Search
Close this search box.
Search

Η αρχή της πτώσης του Μασούτη; – Ψάχνει αγοραστή το σουπερμάρκετ – Γιατί οι τιμές είναι στο +5% από τους ανταγωνιστές

Πριν 6 έτη

Σε αναζήτηση αγοραστή βρίσκεται σύμφωνα με πληροφορίες του Νίκου Καρούτζου στο bankingnews, βρίσκεται η “Μασούτης” την ώρα που οι πόρτες της περαιτέρω χρηματοδότησης από τις τράπεζες αρχίζουν να ανοίγουν δύσκολα ή για την ακρίβεια ανοίγουν υπό δύσκολες προϋποθέσεις.
Καλά πληροφορημένες πηγές αναφέρουν ότι αίτημα χρηματοδότησης της εταιρίας αντιμετωπίστηκε με τουλάχιστον «επιθετικό» τρόπο από μεγάλη τράπεζα η οποία διαμήνυσε στο βασικό μέτοχο ότι αυτό μπορεί να γίνει αποδεκτό υπό την προϋπόθεση ότι θα ενισχύσει την εταιρία με φρέσκο χρήμα (αύξηση κεφαλαίου) και η οικογένεια Μασούτη,  η οποία έχει λάβει από μερίσματα την προηγούμενη διετία ποσά άνω των 25 εκ ευρώ.
Οι βασικοί μέτοχοι του ομίλου όμως βλέποντας ότι η άνοδος Σκλαβενίτη στη Βόρεια έχει προκαλέσει ήδη ισχυρή πίεση στις πωλήσεις αναζητούν διέξοδο στην πώληση του ομίλου.
Καλά πληροφορημένες πηγές αναφέρουν ότι μέλος της οικογένειας Μασούτη είχε επαφή με το μέτοχο της Βασιλόπουλος την Ahold Delhaize αλλά και με μεγάλο ευρωπαϊκό δίκτυο super market.
Άλλωστε ο χρόνος αρχίζει να κυλά σε βάρος του ομίλου Μασούτη που αρχίζει να πιέζεται και στο επίπεδο του cash flow καθώς οι απώλειες κύκλου επιδεινώνουν όλους τους δείκτες επιδόσεων της αλυσίδας.
Υπολογίζεται ότι το 2018 η παρουσία Σκλαβενίτη στη Βόρεια Ελλάδα που ήταν επί χρόνια προνομιακό πεδίο της Μασούτης θα έχει ως συνέπεια την απώλεια κύκλου εργασιών της τάξεως των 80-100 εκ ευρώ μέγεθος τεράστιο για τα δεδομένα της Μασούτης που το 2017 έκλεισε με πωλήσεις 761 εκ ευρώ από 800 εκ ευρώ το 2016.
Επισημαίνεται ότι το 2017 η παρουσία Σκλαβενίτη στη Βόρεια Ελλάδα βρισκόταν σε πολύ αρχικό στάδιο και στηνόταν ουσιαστικά το δίκτυο από την αρχή μετά την απόκτηση του δικτύου της Μαρινόπουλος.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ακόμα και η εξαγορά της Προμηθευτικής που είχε πέρυσι τζίρο άνω των 100 εκ ευρώ και εξασφάλισε την κάθοδο της Μασούτης στην Αθήνα ίσως να μην αποδειχτεί αρκετή για να εξασφαλίσει τη διατήρηση του κύκλου εργασιών στα επίπεδα του 2017.
Άλλωστε η ταμπέλα Μασούτης στην Αθήνα δεν φαίνεται να έχει την ίδια ανταπόκριση με τη Βόρεια Ελλάδα και η αλλαγή ταμπέλας στην Προμηθευτική συνοδεύεται στην καλύτερη των περιπτώσεων από απώλειες της τάξεως του 10% στα έσοδα και στη χειρότερη σε ποσοστό που θα προσεγγίσει το 20% το 2018.
Επισημαίνεται ότι η πίεση που ασκείται στη Μασούτης από την Σκλαβενίτης την έχει οδηγήσει σε μείωση των τιμών και άρα συρρίκνωση των επί πολλά έτη αξιοσημείωτων περιθωρίων κέρδους που απολάμβανε.
Άλλωστε δεν έχουν περάσει πολλές ημέρες από τότε που ο κ. Αριστοτέλης Παντελιάδης του ομίλου ΜΕΤΡΟ (My market) ανέφερε ότι “Η Μασούτης για να κάνει αισθητή την παρουσία του στην Αθήνα, πρέπει να βρει ένα μεγάλο κατάστημα, να οργανώσει καλύτερα τη διανομή και τα logistics ώστε να μειώσει τα κόστη και να μειώσει τις τιμές του στο ράφι.  Οι τιμές του είναι στο +5% από τα υπόλοιπα σουπερμάρκετ, που είναι πολύ για μια αγορά ανταγωνιστική όπως η Αθήνα».
Και το 5% είναι τεράστιο ποσοστό για μια αλυσίδα Super Market.

 

Δημοφιλη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Search
Close this search box.