Η Black Friday επί ελληνικού εδάφους δε μπορεί να έχει την επιτυχία που έχει στο εξωτερικό, διότι η ελληνική νομοθεσία, που καθορίζει τις προσφορές, στην ουσία καίει τα σχέδια των καταναλωτών.
Ο νόμος 4171/2013 ορίζει με σαφήνεια τι σημαίνει προσφορές και συγκεκριμένα αναφέρει ότι σε κάθε περίπτωση απαγορεύεται η προσφορά ειδών, των οποίων η ποσότητα υπερβαίνει το πενήντα τοις εκατό (50%) του συνόλου των ειδών που διαθέτει το κατάστημα.
Παράδειγμα, όταν ένα ηλεκτρονικό κατάστημα διαθέτει δέκα τηλεοράσεις, μπορεί να βγάλει σε προσφορά μόνο τις 5.
Ο «εμπνευσμένος» νομοθέτης ακόμη μία φορά βάζει φραγμούς και όρια στις επιχειρήσεις για το πώς θα κινηθούν την περίοδο των προσφορών και ειδικότερα τη σημερινή ημέρα.
Οι εγχώριες επιχειρήσεις προσπαθούν να καθιερώσουν στην συνείδηση των καταναλωτών την Black Friday αλά ελληνικά.
Έμπειρο στέλεχος της αγοράς εκτιμά ότι η σημερινή μέρα μόνο δυσαρεστημένους καταναλωτές θα αναδείξει, διότι όλες οι επιχειρήσεις δικαιούνται με βάση τη νομοθεσία μόνο των 50% των κωδικών, που διαθέτουν στο κατάστημά τους, να τους προσφέρουν σε χαμηλότερες τιμές.
Πρόσθεσε ότι δε μπορούν να ξεπουλήσουν, ενώ τόνισε με νόημα ότι μία μέρα είναι θα περάσει.
Τι λέει ο Κώστας Γεράρδος από το Πλαίσιο
Ο διευθύνων σύμβουλος και αντιπρόεδρος της εταιρείας Πλαίσιο, κ. Κώστας Γεράρδος, είπε στο BankingNews ότι είναι μία σημαντική και ωραία κίνηση που αναμφίβολα θα ταρακουνήσει την αγορά, καθώς αρκετοί καταναλωτές κυνηγούν τις ευκαιρίες, αλλά ως πιο σημαντικό ανέφερε ότι η Black Friday στρώνει το χαλί για να υποδεχθούμε τη Χριστουγεννιάτικη αγορά, που παραμένει σημαντική τόσο για τους καταναλωτές όσο και για τις επιχειρήσεις.
Στέλεχος επιχείρησης που συμμετέχει στην καμπάνια Black Friday υποστηρίζει ότι οι τιμές μπορεί να μειωθούν έως 80%, αλλά σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται να πέσουν κάτω από το κόστος.
Η σημαντική πτώση των τιμών, όμως, θα αφορά μικρό αριθμό κωδικών προϊόντων, λόγω της νομοθεσίας.
Να πουληθούν δύο και τρείς τηλεοράσεις με έκπτωση 20%, ίσως και με μεγαλύτερη είναι υπέρ του καταναλωτή, αλλά μοιάζει με τον παίχτη του ΟΠΑΠ που κερδίζει στο Στοίχημα.
Να σημειωθεί ότι η εταιρεία δεν μπορεί να θυσιάσει το περιθώριο κέρδους, το οποίο σε σημαντικό βαθμό το αναλαμβάνει ο προμηθευτής του προϊόντος.
Το ίδιο στέλεχος είπε ότι το περιθώριο κέρδους είναι το οξυγόνο της επιχείρησης και ειδικότερα σε μία αγορά που καταναλωτής δεν έχει διαθέσιμο εισόδημα, όταν μάλιστα οι πωλήσεις βρίσκονται σε καθοδική τροχιά σε σχέση με πέρυσι.
Πρόσθεσε ότι η νομοθεσία των προσφορών προστατεύει την επιχείρηση και όχι τον καταναλωτή, ενώ έτσι αποδυναμώνεται ο ανταγωνισμός ανάμεσα τις επιχειρήσεις.