Search
Close this search box.
Search

Διευθύνων Σύμβουλος ΟΣΕ για Τέμπη: Ζητώ συγγνώμη – Γλύτωσα δυο φορές από συγκρούσεις τρένων

Πριν 10 μήνες

Συγγνώμη από τις οικογένειες των θυμάτων της τραγωδίας στα Τέμπη ζήτησε ο μεταβατικός CEO του ΟΣΕ, Παναγιώτης Τερεζάκης, υποστηρίζοντας πως ο Οργανισμός δεν απεκδύεται των ευθυνών του για το δυστύχημα.

«Χάθηκαν 57 ζωές από το τίποτα», κατέθεσε, καταλογίζοντας ευθύνες τόσο στο μοιραίο σταθμάρχη της Λάρισας όσο και στο μηχανοδηγό του Intercity.

Ο ίδιος μάλιστα αποκάλυψε ότι δυο φορές γλύτωσε από τύχη από συγκρούσεις τρένων, καθώς αφενός είχε κλείσει εισιτήριο για το μοιραίο Intercity των Τεμπών και τελικώς δεν ταξίδεψε και αφετέρου ήταν ο μόνος, μαζί με την οικογένειά του, που σώθηκε από το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα του 1968 στο Δερβένι.

«Γλύτωσα μόνο εγώ και η οικογένειά μου, επειδή κατεβήκαμε από το βαγόνι τη στιγμή εκείνη, επειδή ήμουν ατίθασο παιδί. Όλοι οι υπόλοιποι σκοτώθηκαν», ανέφερε, λέγοντας μάλιστα πως αυτή η τραγωδία υπήρξε το έναυσμα για να ασχοληθεί με το σιδηρόδρομο.

«Είχα βάλει στοίχημα με τον εαυτό μου να μην επιτρέψω να γίνει κάτι τέτοιο και δυστυχώς έγινε», όπως κατέθεσε με σπασμένη φωνή. Ο μάρτυρας υποστήριξε πως το μοιραίο βράδυ των Τεμπών λειτουργούσε τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης στη Λάρισα το οποίο «έβλεπε» συνολικώς οκτώ χιλιόμετρα, ενώ εκτίμησε πως ακόμη και εάν υπήρχε τηλεδιοίκηση, με αυτούς τους χειροκίνητους χειρισμούς, ενδέχεται να μην είχε αποφευχθεί το δυστύχημα.

Μάλιστα, ο Παναγιώτης Τερεζάκης κατέθεσε στην Εξεταστική Επιτροπή το στικάκι με τις ηχητικές καταγραφές. «44 χρόνια στα τρένα, δεν έχω ξαναδεί τόσα λάθη να γίνονται ταυτόχρονα όπως τη βραδιά εκείνη», κατέθεσε ο μάρτυρας, εξηγώντας πως ο μοιραίος σταθμάρχης ήταν υποχρεωμένος να χαράξει αυτόματα τη διαδρομή και δεν το έκανε, ενώ για τον μηχανοδηγό, ανέφερε πως δεν ακολούθησε τον γενικό κανονισμό κυκλοφορίας, όπως προκύπτει από το καταγεγραμμένο υλικό.

Όπως υποστήριξε, εάν στη συνομιλία του με τον σταθμάρχη είχε πει τη μαγική φράση ότι «οδηγεί στην γραμμή καθόδου», τότε θα είχε ξυπνήσει ο σταθμάρχης και θα είχε καταλάβει και ο κλειδούχος, ωστόσο αυτό δεν ακούστηκε ποτέ στον ασύρματο.

Το δυστύχημα στο Δερβένι

Στις 30 Σεπτεμβρίου του 1968, δυο αμαξοστοιχίες με χιλιάδες επιβάτες – ψηφοφόρους του «δημοψηφίσματος» που είχε στήσει η χούντα των Συνταγματαρχών, επέστρεφαν στην Αθήνα και στον Πειραιά και συγκρούστηκαν με σφοδρότητα στο σταθμό του Δερβενίου με τη μία από αυτές μάλιστα να είναι ακινητοποιημένη….

Πολλά είχαν γραφτεί τότε για το πως τα δυο τρένα βρέθηκαν στην ίδια γραμμή με αποτέλεσμα να γίνει η σφοδρή σύγκρουση που στοίχισε τη ζωή σε 34. Τρία άτομα οδηγήθηκαν σε δίκη, ωστόσο απάντηση για τις πραγματικές συνθήκες του τραγικού δυστυχήματος δεν δόθηκε ποτέ.

Δημοφιλη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Search
Close this search box.