Σε εξέλιξη είναι ένα “παιχνίδι” σε βάρος των καταναλωτών, όπως γράφαμε από νωρίς σήμερα το πρωί, με τεχνητές ελλείψεις ορισμένων τροφίμων από μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, όπως αλεύρι ή ηλιέλαιο. Όπως επισημαίναμε στο ρεπορτάζ μας “τα κερδοσκοπικά παιχνίδια που έχουν στηθεί με πρόσχημα τον πόλεμο στην Ουκρανία έχουν τινάξει στα ύψη τις τιμές των βασικών καταναλωτικών προϊόντων και όχι μόνο.
Ο πληθωρισμός τον Μάρτιο αναμένεται να ξεπεράσει το 8%, με ό,τι συνεπάγεται μία τέτοια εξέλιξη. Αυτό όμως που προβληματίζει έντονα τους αρμόδιους υπουργούς είναι η προειδοποίηση παραγόντων της αγοράς τροφίμων ότι σύντομα θα αρχίσει να παρατηρείται έλλειψη κάποιων προϊόντων από τα ράφια των σούπερ μάρκετ.
Όπως αντιλαμβάνεστε οι τεχνητές ελλείψεις εντάσσονται στα κερδοσκοπικά παιχνίδια μεγάλων διατροφικών ομίλων τα οποία η κυβέρνηση είναι αποφασισμένη να χτυπήσει με κάθε τρόπο.
Διαβάστε εδώ: Η αγορά, οι τεχνητές ελλείψεις και το πετρέλαιο
Η επιβεβαίωση έρχεται από την είδηση ότι μπαίνει πλαφόν δημοφιλών κωδικών αλεύρων και ηλιέλαιου για αγορές από τα ηλεκτρονικά τους καταστήματα σούπερ μάρκετ, ενώ την ίδια ώρα σε άλλες αλυσίδες δεν είναι διαθέσιμες κάποιες επίσης δημοφιλείς μάρκες στην κατηγορία του ηλιέλαιου.
Του πλαφόν στις πωλήσεις αλεύρων και ηλιέλαιου στη λιανική, είχε προηγηθεί η επιβολή άτυπου πλαφόν κατά βάση στις πωλήσεις ηλιέλαιου από τις αλυσίδες χονδρικής, προκειμένου να εξυπηρετηθούν όλοι οι πελάτες τους από τον κλάδο κατά βάση της εστίασης.
Ειδικότερα, όπως αναφέρει το moneyreview.gr, για αγορές από το ηλεκτρονικό κατάστημα του «Σκλαβενίτη», είτε αυτές γίνονται μέσω του eMarket, είτε μέσω του efood, υπάρχει πλαφόν μέχρι τέσσερις συσκευασίες για τους δημοφιλείς κωδικούς (αλεύρι για όλες τις χρήσεις) σε συγκεκριμένες μάρκες επώνυμων προϊόντων, καθώς και ιδιωτικής ετικέτας (Μαράτα). Πλαφόν επιβάλλεται (εμφανίζεται δηλαδή η ένδειξη «μέγιστη διαθέσιμη ποσότητα») και στις συσκευασίες των προσφορών (π.χ. 2 +1) πάλι για τους δημοφιλείς τύπους αλευριού, μέχρι δύο πολυσυσκευασίες ανά παραγγελία.
Ανάλογο πλαφόν εφαρμόζει η αλυσίδα στο ηλεκτρονικό της κατάστημα και σε ό,τι αφορά τις συσκευασίες ηλιέλαιου. Ο πελάτης μπορεί να παραγγείλει από κάθε κωδικό έως τέσσερα τεμάχια, είτε πρόκειται για συσκευασίες του ενός είτε πρόκειται για συσκευασίες των 2 λίτρων. Το πλαφόν ισχύει και για το ηλιέλαιο ιδιωτικής ετικέτας.
Στο ηλεκτρονικό κατάστημα της αλυσίδας MyMarket επιβάλλεται πλαφόν στο ηλιέλαιο έως 4 τεμάχια για τις συσκευασίες του 1 και 2 λίτρων, ενώ για τις συσκευασίες των 5 λίτρων υπάρχει πλαφόν από μία έως τέσσερις συσκευασίες, αναλόγως της μάρκας. Στην περίπτωση δηλαδή του πιο φθηνού προϊόντος της κατηγορίας στη συσκευασία των 5 λίτρων ο πελάτης μπορεί να παραγγείλει ένα μόνο τεμάχιο αυτής.
Στο ηλεκτρονικό κατάστημα της αλυσίδας ΑΒ Βασιλόπουλος δεν έχει επιβληθεί -τουλάχιστον για την ώρα- πλαφόν στις αγορές αλεύρων ή ηλιέλαιου. Ωστόσο, εμφανίζεται πλέον μη διαθέσιμοι 5 κωδικοί ηλιελαίου, επώνυμων και ιδιωτικής ετικέτας προϊόντων. Επίσης δεν είναι διαθέσιμοι 6 κωδικοί αλεύρων, κυρίως αλεύρι για όλες τις χρήσεις και μαλακό αλεύρι, επώνυμο και ιδιωτικής ετικέτας, καθώς και οι πολυσυσκευασίες των προσφορών.
Μέσω του ηλεκτρονικού καταστήματος του Market In μπορείς να αγοράσεις μόνο μία συσκευασία από κάθε κωδικό ηλιέλαιου, ενώ σε ό,τι αφορά τα άλευρα πλαφόν 6 τεμαχίων υπάρχει μόνο για έναν κωδικό.
Στα ηλεκτρονικά καταστήματα των λοιπών αλυσίδων δεν εμφανίζεται η επιβολή κάποιου πλαφόν, τουλάχιστον για την ώρα.