Search
Close this search box.
Search

Ο Κώστας Καραμανλής για τα ηλεκτροκίνητα και «καθαρά» αυτοκίνητα, το Θριάσιο, τις κινέζικες επενδύσεις και το τρένο στην Πάτρα

Πριν 6 έτη

Τη θέση ότι θα υπάρξει μια συνολική παρέμβαση από το Υπουργείο Μεταφορών, το Υπουργείο Περιβάλλοντος και φυσικά το Υπουργείο Οικονομικών για τα ζητήματα των αυτοκινήτων και για την αγορά τους, εξέφρασε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής σε συνένετυξή του στον  ραδιοφωνικό σταθμό  Alpha 98,9 και τον δημοσιογράφο κ. Χάρη Ντιγριντάκη.

Όπως είπε, στόχος είναι να δώσουμε έμφαση στην ηλεκτροκίνηση, αφού εντός του 2020 θα πρέπει η Ελλάδα να παρουσιάσει ένα συνολικότερο σχέδιο για να ακολουθήσει την αρχή που έχει η Ευρωπαϊκή Ένωση και η οποία δεν είναι άλλη από αυτή που λέει «ο ρυπαίνων πληρώνει». «Αυτή την αρχή θα ακολουθήσουμε, την οποία δυστυχώς στην Ελλάδα μέχρι στιγμής δεν την έχουμε ακολουθήσει στις οδικές μεταφορές», κατέληξε ο Κώστας Καραμανλής.

Όσον αφορά τα κίνητρα για τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, τόνισε ότι χρειάζεται ένα μεταβατικό στάδιο γιατί είναι κάτι καινούργιο, ενώ θα πρέπει να αντιμετωπιστεί και το θέμα των υποδομών.

«Όμως, τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα είναι ακόμα ακριβά και ανταποκρίνονται σε ένα πολύ συγκεκριμένο αριθμό συμπολιτών μας, οι οποίοι μπορούν να διαθέσουν αυτά τα ποσά, πρέπει να βρούμε και άλλες λύσεις για να ρίξουμε το μέσο όρο ηλικίας των αυτοκινήτων στην Ελλάδα που είναι 15,4 χρόνια όταν στην Ευρώπη είναι κάτω από 10».

«Και αυτό που είπαμε», συνέχισε ο κ. Κώστας Καραμανλής, «είναι ότι πρέπει να δώσουμε κάποιου είδους κίνητρα τα οποία ακόμα δεν έχουν συγκεκριμενοποιηθεί για να ενισχύσουμε την εισαγωγή, αν θέλετε, ποιοτικών, το υπογραμμίζω, ποιοτικών μεταχειρισμένων αυτοκινήτων και να αποφύγουμε αυτή την αναρχία που υπάρχει στην αγορά του μεταχειρισμένου αυτοκινήτου».

Στη συνέχεια ανέφερε πως, όπως κατέστησε απολύτως σαφές και ο Πρωθυπουργός την Κυριακή στη παρέμβασή του στο τηλεοπτικό δίκτυο του ΣΚΑΙ, «δεν θέλουμε να δημιουργούμε και στην αγορά προβλήματα, αφού για να ανακοινώσουμε συγκεκριμένα πράγματα πρέπει να υπάρχουν σοβαρές οικονομοτεχνικές μελέτες, που δεν υπάρχουν σε αυτή τη φάση και αυτό το λέω διότι μπορεί να δημιουργηθεί μια αναστάτωση στην αγορά, διότι μερικοί μπορούν να υποθέσουν ότι πρέπει να μην αγοράσουν τώρα αυτοκίνητο και να περιμένουν τα μέτρα. Τα μέτρα δεν είναι κάτι το οποίο θα έρθουν σε μια εβδομάδα. Αυτό θέλω να το ξεκαθαρίσω», είπε ο Κώστας Καραμανλής..

