Μετά την Ημέρα της Ποίησης, τις πολιτιστικές εκδηλώσεις και τις φωταγωγήσεις των γερανών έχουμε πλέον και «Ημέρα Τσίπρα» στο Μετρό Θεσσαλονίκης. Θορυβημένος από το φιάσκο του Παλέ Ντε Σπορ και με φόντο τη Συμφωνία των Πρεσπών, σε ένα κυριολεκτικά σκηνικό «ταινίας» (χωρίς ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις και με τους στρωτήρες να μην έχουν τοποθετηθεί επί της ουσίας) έρχεται για φιέστες και για δηλώσεις του τύπου «το Μετρό Θεσσαλονίκης δεν είναι ανέκδοτο» και όχι για πραγματικά εγκαίνια, ενώ με αποκλειστικά δική του ευθύνη η πόλη αστυνομοκρατείται για μία ακόμη φορά και μάλιστα παραμονές πρωτοχρονιάς.
Για του λόγου μου το αληθές ας ανέβουν μαζί με τον κ.Σπίρτζη επάνω σε μία σκάλα να δουν ότι επάνω από τις ψευδοροφές δεν υπάρχει τίποτε. Παράλληλα ας επισκεφθούν και τους υπόλοιπους σταθμούς για να αντιληφθούν το μέγεθος της εικονικής πραγματικότητας που παρουσιάζουν και ας απαντήσουν γιατί ενώ δήλωναν ότι οι πρώτοι συρμοί θα παραληφθούν τον Αύγουστο, ακόμη δεν έχουν παραληφθεί.
Από αύριο τμήμα του σταθμού θα αρχίσει να αποξηλώνεται, αλλά τα πολλά προβλήματα που έχουν τη σφραγίδα της παρούσης κυβέρνησης, με κυριότερο αυτό της Βενιζέλου, θα παραμένουν.
Τονίζω ότι ενώ παρέλαβαν το έργο με όλα του τα προβλήματα λυμένα, το έργο βρίσκεται σήμερα εκτός των χρονοδιαγραμμάτων τους και γνωρίζοντας πως θα είναι στην εξουσία μόνο για λίγους ακόμη μήνες, δεν θα απαιτηθεί να δώσουν εξηγήσεις για την διάψευση των εξαγγελιών τους περί παράδοσης του έργου στο τέλος του 2020.
Ας γνωρίζουν οι Θεσσαλονικείς ότι ακόμη και να αρχίζει άμεσα να κατασκευάζεται ο σταθμός Βενιζέλου, με τον τρόπο που προτείνουν (χωρίς δηλαδή απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων) θα απαιτηθούν τουλάχιστον αλλά πέντε χρόνια για την ολοκλήρωση του και η λειτουργία ΟΛΟΥ του Μετρό θα πρέπει πιθανότατα να σταματήσει για ένα χρόνο.
Αντί λοιπόν και «Μετρό και αρχαία» στη Βενιζέλου, αν προχωρήσουν με την λύση που επέλεξαν, στο τέλος θα έχουμε «μόνο ή καθόλου αρχαία και σίγουρα καθόλου μετρό».
Τέλος περιμένω από τον κ. Τσίπρα να αρχίσει να «εγκαινιάζει» σταδιακά και τμήματα των κόμβων της δυτικής περιφερειακής.
* πρώην Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Έργων -Ηλεκτρολόγος Μηχανικός