Search
Close this search box.
Search

Αυτόνομη οδήγηση: Κίνδυνοι και ηθικά διλήμματα

Πριν 4 έτη

Για σκεφτείτε το λίγο, αν μπορούσατε θα αποφεύγατε να οδηγείτε εντός πόλης; Πόσο χρόνο θα κερδίζατε; Πόσο λιγότερο θα αγχωνόσαστε;

Αρκετοί μηχανικοί λογισμικού σε συνεργασία με μηχανολόγους σχεδιάζουν συστήματα αυτοματοποιημένης οδήγησης τα οποία είναι η μοναδική λύση που μπορεί ν’ απαλλάξει τους κατοίκους των μεγαλουπόλεων από το άγχος και τη χρονική καθυστέρηση του κυκλοφοριακού. Αν τα εν λόγω αυτοματοποιημένα συστήματα συνδυαστούν και με την ηλεκτροκίνηση επιλύουν δυο ακόμη κομβικά θέματα της ρύπανσης και της ηχορύπανσης. Σήμερα το πλαίσιο εξέλιξης της αυτόνομης μετακίνησης των οχημάτων παγκοσμίως κατηγοριοποιείτε σε 6 επίπεδα:

Επίπεδο 0: Καμία αυτοματοποίηση
Επίπεδο 1: Υποβοήθηση με συστήματα ενεργητικής ασφάλειας όπως η αυτόματα προσαρμοζόμενη διατήρηση ταχύτητας (Adaptive Cruise Control).
Επίπεδο 2: Τουλάχιστον ένα ή περισσότερα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας αναλαμβάνουν τη διατήρηση της πορείας του οχήματος στον εγκάρσιο ή και στο διαμήκη άξονα.
Επίπεδο 3: Ημιαυτόνομη μετακίνηση του οχήματος όπου ο οδηγός πρέπει να είναι σε εγρήγορση για να επέμβει ανά πάσα στιγμή, γι’ αυτό και υποχρεώνεται να έχει τα χέρια στο τιμόνι
Επίπεδο 4: Αυτόνομη οδήγηση με επιθυμητή αλλά όχι υποχρεωτική την παρέμβαση του οδηγού.


Επίπεδο 5: Το όχημα κινείται χωρίς να χρειάζεται παρέμβαση του οδηγού. Δεν υπάρχουν χειριστήρια όπως τιμόνι και πεντάλ. Υπάρχει δυνατότητα παρέμβασής του μέσω εντολών σε πληκτρολόγιο.

Στα δυο υψηλότερα επίπεδα 4,5 την ευθύνη της κίνησης του οχήματος έχει η κατασκευάστρια εταιρεία. Γίνεται αντιληπτό ότι ο ρόλος του λογισμικού πλέον είναι εξίσου σημαντικός αν όχι σημαντικότερος απ’ αυτό, των μηχανικών μερών.

Σήμερα στην ελληνική αγορά πωλούνται αυτοκίνητα με συστήματα ημιαυτόνομης οδήγησης. Έχω δοκιμάσει πολλά απ’ αυτά, εξελίσσονται συν το χρόνο, βελτιστοποιούνται και πλέον εφόσον εξοικειωθείς μειώνουν σημαντικά το φόρτο εργασίας του οδηγού στο ταξίδι. Ο φόρτος εργασίας του οδηγού σε ταξίδι 2 ωρών, μια μέρα με καλοκαιρία δεν είναι μεγάλος. Σ’ ένα πολύωρο νυχτερινό ταξίδι υπό βροχή όμως, τα συστήματα ημιαυτόνομης οδήγησης είναι μια πραγματική χείρα βοήθειας. Τα μάτια του οδηγού κουράζονται από τις αντανακλάσεις των νερών, τα ραντάρ του αυτοκινήτου ποτέ. Το ραντάρ δε νυστάζει, δεν αποσπάται, δεν κάνει λάθος εκτίμηση.

Αφιέρωμα Charge N Go

 

Δημοφιλη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Search
Close this search box.