«Εμείς για ποιο λόγο θέλουμε να προωθήσουμε την αγορά πιο καινούργιων αυτοκινήτων;  Διότι πρέπει εκ των πραγμάτων να αφήσουμε την κρίση πίσω μας, να δημιουργήσουμε επίσης και τις συνθήκες έτσι ώστε να μη βλέπουμε ένα πεπαλαιωμένο στόλο αυτοκινήτων και άλλων οχημάτων, να κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους και για λόγους περιβαλλοντικούς, αλλά και για λόγους οδικής ασφάλειας.

Και το πρώτο μας μέλημα σε αυτή τη φάση είναι πολύ σύντομα να τρέξει ο διαγωνισμός για την ανανέωση του στόλου των λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Μέχρι στιγμής είμαστε συζητήσεις με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, η οποία θα χρηματοδοτήσει, διότι λεφτά δεν έχει ο κρατικός κορβανάς,μια τόσο μεγάλη προμήθεια. Επομένως συζητάμε και τη βοήθεια των ευρωπαϊκών χρηματοδοτικών εργαλείων».

 Στη συνέχεια υποστήριξε ότι ο στόλος των αυτοκινήτων και των οχημάτων και των λεωφορείων ειδικά στις δημόσιες μεταφορές, πρέπει να είναι ένας στόλος σύγχρονος, φιλικός προς το περιβάλλον.

«Επομένως οι ανάγκες είναι για τουλάχιστον 700 λεωφορεία και ο διαγωνισμός, θυμίζω ότι είναι ένας διαγωνισμός ο οποίος είχε ακυρωθεί. Δεν τον ακυρώσαμε εμείς. Τον ακύρωσε η Ανεξάρτητη Αρχή Προδικαστικών Προσφυγών, διότι ήταν ένας διαγωνισμός γονατογράφημα, φωτογραφικός και ένας διαγωνισμός ο οποίος ήταν απαράδεκτος. Υπήρχαν πάρα πολλές ενστάσεις. Οπότε πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί όταν καθόμαστε να σχεδιάσουμε τόσο μεγάλους διαγωνισμούς, γιατί όπως καταλαβαίνετε, πρέπει η διαφάνεια να είναι απόλυτη προτεραιότητα και πρέπει όλοι να έχουμε στο πίσω μέρος του μυαλού μας ότι πρέπει να διασφαλίσουμε και το δημόσιο συμφέρον και τα χρήματα των φορολογουμένων».

 Για τα ηλεκτρονικά διόδια είπε:

 «Επίσης άλλος ένας διαγωνισμός παρωδία ο οποίος αυτή τη στιγμή κατέπεσε από το ΣτΕ. Ο διαγωνισμός αυτός και τα ηλεκτρονικά διόδια και τα δορυφορικά διόδια τα οποία οραματιζόταν η προηγούμενη κυβέρνηση, ήταν ένα σύστημα το οποίο δεν είχε πουθενά άλλο προηγούμενο.

Στην Ελλάδα δεν πρέπει να ανακαλύπτουμε ούτε τον τροχό, ούτε την πυρίτιδα. Εμείς αυτό το οποίο λέμε είναι ότι πρέπει να κάνουμε ένα διαγωνισμό, έτσι ώστε να υπάρχουν ηλεκτρονικά διόδια με χιλιομετρική χρέωση στους πέντε μεγάλους αυτοκινητόδρομους. Αυτό όμως πρέπει να γίνει σε συμφωνία με τους παραχωρησιούχους και με τις τράπεζες που έχουν χρηματοδοτήσει σε ένα πολύ μεγάλο βαθμό τους δρόμους αυτούς. Και θα πρέπει επίσης να καταλάβουμε ότι πλέον πρέπει οι δρόμοι που έχουμε και τους έχουμε παραχωρήσει να είναι δρόμοι οι οποίοι να έχουν λελογισμένα διόδια και η χρέωση να γίνεται αναλογικά.

