07.07.2020    15:41

Κώστας Καραμανλής: Το σχέδιο για το τρένο της Πάτρας και οι εξελίξεις με την Πατρών – Πύργου

Τους τέσσερις πυλώνες για την κατασκευή του οδικού άξονα Πατρών – Πύργου, αλλά και το σχέδιο για τη διαδρομή του τρένου προς την Πάτρα, ανέπτυξε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, σε συνέντευξή του στην εφημερίδα της Αχαΐας, «Η Γνώμη», Ο κ. Κώστας Καραμανλής, μιλώντας στον δημοσιογράφο Μαρίνο Γράψα, τονίζει τη δέσμευσή του ότι το υπόγειο κομμάτι της διαδρομής του τρένου στην Πάτρα, θα είναι κατά πολύ μεγαλύτερο από όσο είχε σχεδιαστεί.

«Η πλήρης υπογειοποίηση της γραμμής, με τους πανάκριβους σταθμούς μέσα στην πόλη, θα είχε τεράστιες τεχνικές δυσκολίες, υπερβολικά υψηλό κόστος, θα καταργούσε τον Προαστιακό και το κυριότερο δεν θα μπορούσε ποτέ να χρηματοδοτηθεί από την ΕΕ. Άρα δεν θα κατασκευαζόταν», αναφέρει ο υπουργός και διευκρινίζει ότι «εμείς δεσμευτήκαμε να εφαρμόσουμε μια λύση μερικής υπογειοποίησης, που να είναι ρεαλιστική και εφαρμόσιμη, να ανοίγει την πόλη με μέτωπο προς τη θάλασσα, να περιλαμβάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις αστικής ανάπλασης και να διατηρεί σε λειτουργία τον Προαστιακό».

«Εγώ δεν μπορώ να κοροϊδεύω τον κόσμο… Δεν λειτουργώ ποτέ με τη λογική “πες ωραία μεγάλα λόγια σήμερα κι άσε τον επόμενο Υπουργό να καθαρίσει με τους πολίτες”. Γιατί εδώ έγινε αυτό ακριβώς. Και δυστυχώς δεν είναι η μόνη περίπτωση που το έκανε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ. Ήρθαν και σας έταξαν ένα φαραωνικό έργο που ούτε μπορούσαν να υλοποιήσουν ούτε το χρειάζεται πραγματικά η πόλη…»

«Μελέτες για την υπογειοποίηση όχι απλώς δεν υπάρχουν, αλλά ούτε καν είχαν παραγγελθεί από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ»

Μάλιστα ο κ. Κώστας Καραμανλής, απαντώντας στον πρώην υπουργό του ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος υποστηρίζει ότι υπήρχαν μελέτες για την πλήρη υπογειοποίηση του έργου, σημείωσε ότι όλοι πλέον έχουν καταλάβει ότι ο ΣΥΡΙΖΑ δεν… φημίζεται για την ακρίβεια και την αξιοπιστία των ισχυρισμών του. «Η αλήθεια, λοιπόν, είναι η εξής: Μελέτες για την υπογειοποίηση όχι απλώς δεν υπάρχουν, αλλά ούτε καν είχαν παραγγελθεί από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ και την τότε διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ», κατέληξε ο υπουργός.


Οι 4 πυλώνες για να γίνει πραγματικότητα η Πατρών – Πύργου

Όσον αφορά την Πατρών – Πύργου ο κ. Κώστας Καραμανλής τονίζει ότι το έργο θα ήταν έτοιμο εδώ και έναν ολόκληρο χρόνο, αν η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ δεν είχε αποφασίσει να ακυρώσει τον διαγωνισμό και να σπάσει το έργο σε 8 κομμάτια, ώστε να ικανοποιηθούν συγκεκριμένα συμφέροντα. «Χάθηκαν τόσα χρόνια και μπήκε σε κίνδυνο η χρηματοδότηση του έργου, χωρίς λόγο. Και τι μας παρέδωσαν τελικά; Από τα 8 τμήματα, στα μισά δεν υπήρχε καν ανάδοχος για να φτιάξει το έργο. Και από τα υπόλοιπα, ενώ θεωρητικά είχε περάσει το 1/3 του χρόνου εκτέλεσης του έργου, στα περισσότερα ξέρετε πού βρισκόταν η υλοποίηση; Κάτω από το 1%!».

