Στους τρεις ανέρχονται οι νεκροί από την χθεσινή επίθεση στο ελληνόκτητο πλοίο Eternity C στην Ερυθρά Θάλασσα.
Τουλάχιστον δύο ναυτικοί τραυματίστηκαν, όταν ελληνόκτητο πλοίο δέχθηκε ένοπλη επίθεση στην Ερυθρά Θάλασσα από τις δυνάμεις των Χούθι, σύμφωνα με επιβεβαίωση του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού της Λιβερίας.
Το πλοίο MV ETERNITY C, υπό λιβεριανή σημαία και διαχείριση της ελληνικής εταιρείας Cosmoship Management, δέχθηκε επίθεση περίπου 50 ναυτικά μίλια νοτιοδυτικά του λιμανιού Al Hudaydah (Χοντέιντα) της Υεμένης. Τέσσερα ταχύπλοα με ένοπλους επιβαίνοντες εξαπέλυσαν ρουκέτες RPG, ενώ στην επίθεση συμμετείχαν και δύο μη επανδρωμένα αεροχήματα (UAV), προκαλώντας σοβαρές ζημιές στο πλοίο και αφήνοντάς το ακυβέρνητο. Το πλοίο παραμένει υπό απειλή, καθώς οι επιθέσεις συνεχίζονται.
Πηγές από το υπουργείο Ναυτιλίας ανέφεραν ότι δεν υπάρχουν Έλληνες ναυτικοί στο πλοίο, που φέρει σημαία Λιβερίας. Το διαχειρίζεται ελληνική εταιρεία με έδρα τον Πειραιά και σε αυτό επιβαίνουν υπήκοοι Φιλιππίνων. Το πλήρωμα αποτελείται από 22 ναυτικούς, κυρίως Φιλιππινέζους και έναν Ρώσο. Δύο μέλη αγνοούνται. Σημειώνεται πως το πλοίο δεν συνοδευόταν από ναυτικές δυνάμεις της ευρωπαϊκής αποστολής EUNAVFOR ASPIDES τη στιγμή της επίθεσης.
Πρόκειται για την δεύτερη επίθεση μέσα σε 24 ώρες
Το περιστατικό έρχεται μόλις ένα 24ωρο μετά από άλλη επίθεση στο ελληνικών συμφερόντων πλοίο Magic Seas, το οποίο επίσης χτυπήθηκε στην Ερυθρά Θάλασσα. Το πλήρωμα εγκατέλειψε το πλοίο σώο, ωστόσο το σκάφος τυλίχθηκε στις φλόγες και τελικά βυθίστηκε.
Οι επιθέσεις αυτές, με στόχο ελληνόκτητα ή ελληνικών συμφερόντων πλοία, εντείνουν τις ανησυχίες για την ασφάλεια στη ναυσιπλοΐα της Ερυθράς Θάλασσας, όπου η κατάσταση παραμένει έκρυθμη λόγω της δράσης των Χούθι και της ευρύτερης αστάθειας στην περιοχή.
Ο διεθνολόγος και βουλευτής της ΝΔ, Άγγελος Συρίγος, ανέφερε στην ΕΡΤ ότι πρόκειται για τη σοβαρότερη επίθεση από τον Δεκέμβριο του 2024, σημειώνοντας την πιθανότητα οι στοχοποιήσεις να σχετίζονται με προορισμούς πλοίων προς το Ισραήλ, ενώ επεσήμανε πως ο μεγάλος αριθμός ελληνόκτητων πλοίων που διέρχονται από την Ερυθρά Θάλασσα αποτελεί αντικειμενικό παράγοντα επικινδυνότητας.
Το νέο αυτό περιστατικό επιβεβαιώνει την κλιμάκωση της έντασης στα θαλάσσια περάσματα της Μέσης Ανατολής και αναδεικνύει την ανάγκη για αυξημένα μέτρα προστασίας της διεθνούς ναυσιπλοΐας.