Αυτό θέλει πολύ σοβαρή δουλειά για να γίνει και μελέτη. Δεν γίνεται μέσα σε ένα μήνα όπως είχε πάει να το κάνει η προηγούμενη κυβέρνηση και δεν είναι δυνατόν να δίνεις διαγωνισμούς και να δίνεις το διαγωνισμό αυτό, να τον επιλέγεις με τον τρόπο που τον επίλεξε η κυβέρνηση, να πηγαίνει μετά στο Συμβούλιο της Επικρατείας και να καταπίπτει, διότι είμαστε τώρα άλλα δυο χρόνια πίσω γι’ αυτή την διαδικασία. Αυτή είναι η πραγματικότητα».

 Για τους διαγωνισμούς Θριάσιο 1 και Θριάσιο 2

«Ο στόχος, νομίζω, όλης της χώρας είναι να εκμεταλλευτούμε, γιατί έχουμε και την επίσκεψη του Κινέζου προέδρου και θα θυμίσω ότι όταν ήρθε η Cosco στην Ελλάδα το 2008 κάποιο ήταν στους δρόμους και φωνάζανε κατά της ιδιωτικοποίησης των λιμανιών…».

«Εδώ λοιπόν πρέπει κάποτε να καταλάβουμε ότι δεν μπορούμε να προχωρήσουμε μπροστά και δεν μπορούμε να κάνουμε την Ελλάδα πύλη εισόδου για όλα τα προϊόντα από την Ανατολική Ασία, εάν δε συνδέσουμε τα λιμάνια με τα logistic centers και μ’ έναν σύγχρονο σιδηρόδρομο, ο οποίος είναι να είναι ηλεκτροκίνητος.

Εάν δεν το κάνουμε αυτό, θα χάσουμε το παράθυρο ευκαιρίας που έχει  δημιουργηθεί. Επομένως τί κάνουμε με το Θριάσιο 1, Θριάσιο 2: Είμαστε στο παρά πέντε, διότι ο διαγωνισμός του Θριασίου 1  ήταν επιεικώς σκάνδαλο κι αυτό δεν το λέω εγώ, δεν το λέει η Νέα Δημοκρατία, δεν το λένε τα κόμματα τα οποία ήταν τότε στην αντιπολίτευση. Το έχουν πει με δυο επιστολές τους, τα όργανα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.  Κι εμείς είμαστε στη δυσάρεστη θέση ν’ απολογούμαστε ως ελληνική πολιτεία για τις καθυστερήσεις και τον τρόπο που έγινε αυτός ο διαγωνισμός του Θριασίου 1.

Προσπαθούμε αυτή τη στιγμή  να έρθουμε σ’ επαφή με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και με τους ενδιαφερομένους και να βρούμε λύσεις, έτσι ώστε να μην ακυρωθεί ο διαγωνισμός, να μην πάμε από την αρχή, να προχωρήσει ο διαγωνισμός του Θριασίου 2, γι’ αυτό έχουμε πάρει παρατάσεις με την έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, έτσι ώστε ν’ αλλάξουν οι απαράδεκτοι όροι που υπήρχαν στο διαγωνισμό και αυτοί  ποιοι ήταν, σας θυμίζω, ότι ήταν όροι τετραπλασιασμού των όρων δόμησης μετά το διαγωνισμό.

Για το ενδιαφέρον των Κινέζων για επενδύσεις στις υποδομές γενικότερα και στην «Εγνατία Οδό» ειδικότερα

Η Κίνα είναι ένας στρατηγικός partner της Ελλάδος. Είναι η χώρα η οποία πρώτα επένδυσε σε τέτοιο μέγεθος με το λιμάνι του Πειραιά, είναι μια χώρα η οποία έχει δείξει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον τόσο για τον αγροδιατροφικό τομέα μας, είναι μια χώρα που δείχνει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον ακόμα και  για παραχωρήσεις που συζητούνται όπως αυτή της «Εγνατίας  Οδού». Επομένως η Κίνα είναι μία μεγάλη, η δεύτερη μεγάλη οικονομία παγκοσμίως και οι Κινέζοι έχουν δείξει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον  για διάφορα projects. Το πολιτικό συμπέρασμα και μόνο ότι ο Κινέζος Πρόεδρος έρχεται σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα και ανταποδίδει την επίσκεψη του Έλληνα Πρωθυπουργού, δείχνει το τεράστιο ενδιαφέρον και δείχνει εν πάση περιπτώσει, ότι αυτή η παράταξη ήταν η παράταξη που άνοιξε το δρόμο για να έρθουν χρήματα στην Ευρώπη σε μια δύσκολη εποχή, το 2008-2009. Αυτή θα είναι η παράταξη που θ’ ανοίξει ένα δρόμο έτσι ώστε να μπορέσει η Κίνα να επενδύσει και σε άλλα projects στην Ελλάδα».

