Η πυρκαγιά στο Euroferry Olympia επανέφερε στο προσκήνιο το ζήτημα της ασφάλειας των πλοίων. Πολλά τα ερωτήματα για τα αίτια της φωτιάς, που έχουν μπει στο μικροσκόπιο των Αρχών.
Η φωτιά στο «Euroferry Olympia» ξύπνησε μνήμες από την τραγωδία οκτώ χρόνια πριν στο «Norman Atlantic» που εκτελούσε το δρομολόγιο Πάτρα – Ηγουμενίτσα – Ανκόνα και στοίχισε τη ζωή σε 11 ανθρώπους. Από τότε έγιναν ακόμα πιο αυστηρά τα μέτρα ασφαλείας ώστε στα κλειστά γκαράζ των πλοίων να μην επιτρέπεται η πρόσβαση των οδηγών ΙΧ και φορτηγών.
“Στα επιβατηγά οχηματαγωγά απαγορεύεται κάθε πρόσβαση στο γκαράζ. Δεν επιτρέπεται δηλαδή η πρόσβαση από την στιγμή που θα φύγει το βαπόρι και θα κλείσει ο καταπέλτης” τόνισε στην ΕΡΤ ο πραγματογνώμονας Σιδέρης Μαμίδης.
Ένα από τα πρώτα ερωτήματα είναι αν το πλήρωμα είχε σφραγίσει το γκαράζ για τους οδηγούς των φορτηγών ώστε να μην έχουν πρόσβαση στα οχήματά τους. Επίσης θα ελεγχθεί αν κάποιο φορτηγό ψυγείο είχε αναμμένο το μοτέρ της ψύξης.
“Όταν το φορτηγό ψυγείο μπει μέσα στο βαπόρι απαγορεύεται διεθνώς να λειτουργεί. Παίρνει λοιπόν ρεύμα από το πλοίο που έχει πρίζες, παίρνει ρεύμα με καλώδια αδιάβροχα και λειτουργεί ο θάλαμος όσο είναι μέσα στο βαπόρι. Οπότε παράνομα με κάποιες ανοχές εκατέρωθεν μπορεί να λειτουργεί το μοτέρ του οχήματος και να πάρει φωτιά το βαπόρι” σημείωσε ο κ. Μαμίδης.