24.02.2020    10:43

Ο Νίκος Θεοχαράκης νέος πρόεδρος του Δ.Σ του ΟΜΜΑ

Ο κ. Νίκος Θεοχαράκης, Αναπληρωτής Καθηγητής του Πανεπιστημίου Αθηνών αναμένεται να αναλάβει την θέση του προέδρου του Δ.Σ του Οργανισμού Μεγάρου Μουσικής Αθηνών σύμφωνα με ανακοίνωση του Υπουργείου Πολιτισμού.

«Η μεταβίβαση του Οργανισμού Μεγάρου Μουσικής Αθηνών στην πλήρη κυριότητα του Ελληνικού Δημοσίου σύμφωνα με τον Ν. 4366/2016 (ΦΕΚ 18,Α’) εγκαινιάζει εξ΄αντικειμένου μια νέα περίοδο στην πολυτάραχη ιστορία του» αναφέρεται χαρακτηριστικά στην ανακοίνωση.

Παράλληλα, εκφράζονται ευχαριστίες στους συντελεστές και τους εργαζόμενους του ΟΜΜΑ και ιδιαιτέρως στον πρόεδρο του Δ.Σ κ. Γιάννη Μάνο «όχι μόνο γιατί διατήρησε την παρουσία του Μεγάρου σε δύσκολες συνθήκες, ενισχύοντας μάλιστα και διαφοροποιώντας γόνιμα τις παρεμβάσεις του, αλλά και γιατί συνέβαλε ποικιλότροπα και καθοριστικά στην αίσια ολοκλήρωση μιας ολόκληρης πορείας» όπως επισημαίνεται.

Ο Ν. Θεοχαράκης είχε διατελέσει γενικός γραμματέας Δημοσιονομικής Πολιτικής επί υπουργίας Γ. Βαρουφάκη.

Δήλωση του κ. Ιωάννη Μάνου

«Η επιλογή του Προέδρου του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών είναι μια κυβερνητική επιλογή.
Θέλω να ευχαριστήσω τον Υπουργό πολιτισμού κ. Α. Μπαλτά για την καθοριστική του συμβολή στην οριστική λύση των θεμάτων του Μεγάρου καθώς και τους προκατόχους του.

Η λύση αυτή που ψηφίστηκε από την Βουλή των Ελλήνων, με ευρεία πολιτική συναίνεση, είναι αποτέλεσμα μακράς και επίπονης προσπάθειας της Διοίκησης του Μεγάρου ώστε να διασωθεί, και ως Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου να λειτουργεί με ευελιξία αποτελεσματικότητα και ποιότητα.

Είναι μία λύση που διασφαλίζει το δημόσιο συμφέρον, τις θέσεις εργασίας και βεβαίως τη συνέχιση της λειτουργίας του Μεγάρου.

Το Μέγαρο Μουσικής έχει ως κύρια αποστολή του την ανάδειξη της κλασικής μουσικής αλλά και όλων των εκφάνσεων της μουσικής, την σύγχρονη, την έντεχνη, τη δημώδη αλλά και το χορό, το θέατρο, τον κινηματογράφο, τα εικαστικά, το λόγο και το στοχασμό. Και βεβαίως την ανάπτυξη των συνεδρίων.
Στο πλαίσιο αυτής της αποστολής, από το 2010 που ανέλαβα την Προεδρία του Μεγάρου στα χρόνια της κρίσης, πραγματοποιήθηκαν 1.646 παραγωγές τις οποίες παρακολούθησαν 1.956.529 συμπολίτες μας.

Οι συναυλίες με τις μεγάλες ορχήστρες και αυτές που έχουν προγραμματιστεί μέχρι τον Οκτώβριο με την στήριξη του μεγάλου Xορηγού, το καλωσόρισμα νέων ελλήνων μουσικών και δημιουργών, η θεατρική σκηνή, η παιδική σκηνή, οι συναυλίες στον Κήπο, οι απευθείας μεταδόσεις όπερας, θεάτρου και χορού, οι διαδικτυακές μεταδόσεις των διαλέξεων και κυρίως το Megaron Plus εστία διαλόγου και προβληματισμού, αποτελούν μεταξύ άλλων σημαντικά κεκτημένα.

Επίσης, τα πρωτόκολλα συνεργασίας με την Scala του Μιλάνου, το Teatro Real της Μαδρίτης, το Κέντρο Pompidou στο Παρίσι, το College de France, το London School of Economics, το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, το Birkbeck University of London, τα πολιτιστικά και κοινωνικά ιδρύματα, καθώς και οι συνεργασίες με την Εθνική Λυρική Σκηνή και το Δήμο Αθηναίων διεύρυναν τις διεθνείς και εσωτερικές συνέργειες.

Και βεβαίως η μόνιμη παρουσία της ΚΟΑ στο Μέγαρο.

Είμαι βέβαιος ότι οι συζητήσεις που έχουν αρχίσει εδώ και τρία χρόνια για την εγκατάσταση στο Μέγαρο, με πλήρη αυτονομία, του Ελληνικού Φεστιβάλ και του Θεατρικού Μουσείου αλλά και εκείνες που αφορούν τη συνεργασία με το Εθνικό Θέατρο θα ευοδωθούν. Όλα αυτά θεμελίωναν μία νεωτερική, εξωστρεφή και δυναμική παρουσία και ανάπτυξη του Μεγάρου, που διασφάλιζαν δημιουργικά το μέλλον του.

Εύχομαι στον Πρόεδρο και το Διοικητικό Συμβούλιο καλή δύναμη. Θέλω να ευχαριστήσω το απερχόμενο Διοικητικό Συμβούλιο, τα στελέχη και το προσωπικό του Μεγάρου που εργάστηκαν με αίσθημα ευθύνης, ζήλο και αυταπάρνηση, τους χορηγούς, τους συνδρομητές και φίλους, τους συνεργάτες και προμηθευτές που έδειξαν κατανόηση και υπομονή και κυρίως τα εκατομμύρια των συμπολιτών μας που τίμησαν τα τελευταία έξι χρόνια με την παρουσία τους τις καλλιτεχνικές και πολιτιστικές μας επιλογές και δράσεις.

Καθόσον με αφορά θα συνεχίσω την πορεία μου που πάντοτε προσπάθησα να χαρακτηρίζεται από δημοκρατική συνέπεια, αξιοπρέπεια και ακεραιότητα.»