Μπιθικώτση το τελευταίο διάστημα πραγματοποιεί σειρά συναυλιών σε συνεργασία με τον Στέλιο Βαμβακάρη, γιο του κορυφαίου ρεμπέτη, με τίτλο «Βαμβακάρης – Μπιθικώτσης, ο ρεμπέτης και ο Σερ», στις οποίες συμμετέχουν πολλοί τραγουδιστές.

Ο γιος του Γρηγόρη Μπιθικώτση, αναφέρει σύμφωνα με δημοσίευμα του Ελεύθερου Τύπου ότι η αδερφή του «εξακολουθεί χωρίς νόμιμο δικαίωμα και χωρίς τη δική μας άδεια να πραγματοποιεί, όπως και κατά το παρελθόν έπραττε, μουσικές εκδηλώσεις, παραστάσεις, συναυλίες με θέμα το έργο του μεγάλου δημιουργού και μάλιστα χωρίς να πληρούνται οι προδιαγραφές που αρμόζουν σε μια τέτοια παρουσίαση ώστε να προστατεύεται και να διαφυλάσσεται το έργο αυτό».

«Στη δημόσια διαθήκη του ο πατέρας μου έλεγε ότι θεωρώ το γιο μου Γρηγόρη φυσικό μου διάδοχο και συνεχιστή της ιστορίας μου σε όλα τα καλλιτεχνικά δρώμενα. Όταν ο οποιοσδήποτε και όχι μόνο η αδερφή μου θέλει να κάνει παραστάσεις, εκδηλώσεις, συναυλίες χρησιμοποιώντας και προβάλλοντας το πνευματικό έργο του πατέρα μου, θα πρέπει να έχει τη σύμφωνη, είτε προφορική είτε γραπτή έγκριση τόσο της μητέρας μου όσο και τη δική μου».

Ο Γρηγόρης Μπιθικώτσης επεσήμανε ότι η αδερφή του Άννα ουδέποτε ως σήμερα ζήτησε άδεια από τον ίδιο και τη μητέρα του παρόλο που πέρσι της είχαν στείλει επιστολή και της ζητούσαν να έρχεται σε συνεννόηση μαζί τους εκείνη δεν συμμορφώθηκε. «Δεν θέλω να ακούγεται για άλλο λόγο το όνομα του πατέρα μου, εκτός από το τεράστιο έργο που άφησε πίσω του.
Δυστυχώς όμως αναγκάζομαι να προβώ σε νομικές διαδικασίες, καθώς από την άλλη πλευρά δεν βρήκα κατανόηση. Αν υπήρχε διάθεση συνεννόησης από την άλλη πλευρά όλα θα μπορούσαν να συζητηθούν».
Από την πλευρά της η Άννα Μπιθικώτση δήλωσε άγνοια για το θέμα του εξωδίκου καθώς όπως είπε βρίσκεται στο Βελβεντό Κοζάνης και δεν έχει πρόσβαση στην ηλεκτρονική τους αλληλογραφία για τη σειρά συναυλιών «Βαμβακάρης – Μπιθικώτσης, ο ρεμπέτης και ο Σερ». «Βρίσκομαι στη Βόρειο Ελλάδα και δεν έχω τη δυνατότητα μέσα από το κινητό μου, στην περιοχή που είμαι, να μπω στα δεδομένα μου και δεν έχω ιδέα».

Αναλυτικά η επίσημη ανακοίνωση του Γρηγόρη Μπιθικώτση αναφέρει:

