-->
19.04.2024

H τιμή και το όνομα χάλασαν τη συμφωνία Media Markt – Πάνου Γερμανού (Public)

Η τιμή –με την οικονομική σημασία της λέξης– και το όνομα φαίνεται ότι ήταν οι βασικές αιτίες που οι συζητήσεις ανάμεσα στη γερμανική αλυσίδα Media Markt και στον όμιλο Olympia (του επιχειρηματία Π. Γερμανού) δεν κατέληξαν τελικά σε συμφωνία.

Τούτο, βεβαίως, δεν σημαίνει, όπως επισημαίνουν παράγοντες της αγοράς, ότι αποκλείεται το ενδεχόμενο οι δύο πλευρές να καθήσουν ξανά στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων, πολλώ δε μάλλον που η μεν Media Markt αναζητεί τρόπο απεμπλοκής –έστω και μερικής– από την ελληνική αγορά, ο δε όμιλος Olympia φέρεται να θέλει να επενδύσει στην αγορά λιανικής των «λευκών συσκευών», ειδικά μάλιστα, καθώς αυτό το βήμα ετοιμάζεται να κάνει η αλυσίδα Πλαίσιο.

Όπως αναφέρει η Καθημερινή, Olympia και Media Markt ξεκίνησαν συζητήσεις με αντικείμενο την εκχώρηση μέρους των δραστηριοτήτων της δεύτερης στον πρώτο. Η Media Markt επεδίωκε –και συνεχίζει να το επιδιώκει– να διατηρήσει ποσοστό, έστω και μικρό, στην ελληνική αγορά και ταυτόχρονα τα καταστήματα που διαθέτει σήμερα να διατηρήσουν το σήμα της γερμανικής αλυσίδας.

Το ζήτημα της επωνυμίας φέρεται να ήταν ένα από τα βασικά σημεία διαφωνίας ανάμεσα στις δύο πλευρές, καθώς ο όμιλος Olympia υποστήριζε, κατά πληροφορίες, ότι το σήμα Public, με το οποίο ήδη δραστηριοποιείται στη λιανική πώληση προϊόντων τεχνολογίας, είναι πολύ πιο ισχυρό από το σήμα Media Markt, το οποίο στην Ελλάδα δεν ακολουθεί ιδιαιτέρως επιτυχημένη πορεία. Πηγές με γνώση του εν λόγω κλάδου αναφέρουν ότι εξετάστηκε και το ενδεχόμενο ενός σήματος που θα παρέπεμπε και στις δύο εταιρείες, σενάριο, ωστόσο, που φαίνεται ότι απορρίφθηκε.

Διαφορά ανάμεσα στις δύο πλευρές φέρεται να υπήρξε και ως προς το τίμημα, με τον γερμανικό όμιλο να φέρεται να ζητεί περισσότερα χρήματα από όσα είναι διατεθειμένος να επενδύσει ο όμιλος Olympia. Το τίμημα, βεβαίως, σχετίζεται κατ’ αρχάς με το ποσοστό που επιθυμεί να εκχωρήσει η Media Markt, το ποιος θα έχει το μάνατζμεντ στο νέο σχήμα, την τύχη των ακινήτων.

Καθοριστικό ρόλο, βεβαίως, στην όποια συμφωνία έχει και η οικονομική θέση της γερμανικής αλυσίδας στην Ελλάδα. Στην οικονομική χρήση 2016-2017 η εταιρεία μπορεί να εμφάνισε κέρδη ύψους 2,86 εκατ. ευρώ, όμως οι συσσωρευμένες ζημίες στις 30 Σεπτεμβρίου 2017 ανέρχονταν σε 135,07 εκατ. ευρώ.



Διαβάστε επίσης