Για το μέλλον των 23 αεροδρομίων που βρίσκονται στον έλεγχο του Ελληνικού Δημοσίου

«Ο σχεδιασμός της κυβέρνησης είναι να προχωρήσει και στην παραχώρηση  όσων όμως αεροδρομίων μπορούμε να καταλάβουμε ότι έχουν εμπορικό ενδιαφέρον. Το αεροδρόμιο της Καλαμάτας είναι μια προτεραιότητα για την κυβέρνηση και πρέπει να εξετάσουμε κατά πόσο στο αεροδρόμιο αυτό μπορούν να μπουν ιδιώτες  και να το εκμεταλλευτούν.

Η πραγματικότητα είναι ότι από τα 23 αυτά αεροδρόμια που συζητάμε,  για να είμαστε απολύτως ειλικρινείς, δεν είναι όλα τ’ αεροδρόμια αυτά που θα  προσελκύσουν το ενδιαφέρον των επενδυτών. Επομένως καλό είναι να λέμε τα πράγματα σε αυτή  τη χώρα κάποτε με τ’ όνομά τους. Σήμερα θα έχουμε εάν πάμε να ιδιωτικοποιήσουμε ή να παραχωρήσουμε, γιατί αυτός είναι ο σωστός όρος, δεν είναι ιδιωτικοποίηση, είναι παραχώρηση τα 23 αεροδρόμια, είναι με μαθηματική σχεδόν βεβαιότητα, θα τολμήσω να πω ότι θ’ αποτύχουμε.

Επομένως τί πρέπει να κάνουμε: Πρέπει να σκεφτούμε έξυπνα και πρέπει να πούμε ότι τα 23 αυτά αεροδρόμια, κάποια μπορούν να παραχωρηθούν και κάποια όχι. Διότι διατρέχουμε τον κίνδυνο να έχουμε τα 14 αεροδρόμια της Fraport, τα οποία θα θυμίζουν σε όλες τους τις πτυχές, σύγχρονα ευρωπαϊκά αεροδρόμια  και τα υπόλοιπα να είναι αεροδρόμια τα οποία δεν τιμούν μια ευρωπαϊκή χώρα σαν την Ελλάδα.

Επομένως εδώ πρέπει να σκεφτούμε έξυπνα και πρέπει τ’ αεροδρόμια αυτά  που έχουν εμπορικό ενδιαφέρον, να τα βγάλουμε αν θέλετε σε μια διαδικασία παραχώρησης, έτσι ώστε να αυξήσουμε τα έσοδα για το ελληνικό Δημόσιο.

Θέλει λοιπόν μια ολιστική προσέγγιση, θέλει να μην είμαστε κολλημένοι  ότι τα 23 όλα μαζί  ή τίποτα και πρέπει εμείς να βρούμε τρόπους να προσελκύσουμε  ιδιώτες επενδυτές, οι οποίοι να μπορούν να έρθουν και να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους πάντα προς όφελος των πολιτών, των καταναλωτών και προς όφελος του τουρισμού.

