Το Υπουργείο Υποδομών σύμφωνα με πληροφορίες έχει σε προτεραιότητα την τοποθέτηση του συστήματος. Συγκεκριμένα θα χρειαστεί ένα διάστημα μελετών που θα διαρκέσει σχεδό όλο το 2016 και μεγάλος στόχος είναι το 2017 με την έναρξη λειτουργίας όλων των υπό κατασκευή αυτοκινητόδρομων να λειτουργήσει και το αναλογικό σύστημα χρέωσης.
ΠΩΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΤΟ ΑΝΑΛΟΓΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΟΔΙΩΝ
Το αναλογικό σύστημα διοδιων χρεώνει το όχημα χιλιομετρικά και όχι σταματώντας ανά 40-50χλμ σε σταθμό διοδίων που βρίσκεται είτε πάνω στον οδικό άξονα είτε σε κάποια έξοδο-είσοδο σε αυτόν.
Με το νέο σύστημα σε κάθε σημείο εισόδου και εξόδου στον αυτοκινητόδρομο (δηλαδή εκεί που λειτουργούν σήμερα μετωπικοί και πλευρικοί σταθμοί) θα τοποθετηθούν ειδικές ηλεκτρονικές εγκαταστάσεις με μπάρες, που θα ανοίγουν αφού «διαβάσουν» τον κάτοχο της ηλεκτρονικής συσκευής.
Το πρόγραμμα ηλεκτρονικής χρέωσης με βάση το σημείο εισόδου και εξόδου του κάθε οχήματος θα έχει τη δυνατότητα να κάνει την ανάλογη χρέωση, ενώ παράλληλα να εφαρμόζει τιμολόγια με εκπτωτική πολιτική για τους συχνούς χρήστες κ.ο.κ.
Εκπτωτικά πακέτα θα υπάρχουν και με αυτό το σύστημα όπως και εξαιρέσεις πληρωμής σε ευπαθείς ομάδες πληθυσμού όπως ΑΜΕΑ. Η τιμή χρέωσης θα είναι χιλιομετρική και θα υπόκειται σε ετήσια τιμαριθμική αναπροσαρμογή, οδηγώντας σε νέες αυξήσεις διοδίων στο μέλλον.