06.12.2020

Κώστας Καραμανλής: Το μόνο που έκανε ο ΣΥΡΙΖΑ στις συγκοινωνίες; Αύξησε τα εισιτήρια!

Προχωράει ο μεγάλος διαγωνισμός προμήθειας νέων λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, ο αριθμός των οποίων θα αγγίζει τα 1.300, βάζοντας τις δύο μεγάλες πόλεις σε νέα εποχή της μετακίνησης, αναφέρει ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, επισημαίνοντας ότι τους τελευταίους 9 μήνες έγιναν για τις αστικές συγκοινωνίες, τόσα όσα δεν είχαν γίνει τα τελευταία 10 χρόνια και μάλιστα στην εποχή που η χώρα μας – και όλος ο κόσμος- δοκιμάζεται από την πανδημία του κορωνοϊού.

Σύμφωνα με τον υπουργό, σε όλες τις μεγαλουπόλεις του κόσμου παρατηρούνται περιπτώσεις συνωστισμού στα μέσα μαζικής μεταφοράς, όμως μια σειρά από μελέτες συμφωνούν ότι αυτά δεν αποτελούν εστίες υπερμετάδοσης.

Αυτό δείχνουν τα στοιχεία ότι ισχύει και στη χώρα μας. Πρώτον γιατί σχεδόν όλοι οι πολίτες πολύ υπεύθυνα φορούν μάσκα, δεύτερον γιατί ο χρόνος είναι περιορισμένος και τρίτον γιατί τα φαινόμενα συνωστισμού δεν είναι τόσο συχνά όσο παρουσιάζεται”, δηλώνει ο Κώστας Καραμανλής σε συνέντευξή του στην εφημερίδα Παραπολιτικά.

Βέβαια, ο υπουργός υποστηρίζει ότι “σε καμία περίπτωση δεν σημαίνει ότι όλα είναι τέλεια. Υπάρχουν ακόμη περιπτώσεις συνωστισμού όμως, είναι όλο και λιγότερες”. “Κάνουμε μια διαρκή διαχείριση κρίσης για να αντιμετωπίσουμε συσσωρευμένα προβλήματα ετών. Και προσπαθούμε μέρα με την ημέρα τα πράγματα να γίνονται και λίγο καλύτερα. Έχουν γίνει περισσότερα από ό,τι ολόκληρη την προηγούμενη δεκαετία”.

Οι λύσεις που έχουμε δρομολογήσει

Όπως λέει ο υπουργός “ανατάξαμε τον στόλο όσο ήταν δυνατόν, κάναμε συμπράξεις με τα ΚΤΕΛ, για πρώτη φορά ενώνουμε δυνάμεις με τον ιδιωτικό τομέα, παίρνουμε οχήματα με leasing, κάνουμε προσλήψεις έπειτα από χρόνια. Όλα αυτά ήθελαν τον χρόνο τους όμως γίνονται πολύ συντομότερα απ’ ό,τι στη συνήθη ελληνική πραγματικότητα. Μακάρι να μπορούσαν να γίνουν ακόμα πιο γρήγορα.

Στο ερώτημα για το πότε θα κυκλοφορήσουν τα νέα λεωφορεία ο Κώστας Καραμανλής αναφέρει:

“Ήδη στην Αθήνα από 850 οχήματα που παραλάβαμε στον δρόμο έχουμε φτάσει στα 1.100. Από τη σύμπραξη με τα ΚΤΕΛ προστίθενται 200 λεωφορεία, ήδη στους δρόμους της Αθήνας κυκλοφορούν 148 οχήματα σε 45 γραμμές και 500 οδηγοί και ακολουθούν 300 σύγχρονα λεωφορεία με leasing. Στη δε Θεσσαλονίκη από περίπου 230 λεωφορεία που παραλάβαμε στον δρόμο είναι ήδη 400 και σύντομα θα πάμε στα 550. Παράλληλα προχωράμε τον μεγάλο διαγωνισμό για την προμήθεια 1.300 νέων λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Τα “λαγωνικά” του ΣΥΡΙΖΑ και οι… αποκαλύψεις

Κατά τον υπουργό έχουν εξαντληθεί οι δυνατότητες ανάταξης του υπάρχοντος στόλου και τα όσα λέει ο ΣΥΡΙΖΑ είναι εκτός τόπου και χρόνου, αφού πρώτα διέλυσε τις συγκοινωνίες.

