-->
02.05.2024

Ο οδικός άξονας Πάτρα – Πύργος με τη σαλαμοποίηση σε 8 τμήματα κινδυνεύει να μη γίνει ποτέ!

Όταν ο ΣΥΡΙΖΑ αποφάσισε να «σπάσει» το ενιαίο μέχρι τότε έργο Πάτρα – Πύργος, σε 8 μικρότερα τμήματα, με μοναδικό κι αποκλειστικό στόχο να μετατρέψει τον Καλογρίτσα και την εταιρία του σε απόλυτο κυρίαρχο, τόσο στον κατασκευαστικό κλάδο, όσο και στο τηλεοπτικό τοπίο, το μοναδικό που κατάφερε είναι να καταδικαστεί ο οδικός άξονας σε πλήρη αποτυχία.

Σύμφωνα με πληροφορίες, από το υπουργείο Υποδομών, πρέπει να γίνει κατανοητό πως πως το Πάτρα – Πύργος, έτσι όπως [επανα]σχεδιάστηκε από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, ήταν καταδικασμένο να μη γίνει ποτέ.

Κια αυτό διότι ο ΣΥΡΙΖΑ ήταν αυτός που το 2015 ακύρωσε τον διαγωνισμό που είχε δρομολογηθεί από την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας (με προϋπολογισμό 443 εκ. €, μήκος 75 χλμ. και με χρηματοδότηση από το ΠΔΕ).

Επίσης η προηγούμενη κυβέρνηση ήταν αυτή, που πρώτα αποφάσισε την κατάτμηση του έργου, και μετά ενημέρωσε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία και του «γύρισε την πλάτη»!

Η Νέα Δημοκρατία, επισημαίνουν οι πηγές του υπουργείου Υποδομών, «από την πρώτη στιγμή είχε εκδηλώσει έντονα τη διαφωνία της με την προοπτική «σαλαμοποίσης» του εν λόγω έργου, και οι εξελίξεις τη δικαίωσαν απόλυτα».

Μάλιστα τονίζεται ότι η «Νέα Δημοκρατία εξαρχής είχε υπογραμμίσει ότι με τον σχεδιασμό του ΣΥΡΙΖΑ:

1.     Απόλυτη και μοναδική ωφελημένη είναι η κατασκευάστρια εταιρεία «Κ/Ξ Τοξότης – Ομάδα Κατασκευών» συμφερόντων Καλογρίτσα, η οποία έλαβε τις 4 από τις 8 εργολαβίες.

2.     Το συνολικό τελικό κόστος του δεν θα μειωθεί.

3.     Η κατασκευή του έργου στην καλύτερη περίπτωση θα ολοκληρώνονταν το 2023, κι αυτό χωρίς τα μεγάλα οικονομικά προβλήματα που θα εμφάνιζε η εταιρεία του κου Καλογρίτσα.

Υπενθυμίζεται ότι ο σχεδιασμός της ΝΔ ήταν να ολοκληρωθεί το έργο το 2019. Με άλλα λόγια, αν ο ΣΥΡΙΖΑ δεν είχε «σαλαμοποιήσει» το έργο, φέτος το Πάτρα – Πύργος θα παραδίνονταν σε κυκλοφορία!

4.     Λόγω της «κατάτμησης» υπάρχει αυξημένος κίνδυνος το έργο να μην παραδοθεί ποτέ. Το γεγονός ότι ο κ. Καλογρίτσας κηρύχθηκε έκπτωτος στις 2 από τις 4 εργολαβίες, το επιβεβαιώνει απόλυτα.

Με άλλα λόγια:

–        Η Νέα Δημοκρατία είχε έτοιμο προς δημοπράτηση το Πάτρα – Πύργος με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, που αν ακολουθούνταν σήμερα το έργο θα ήταν ολοκληρωμένο.

–        Ο σχεδιασμός του ΣΥΡΙΖΑ και η προσπάθειά του να στηρίξει τα συμφέροντα συγκεκριμένου επιχειρηματία, «τίναξε» το όλο έργο στον αέρα.

–        Έτσι όπως έκανε τα πράγματα ο ΣΥΡΙΖΑ, αυτή τη στιγμή το ερώτημα δεν είναι αν θα καθυστερήσει το έργο ή αν θα κοστίσει περισσότερο ή λιγότερο. Το βασικό ερώτημα είναι αν θα γίνει ή όχι.

–        Η Νέα Δημοκρατία θέλει το έργο και θα βρει τρόπο να το υλοποιήσει. Χρειάζεται λίγο χρόνο για να επιτύχει την καλύτερη λύση, που θα εξασφαλίζει ότι το έργο θα γίνει πραγματικότητα. Και βέβαια στο συντομότερο δυνατό χρόνο και με το χαμηλότερο δυνατό κόστος.

–        Γι’αυτόν το λόγο, πρώτα θα συνεννοηθεί με την Commission και μετά θα προβεί στις όποιες ανακοινώσεις».

Υπενθυμίζεται ότι με απόφαση Υπουργού ΥΠΟ.ΜΕ. κ. Κ. Καραμανλή, η εταιρεία του κ. Καλογρίτσα κηρύσσεται έκπτωτη, για τις εργολαβίες των τμημάτων 1 και 4, λόγω μη υποβολής εγγυητικής επιστολής καλής εκτέλεσης για την έκπτωση.

Συγκεκριμένα στις 5 Αυγούστου 2019, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής εξέδωσε 2 αποφάσεις [ΑΔΑ ΩΣ6Θ465ΧΘΞ-Μ4Ο και 6Π7Κ465ΧΘΞ-ΛΘΖ], με την οποία η εταιρεία του κ. Καλογρίτσα κηρύσσεται έκπτωτη. Οι εν λόγω αποφάσεις εκδόθηκαν σε συνέχεια σχετικών γνωμοδοτήσεων του Συμβουλίου Δημοσίων έργων [ΣΔΕ] – Τμήμα Κατασκευών. Συνεπεία των αποφάσεων αυτών θα είναι ο υποβιβασμός της «Τοξότης» από 6ης τάξης κατασκευαστική εταιρεία σε 3ης (κάτι που αναμένεται να γίνει μέχρι τα τέλη Σεπτεμβρίου).



Διαβάστε επίσης