Για τις κινήσεις του υπουργείου Υποδομών για το έργο, ο κ. Κώστας Καραμανλής ανέφερε τους 4 πυλώνες, ώστε το έργο να γίνει πραγματικότητα:

«Πρώτον, βάλαμε τέλος στο αδιέξοδο της κατάτμησης σε 8 κομμάτια. Δεύτερον, εξασφαλίσαμε τη χρηματοδότηση του έργου. Ήρθαμε σε συνεννόηση με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και πετύχαμε την αλλαγή της στάσης της, ώστε το έργο να μπορεί να χρηματοδοτηθεί και μετά το 2023 εφόσον χρειαστεί. Τρίτον, ήρθαμε σε συμφωνία, σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, με τον παραχωρησιούχο για ένταξη του έργου στην Παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού και έχουμε ξεκινήσει τις σχετικές διαδικασίες με την ΕΕ. Με τον τρόπο αυτό, εξασφαλίζεται η ολοκλήρωση του έργου, χωρίς να στοιχίσει ούτε ευρώ περισσότερο από όσο προβλεπόταν στις 8 εργολαβίες. Και τέταρτον, επειδή οι πολίτες δεν μπορούν να περιμένουν άλλο και έχουν απόλυτο δίκιο. Για το ενδιάμεσο διάστημα, και με δεδομένη την κρισιμότητα του έργου και την πολύ επικίνδυνη κατάσταση σε πολλά σημεία του υπάρχοντος οδικού δικτύου, προχωράμε σε στοχευμένες παρεμβάσεις οδικής ασφαλείας στον υφιστάμενο δρόμο, ύψους 30 εκατ. ευρώ». Κι αυτό είναι κάτι που θα μας

Η υδροδότηση από το φράγμα Πείρου – Παραπείρου

Επίσης ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αναφέρθηκε και στο ζήτημα της υδροδότησης της Πάτρας και των γύρω περιοχών από το φράγμα Πείρου – Παραπείρου, λέγωντα ότι αφού ο Δήμος Πάτρας δεν δέχτηκε την ίδρυση της Α.Ε. «Εταιρεία Διαχείρισης Έργων Πείρου–Παραπείρου Αχαΐας Ανώνυμη Εταιρεία», για την ώρα, έχει οριστεί ως προσωρινός Φορέας Διαχείρισης και Λειτουργίας του συνολικού έργου, η Ειδική Υπηρεσία Δημοσίων Έργων (ΕΥΔΕ) Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδος και Ιονίων Νήσων. «Το αμέσως προσεχές διάστημα, θα προκηρυχθεί η σύμβαση «Ύδρευση Πάτρας από τους ποταμούς Πείρο και Παραπείρο – δίκτυα υδροδότησης υπολοίπων οικισμών Ν.Αχαΐας», στην οποία περιλαμβάνεται η πρόβλεψη για τη λειτουργία του φράγματος προσωρινά για 5 χρόνια».

Η άρδευση των αγροτικών περιοχών  

Ο κ. Κώστας Καραμανλής αναφέρθηκε, επίσης, και στην επέκταση του φράγματος Πηνειού, προκειμένου να καλυφθεί η άρδευση των αγροτικών περιοχών  των νομών Ηλείας και Αχαΐας. «Το προχωράμε με τη μεγαλύτερη δυνατή ταχύτητα», είπε και σύμφωνα με τον ίδιο, το φθινόπωρο θα δημοπρατηθούν οι «Μελέτες Συμπληρωματικών έργων φράγματος Πηνειού (Καραμανλή) για ανακαίνιση, προσβασιμότητα, ασφάλιση και ανάδειξή του και μελέτες έργων ταμιευτήρα άρδευσης και ύδρευσης τ. Δήμου Ωλένης Ηλείας».

Όπως, μάλιστα είπε η αξία της σύμβασης είναι 3,5εκατ.€ και υπολογίζεται ότι απαιτούνται 2-3 χρόνια για την ολοκλήρωσή της, μαζί με την απαιτούμενη περιβαλλοντική αδειοδότηση»

Ο υπουργός, σε ερώτηση εάν τίθεται θέματα αύξησης των διοδίων, τονίζει κατηγορηματικά ότι «δεν υπάρχει κανένα τέτοιο θέμα για την κυβέρνηση».

Θετικό το αποτύπωμα της κυβέρνησης

Τέλος, για τον έναν χρόνο της κυβέρνησης Μητσοτάκη, ο κ. Κώστας Καραμανλής αναφέρει ότι  μέσα σε ένα χρόνο, παρά τις απρόβλεπτες δυσκολίες, η κυβέρνηση έχει χειριστεί με απόλυτη επιτυχία τόσο την κρίση στα σύνορά μας όσο και την πρωτοφανή υγειονομική κρίση και τις επιπτώσεις της. Όπως τόνισε, το αποτύπωμα είναι θετικό, διευκρινίζοντας ότι η κυβέρνηση έχει πολύ δρόμο ακόμα μπροστά της. «Όμως, έχουμε όραμα για αυτόν τον τόπο, σχέδιο κι αποφασιστικότητα για να το κάνουμε πραγματικότητα και ετοιμότητα να αντιμετωπίσουμε κάθε δυσκολία», καταλήγει ο κ. Κώστας Καραμανλής.

Στο ερώτημα του δημοσιογράφου για το ενδεχόμενο πρόωρης προσφυγής στις κάλπες ο υπουργός επισημαίνει ότι κάτι τέτοιο το έχει διαψεύσει κατηγορηματικά ο ίδιος ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης. «Συνεπώς οποιαδήποτε περαιτέρω συζήτηση είναι περιττή».