“Στα αμαξοστάσια ασφαλώς και υπάρχουν κάποια οχήματα, δεν έκαναν καμία τρομερή ανακάλυψη τα λαγωνικά του ΣΥΡΙΖΑ. Όμως είτε είναι ακατάλληλα πλέον να κυκλοφορήσουν είτε με προβλήματα τα οποία πρέπει να επισκευαστούν και να ξαναβγούν στον δρόμο. Κι αυτό γίνεται συνέχεια”, υποστηρίζει ο Κώστας Καραμανλής και συνεχίζει: “Επειδή ο στόλος είναι παλιός, οχήματα 18-19 ετών άφησε πίσω του ο ΣΥΡΙΖΑ, κάθε τόσο κάποια πηγαίνουν για σέρβις και συντήρηση. Για να έχουμε στον δρόμο τα 1.100 λεωφορεία χρειαζόμαστε περισσότερα στη διάθεσή μας ώστε να καλύπτουμε όσα έχουν παροδικές βλάβες. Ξέρετε τι γίνεται όμως; Ο ΣΥΡΙΖΑ διέλυσε τις αστικές συγκοινωνίες και τώρα τάζει πάλι μαγικές λύσεις. Ως συνήθως! Ενώ ως κυβέρνηση δεν έκανε ούτε μία πρόσληψη στα ΜΜΜ, δεν πήρε ούτε ένα καινούργιο λεωφορείο. Το μόνο που έκανε ήταν να ακριβύνει τα εισιτήρια!”

Για τον Πάτρα – Πύργος και τον ΒΟΑΚ

Για τα δύο μεγάλα οδικά έργα, τον δρόμο Πάτρα – Πύργος και τον ΒΟΑΚ, ο Κώστας Καραμανλής τονίζει ότι, αντίθετα με την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ που έλεγε πολλά και δεν έκανε τίποτα, η κυβέρνηση της ΝΔ , χωρίς μεγάλα λόγια, κάνει συστηματική δουλειά για τε εμβληματικά αυτά έργα.

“Ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα Πύργος θα ήταν ήδη ολοκληρωμένος αν ο ΣΥΡΙΖΑ δεν είχε ακυρώσει τον διαγωνισμό για να σπάσει το έργο σε 8 κομμάτια. Βρεθήκαμε αντιμέτωποι με τον κίνδυνο το έργο να μη γίνει ποτέ. Δεσμευτήκαμε ότι θα το παραδώσουμε το 2024. Και αυτό θα κάνουμε. Εδώ και έναν χρόνο δεχτήκαμε λάσπη από την αξιωματική αντιπολίτευση για το αν προχωρούν οι επαφές μας με την Ευρώπη. Φθηνός λαϊκισμός. Λες και δεν ήξεραν ότι αυτά δεν γίνονται μέσα σε μία νύχτα. Η αλήθεια είναι πως χρειάστηκε επιμονή και συστηματική προσπάθεια για να πείσουμε την Ευρώπη για τα επιχειρήματά μας. Τα καταφέραμε όμως Η DG GROW αρμόδια Γενική Διεύθυνση της Ε.Ε απεφάνθη ότι η ενσωμάτωση του Πάτρα – Πύργος στη Σύμβαση Παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού είναι συμβατή με το Κοινοτικό Δίκαιο. Η Ευρώπη μάς έδωσε το «πράσινο φως» για το Πάτρα – Πύργος. Όσο για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης, γίνεται επιτέλους συστηματική δουλειά για την ωρίμανση του έργου. Μετά την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων, θα προχωρήσουμε άμεσα στη β’ φάση του διαγωνισμού, για την επιλογή αναδόχου”.