Συνεδρίασε εκτάκτως ο Εθνικός Οργανισμός Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών (ΕΟΔΑΣΑΑΜ) μετά και την παρολίγον τραγωδία στις Αφίδνες, όταν αμαξοστοιχία προσέκρουσε σε πεσμένα δέντρα με αποτέλεσμα να υποστεί σοβαρές υλικές ζημιές αφού κορμός εισήλθε στην καμπίνα του μηχανοδηγού, χωρίς ευτυχώς να υπάρξουν τραυματισμοί.
Ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ μετά την έκτακτη σύσκεψη της Κυριακής και ενώ είχε ήδη αρχίσει το «μπαλάκι» των ευθυνών από φορέα σε φορέα απηύθυνε αυστηρό τελεσίγραφο προς τον ΟΣΕ για τον άμεσο καθαρισμό του δικτύου και την απομάκρυνση κορμών από τις γραμμές.
Σε απόφασή του ο ΟΕΔΑΣΑΑΜ αναφέρει ότι «ανεξαρτήτως ευθύνης καθαρισμού και αν αυτή ανήκει στον ΟΣΕ ή στη Γενική Διεύθυνση Δασών ή οποιονδήποτε άλλο δημόσιο φορέα, καλούνται οι υπεύθυνοι του ΟΣΕ σε συνεργασία με τους αρμόδιους κρατικούς φορείς να προβούν σε άμεσο, πλήρη και αποτελεσματικό έλεγχο του συνόλου του εθνικού σιδηροδρομικού δικτύου και να προβούν σε καθαρισμό όλων των επικίνδυνων για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων σημείων από δένδρα, κλαδιά και άλλα τυχόν φερτά υλικά».
Ο ΟΣΕ έχει προθεσμία μέχρι τέλος Οκτωβρίου για να προβεί στους απαραίτητους καθαρισμούς στο δίκτυο αλλά και να προγραμματίζει επαναλαμβανόμενους ελέγχους. «Ο έλεγχος και ο καθαρισμός οφείλει να συμβεί το συντομότερο δυνατό και το αργότερο έως τις 31/10/2024, και κατόπιν να επαναλαμβάνεται σε τακτά χρονικά διαστήματα και δη κατ’ ελάχιστον μια φορά κάθε μήνα».
Ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ μιλάει για «ανεπαρκή καθαρισμό του δικτύου» και προχώρησε σε αυστηρές συστάσεις στον ΟΣΕ καθώς παρατηρείται αύξηση σε παρόμοια περιστατικά.
Η απόφαση, που βρίσκεται αναρτημένη στη Διαύγεια, τονίζει ότι «έχει παρατηρηθεί αύξηση των συμβάντων την τελευταία περίοδο, με αιτία τον ανεπαρκή καθαρισμό του δικτύου και την απομάκρυνση κλαδιών και δέντρω σε απόσταση ασφαλείας κατ΄ ελάχιστον 10 μέτρων εκατέρωθεν της σιδηροδρομικής γραμμής. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα και το σοβαρό συμβάν του Σαββάτου 14/9/24 όταν δέντρο έπεσε πάνω στη μηχανή αμαξοστοιχίας στην περιοχή Αφιδνών».