Όπως δήλωσε χθες σε ενημέρωση στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της βουλής ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, δύο είναι τα ανοικτά μέτωπα στην Κομισιόν με την οποία η κυβέρνηση αλλά και ο Πρωθυπουργός είναι σε ανοικτή γραμμή με τις Βρυξέλλες. Το πρώτο είναι να εγκριθεί από την ΕΕ ότι το έργο μπορεί να ενταχθεί στην υφιστάμενη σύμβαση παραχώρησης και το δεύτερο να αποφανθεί ότι αυτή η επιλογή δεν συνιστά κρατική ενίσχυση.
Χθες, ο κ. Καραμανλής απάντησε αναλυτικά σε όλους τους βουλευτές αλλά και στις επικρίσεις του ΣΥΡΙΖΑ που έκαναν λόγο για προαποφασισμένη διάλυση των συμβάσεων του Πάτρα-Πύργος, επαναλαμβάνοντας το επιχείρημα ότι το έργο ήταν αδύνατο να ολοκληρωθεί μέχρι το 2023 και να διασφαλιστούν οι κοινοτικοί πόροι.
“Τα έργα που προέρχονται από κατάτμηση διαπιστωμένα δεν έχουν τελειώσει ποτέ και χρειάζονται συμπληρωματικές συμβάσεις για να ολοκληρωθούν” ανέφερε ο κ. Καραμανλής. Όπως δήλωσε χαρακτηριστικά, ο εύκολος δρόμος θα ήταν να συνεχιστεί με βάση τον σχεδιασμό του ΣΥΡΙΖΑ και τότε “να κάνουμε εικονικά διόδια και μετά από δύο χρόνια να αναζητήσουμε λύσεις”.
Σήμερα, όπως ανέφερε η λύση που έχει εξασφαλίσει η κυβέρνηση είναι η ασφαλέστερη καθώς το έργο θα προχωρήσει ως εργολαβία -γέφυρα στην επόμενη χρηματοδοτική περίοδο. Αν η ΕΕ δεν δώσει το πράσινο φως, τότε ο υπουργός δήλωσε ότι θα κατασκευαστεί ως ενιαίο εθνικό έργο που θα έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση.
Το Πάτρα-Πύργος θα προχωρήσει με συνολικό προϋπολογισμό 310 εκατ. ευρώ και θα ολοκληρωθεί σε 36 μήνες αντί των 510 εκατ. ευρώ που προβλεπόταν στην περίπτωση της κατάτμησης. Αποκάλυψε μάλιστα πως το υπουργείο χθες ότι είναι διατεθειμένο να δώσει και πριμ για την ταχύτερη ολοκλήρωση του οδικού έργου.
Για τα διόδια, ο κ. Καραμανλής επανέλαβε ότι είναι αναγκαία για να συντηρείται και να λειτουργεί ο οδικός άξονας. Όπως σημείωσε θα υιοθετηθούν τιμές ανάλογες με το υπόλοιπο εθνικό δίκτυο δηλαδή 0,06 ευρώ/χιλιόμετρο που χαρακτήρισε τις φθηνότερες σε σχέση με άλλα ευρωπαϊκά δίκτυα.