«Ο πατέρας μου, με μεγάλωσε με έναν αξιακό κώδικα αρχών και ηθικής, που με οδηγούσε πάντοτε στη ζωή μου, να επιδιώκω το κοινό καλό. Να προσφέρω απλόχερα, χωρίς να διεκδικώ ανταμοιβή.
Να ενώνω, και να μην χωρίζω, ούτε να διαιρώ. Να σέβομαι, να αγαπώ, να θυμάμαι, να τιμώ. Για όλους αυτούς τους λόγους, διαχειρίστηκα με διακριτικότητα, για μεγάλο χρονικό διάστημα, την ακατανόητη επιμονή της αδελφής μου, να μεταχειρίζεται το όνομα και τη μνήμη του πατέρα μας, με τρόπο και για σκοπούς που είναι βέβαιον ότι θα τον έβρισκαν πλήρως αντίθετο.
Δυστυχώς και παρά το ότι η ίδια πολύ καλά γνωρίζει ότι η μητέρα μου Μεταξία Μπιθικώτση και εγώ, είμαστε οι αποκλειστικοί και νόμιμοι δικαιούχοι του περιουσιακού (πνευματικά και συγγενικά) και ηθικού δικαιώματος αντίστοιχα , στο σύνολο του έργου του αείμνηστου Γρηγόρη Μπιθικώτση, εκείνη εξακολουθεί χωρίς νόμιμο δικαίωμα και χωρίς τη δική μας άδεια, να πραγματοποιεί, όπως και κατά το παρελθόν έπραττε, μουσικές εκδηλώσεις – παραστάσεις- συναυλίες με θέμα το έργο του μεγάλου δημιουργού και μάλιστα χωρίς να πληρούνται οι προδιαγραφές που αρμόζουν σε μια τέτοια παρουσίαση ώστε να προστατεύεται και να διαφυλάσσεται το έργο αυτό.
Επιδιώξαμε να λειτουργήσουμε ως ασπίδα για την υστεροφημία της οικογένειάς μας, και να μην επιτρέψουμε να δίνονται αφορμές για αρνητικό σχολιασμό, ψιθύρους και απαξιωτικές αναφορές.
Δυστυχώς, η προσπάθειά μας αυτή , δεν βρήκε ανταπόκριση από την πλευρά της αδελφής μου Άννας Μπιθικώτση. Γι’ αυτό και από κοινού με την μητέρα μου Μεταξία Μπιθικώτση αναγκαζόμαστε να προβούμε στις δέουσες νομικές ενέργειες, ώστε από την πλευρά μας να διατηρούμε καθαρή τη συνείδησή μας ότι προστατεύουμε τη μνήμη του συζύγου και πατέρα και τιμούμε και διαφυλάσσουμε το όνομα και το έργο του.
Έστω και τώρα, την ύστατη ώρα, προσδοκώ να βρει η αδελφή μου τη δύναμη να μας ακολουθήσει στην οδό της μετριοπάθειας.
Και να μην συνεχίσει να αδικεί τη μνήμη του πατέρα μας. Αλλά και τον εαυτό της…».

Ολη η διαθήκη

Στη διαθήκη του «σερ», στην οποία αποτυπώνεται η πραγματική του βούληση για τα περιουσιακά στοιχεία που άφησε σε καθένα από τα τρία παιδιά του, καθώς και η μεγάλη αγάπη και εκτίμηση που έτρεφε στη γυναίκα του Μεταξία.

Η διαθήκη που συντάχθηκε ενώπιον συμβολαιογράφου τον Ιανουάριο του 2002 και ανοίχτηκε μετά τον θάνατό του αναφέρει τα εξής:

«Στις κόρες μου από τον πρώτο μου γάμο με τη Θεοκλεία έχω γράψει μια οικία στην Αργυρούπολη που αποτελείται από τέσσερα μαγαζιά και τρεις ορόφους. Τα τέσσερα μαγαζιά είναι γραμμένα στην κόρη μου Αναστασία και στην εγγονή μου Αθηνά, παιδί της κόρης μου Αννας από τον πρώτο της γάμο.

»Τα τέσσερα μαγαζιά όχι ξεχωριστά στην καθεμία, από δύο τα έχουν μαζί από κοινού. Πάνω από τα μαγαζιά στον πρώτο όροφο κατοικεί η πρώτη γυναίκα μου Θεοκλεία, τον οποίον έχουμε εξ ημισείας. Μετά τον θάνατο της μητέρας τους και τον δικό μου τον δικαιούνται τα παιδιά μας Αννα και Τασία.

»Στον δεύτερο όροφο κατοικεί η κόρη μου Αναστασία με τον σύζυγό της και τα παιδιά της και είναι γραμμένος στο όνομά της. Στον τρίτο όροφο κατοικεί η κόρη μου Αννα με τον σύζυγό της από τον δεύτερο γάμο της και είναι γραμμένος στο όνομά της. Επίσης, οι κόρες μου Αννα και Αναστασία τους έχω γράψει από ένα εξοχικό σπίτι στο Πόρτο Ράφτη στη θέση “Αυλάκι”.

»Τον γιο μου από τον δεύτερο μου γάμο με τη Μεταξία, Γρηγόρη Μπιθικώτση, τον θεωρώ φυσικό μου διάδοχο και συνεχιστή της ιστορίας μου στα καλλιτεχνικά μου δρώμενα. Εχουμε γράψει στον γιο μου Γρηγόρη εγώ και η γυναίκα μου Μεταξία το σπίτι στο Χαλάνδρι. Επίσης, το εξοχικό σπίτι στον Κάλαμο στη θέση “Αγκώνα” και ένα χωράφι στο Μαρκόπουλο, είναι γραμμένα στον γιο μου Γρηγόρη Μπιθικώτση.

»Για τη νυν γυναίκα μου Μεταξία έχω να πω τα καλύτερα λόγια για όλη τη ζωή που περάσαμε μαζί μέχρι σήμερα, τριάντα δύο χρόνια, και επιθυμία μου είναι και όταν δεν θα υπάρχω να τη σέβονται και να την εκτιμούν όλοι όσοι με αγάπησαν. Στα καλλιτεχνικά μου δικαιώματα νόμιμος δικαιούχος είναι η γυναίκα μου Μεταξία Μπιθικώτση».