Για τα υδροπλάνα

Η διαβούλευση θα ξεκινήσει  στις επόμενες μέρες και θέλουμε να πιστεύουμε ότι μέχρι το τέλος του μηνός το νομοσχέδιο αυτό θα έχει ψηφιστεί  και θεωρώ ότι είναι ένα νομοσχέδιο αρκετά καινοτόμο και πρωτοπόρο, διότι αυτή τη στιγμή και πάλι φεύγουμε από τις αγκυλώσεις του παρελθόντος, ότι και καλά πρέπει τα υδατοδρόμια να είναι σώνει και καλά δημόσια. Επομένως κάνουμε ένα πλαίσιο απλό, το κράτος έχει υποχρέωση να  θέτει τους όρους του υγιούς ανταγωνισμού, το κράτος δεν πρέπει να είναι πατερούλης, δεν πρέπει να βάζει  περιορισμούς παντού, πρέπει να βάζει απλά τους όρους του παιχνιδιού κι από κει και πέρα πρέπει οι ιδιώτες να έρθουν και να επενδύσουν και να δουν κατά πόσο κι εγώ πιστεύω ότι υπάρχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον, μπορούμε σε συγκεκριμένες περιοχές ν’ αναπτύξουμε τα υδροπλάνα τα οποία θα δώσουν πολύ μεγάλη ώθηση στη  μεγαλύτερη βιομηχανία σήμερα της χώρας μας, που είναι ο τουρισμός.

Για πότε θα φτάσει το τρένο στο λιμάνι της Πάτρας

Η προηγούμενη κυβέρνηση για άλλη μια φορά είχε υποσχεθεί πράγματα τα οποία ήταν λαγοί με πετραχήλια, είχε υποσχεθεί  υπογειοποίηση σε όλο το κομμάτι, δηλαδή στα 9,5 χιλιόμετρα, μιλάμε για ένα έργο που θα ξεπερνούσε το 1 δις, ένα έργο που δεν είχε τις εγκρίσεις τις απαραίτητες και αυτό έχει αποδειχθεί..

Μιλάμε για 9,5 χιλιόμετρα υπόγειο σιδηρόδρομο στην Πάτρα, κάτι το οποίο εγώ δε μπορώ να υποστηρίξω, και δε μπορώ να το υποσχεθώ. Αυτό που μπορώ να πω με απόλυτη βεβαιότητα είναι ότι θα γίνουν όλες οι απαραίτητες μελέτες και υπάρχουν μελέτες στην ΕΡΓΟΣΕ, υπάρχει μελέτη ουσιαστικά κ. Ζήκου το 2014, η οποία μιλά για βύθιση σε μερικά σημεία και βασικά μιλά για το βασικό. Ξέρετε ποιο είναι το βασικό; Πώς θα φτάσει ο σιδηρόδρομος στο λιμάνι της Πάτρας. Διότι αυτός είναι ο στόχος. Ο στόχος, για να είμαστε ειλικρινείς, δεν ήταν ποτέ να κάνουμε μετρό στην Πάτρα, ο στόχος ήταν να φτάσει ο σιδηρόδρομος στο λιμάνι. επίσης  ο στόχος είναι να εκμεταλλευθούμε το μεγάλο έργο του Προαστιακού.

Επομένως καλό είναι να μη λέμε λόγια τα οποία δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα και να προσπαθούμε να βρίσκουμε λύσεις πρακτικές, λύσεις εφικτές και λύσεις οι οποίες χρηματοδοτούνται από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Υπάρχει η μελέτη του 2014, αυτή θα επικαιροποιήσουμε και πολύ σύντομα θα πούμε πράγματα πρακτικά. Και ξέρετε κάτι; Πριν κάνουμε ανακοινώσεις, καλό είναι να λέμε πού θα βρούμε τα λεφτά και πώς θα τα χρηματοδοτήσουμε τα έργα. Διότι αλλιώς μπορεί να λέει ο καθένας ό,τι του κατεβαίνει. Καλό είναι κάποτε σ’ αυτή τη χώρα να σοβαρευτούμε και κάποτε οι πολιτικοί να είναι πολύ προσεκτικοί όταν βγαίνουν και μιλάνε χωρίς να έχουν εξασφαλισμένη χρηματοδότηση».

 

Δημοφιλη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Search
Close this search box.