Η Νορβηγία έχει το «προβάδισμα» για να κατασκευάσει το πρώτο τούνελ για πλοία στον κόσμο, το οποίο θα βοηθά τα σκάφη να πλέουν με ασφάλεια στα επικίνδυνα νερά της χερσονήσου Σταντ.
Το έργο ανακοινώθηκε για πρώτη φορά πριν από λίγα χρόνια από τη Νορβηγική Παράκτια Διοίκηση. Η σήραγγα μήκους 118 μέτρων θα διέρχεται από τα βουνά της ορεινής χερσονήσου στη βορειοδυτική Νορβηγία.
Η κατασκευή αυτού του «θαύματος» της μηχανικής θα κοστίσει περίπου 330 εκατομμύρια δολάρια και θα διαρκέσει από τρία έως τέσσερα χρόνια, ενώ αναμένεται να ξεκινήσει το 2022.
«Είναι ένα έργο που έχει προγραμματιστεί εδώ και δεκαετίες. Γι ‘αυτό είναι πολύ ευχάριστο να μπορούμε επιτέλους να ξεκινήσουμε τις κατασκευαστικές εργασίες του χρόνου», δήλωσε ο προσωρινός διευθυντής του project Τέρτζ Αντρέασεν στο CNN Travel.
Αυτή τη στιγμή, τα πλοία που διέρχονται από τη χερσόνησο έχουν να αντιμετωπίσουν τις συχνές παλίρροιες και τις άσχημες καιρικές συνθήκες.
«Η ακτογραμμή γύρω από αυτήν τη χερσόνησο είναι η πιο θυελλώδης περιοχή στη Νορβηγία», λέει ο Αντρεασεν.
Μερικές φορές τα πλοία πρέπει να περιμένουν για μέρες στο πλησιέστερο λιμάνι μέχρι να βελτιωθούν οι καιρικές συνθήκες. Ομως μέσα στο τούνελ, ο καιρός και η παλίρροια δεν θα επηρεάζουν τη διέλευση τους.

Η ασφαλέστερη και ομαλότερη διέλευση θα μπορούσε να οδηγήσει σε ταχύτερες ακτοπλοϊκές υπηρεσίες, αναφέρει ο Αντρέασεν, ενισχύοντας έτσι τις βιομηχανικές και εμπορικές δραστηριότητες στην περιοχή.
«Θα έχει καλύτερη ακτοπλοϊκή σύνδεση και θα είναι ευκολότερο να ταξιδέψει κάποιος».
Μηχανικό «θαύμα»
Η Νορβηγική Παράκτια Διοίκηση σημειώνει ότι ενώ άλλες σήραγγες μπορούν να φιλοξενήσουν μικρά σκάφη και φορτηγίδες, δεν έχει κατασκευαστεί άλλη υπόγεια διάβαση για να εξυπηρετεί μεγάλα πλοία.
Το τούνελ για πλοία θα διασχίζει το στενότερο σημείο της χερσονήσου, γεγονός που καθιστά το έργο πιο εφικτό, καθώς η σήραγγα δεν θα είναι πραγματικά τόσο μεγάλη. Η είσοδος στη σήραγγα θα ελέγχεται από ένα σύστημα φωτεινού σηματοδότη.
Το σχέδιο είναι το σκάψιμο να πραγματοποιηθεί μέσω υπόγειων εξεδρών γεώτρησης. Η κατασκευή της σήραγγας συνεπάγεται με την αφαίρεση περίπου τριών εκατομμυρίων κυβικών μέτρων βράχου.
Η νορβηγική παράκτια διοίκηση λέει ότι η τελική κατασκευή θα μοιάζει με «ένα μεγάλο και μακρύ ορεινό διάδρομο». Ο κύριος στόχος του τούνελ είναι απλώς να κάνει τη διέλευση στη χερσόνησο Σταντ ασφαλή.
Σε πρώτη φάση, δεν θα είναι δυνατό να περπατήσει κάποιος μέσα στο τούνελ με τα πόδια – οπότε όσοι θέλουν να δουν αυτό το μηχανικό «θαύμα» από κοντά, η μόνη επιλογή που θα έχουν θα είναι να πάνε με το πλοίο.
με πληροφορίες από CNN Travel