Με τη δικογραφία που αφορά ενδεχόμενες ποινικές ευθύνες των δύο πρώην υπουργών Mεταφορών, Χρήστου Σπίρτζη και Κώστα Καραμανλή να βρίσκεται πλέον στη Βουλή, ο υφυπουργός Δικαιοσύνης, Γιάννης Μπούγας τονίζει ότι «όλες οι δικογραφίες που έχουν φτάσει στο Κοινοβούλιο με αυτόν τον τρόπο αποτελούν άμεση απάντηση στις θεωρίες περί απόκρυψης. «Εχει πρόσβαση κάθε κοινοβουλευτική ομάδα, ώστε να πάρει κάθε κόμμα τις αποφάσεις του. Ολα όσα λέγονταν και δηλητηρίασαν τον δημόσιο βίο αποδεικνύονται, επομένως, αβάσιμα», τόνισε ο κ. Μπούγας, μιλώντας στο ΕΡΤΝews και την εκπομπή Newsroom.
«Πρόθεση της κυβέρνησης είναι να τηρήσει τις διαδικασίες που προβλέπονται από την ίδια τη διάταξη του Συντάγματος γι’ αυτές τις περιπτώσεις. Εκείνο που διαφοροποιεί τα πράγματα και για πρώτη φορά εφαρμόστηκε στην περίπτωση του κ. Τριαντόπουλου είναι ότι με βάση τα στοιχεία τα οποία είχε ήδη αποστείλει στη Βουλή ο ανακριτής και ο εισαγγελέας από τη Λάρισα, η Κοινοβουλευτική Επιτροπή που συγκροτήθηκε για την προκαταρκτική έκρινε ότι αυτά τα στοιχεία παρείχαν απλές ενδείξεις και με βάση αυτό πρότεινε με το πόρισμά της και η Βουλή αποδέχτηκε να ασκηθεί ποινική δίωξη για το αδίκημα της παράβασης με παράλειψη για τον κ. Τριαντόπουλο και να πάρει το δρόμο της», ανέφερε ο Γιάννης Μπούγας.
«Είναι βέβαιο ότι για τον Χρήστο Σπίρτζη υπάρχει παραγραφή. Εαν αποδοθούν πλημμεληματικές κατηγορίες για τον κ. Σπίρτζη έχει παρέλθει, ούτως ή άλλως η πενταετία κατά συνέπεια ακόμη και με τον Ποινικών Κώδικα το αδίκημα θα ήταν παραγεγραμμένο. Σε περίπτωση κατηγοριών κακουργηματικού χαρακτήρα, για τον κ. Σπίρτζη, επειδή είχε την ιδιότητα του πολιτικού προσώπου υπερισχύει η ισχύουσα διάταξη του Συντάγματος πριν από την αναθεώρηση του 2019. Η διαδικασία δεν μπορεί να προχωρήσει λόγω της παραγραφής», είπε ο κ. Μπούγας και ερωτηθείς για τον K. Kαραμανλή ανέφερε:
«Το σύνολο της διαδικασίας ελέγχου ποινικής ευθύνης υπουργών, είναι τυπική διαδικασία που προσδιορίζεται από το Σύνταγμα και πρέπει όλοι να ακολουθήσουμε κατά γράμμα. Για να υπάρξει μοντέλο Τριαντόπουλου, αν και δε μού αρέσει ο όρος, πρέπει να συντρέχουν δύο προϋποθέσεις. Η πρώτη προϋπόθεση είναι η Ειδική κοινοβουλευτική επιτροπή που θα συγκροτηθεί να αποφασίσει ότι υπάρχουν απλές ενδείξεις, οι οποίες δικαιολογούν την πρότασή της προς την Ολομέλεια να κινήσει για συγκεκριμένα ποινικά αδικήματα την ποινική δίωξη. Η δεύτερη προϋπόθεση είναι να αποδεχτεί ο ελεγχόμενος, ( ο κ. Καραμανλής),όπως απεδέχθη ο κύριος Τριαντόπουλος, να μην διεξαχθεί διεξοδική διαδικασία ενώπιον της Ειδικής Κοινοβουλευτικής Επιτροπής. Κυρίως ενεργοποιείται το δικαίωμα του ελεγχόμενου να αποδείξει με οποιοδήποτε αποδεικτικό μέσο κρίνει ότι αυτές οι ενδείξεις, που καταρχήν θεωρήθηκε ότι υπάρχουν, δεν είναι βάσιμες και να ζητήσει από την Ολομέλεια της Βουλής να μην να μην ασκηθεί ποινική δίωξη».
«Θα πρέπει να δίδονται οι απαντήσεις για το τι συνέβη εκείνη τη μοιραία νύχτα από τη Δικαιοσύνη και με έναν τρόπο ψύχραιμο, λογικό και υπεύθυνο. Όχι αυτά που ζήσαμε την προηγούμενη περίοδο, θεωρίες συνομωσίας που δηλητηρίασαν την δημόσια ζωή του τόπου, πράγματα τα οποία ήταν παντελώς ανυπόστατα. Τώρα λοιπόν, με μια συγκροτημένη διαδικασία, τυπική και ελεγχόμενη από το Κοινοβούλιο, από τους δημοσιογράφους, από τον πολιτικό κόσμο, προχωράμε, ώστε να δοθούν απαντήσεις. Ασφαλώς θα περιμένουμε και τις απαντήσεις που θα δώσει η Δικαιοσύνη σε πρώτο χρόνο μετά το πέρας της κύριας ανάκρισης και οριστικά με την απόφαση του δικαστηρίου, η οποία θα δικάσει όσους εμπλέκονται στην υπόθεση των Τεμπών, έτσι ώστε η ελληνική κοινωνία να πληροφορηθεί τι συνέβη και ποιος είναι υπεύθυνος για αυτό που συνέβη», τόνισε ο κ. Μπούγας.
Πρωτοβουλίες «υπό τον ομπρέλα του Δικαστικού Χάρτη»
Η κυβέρνηση δεν λαμβάνει αποσπασματικά μέτρα. Είναι στρατηγικός ο σχεδιασμός με τον δικαστικό χάρτη να ισχύει από τον περασμένο Σεπτέμβριο και ενοποίηση ώστε περισσότεροι δικαστές να δικάζουν στον πρώτο βαθμό και πρώην ειρηνοδίκες να εκδικάζουν το σύνολο των αστικών υποθέσεων. Πρωτοβουλίες όπως ο νέος Ποινικός Κώδικας και η αλλαγή του κώδικα Ποινικής Δικονομίας με αναμόρφωση του πλαισίου διεξαγωγής της πολιτικής δίκης είναι θεσμικό εργαλείο «για την έκδοση αποφάσεων σε λιγότερο από 700 ημέρες, ενώ ο μέσος όρος στη χώρα είναι 1492 ημέρες και ειδικά στο πρωτοδικείο Αθηνών ο χρόνος αναλώνεται μέχρι να συζητηθεί η απόφαση. Αυτόν τον Απρίλιο συζητώνται υποθέσεις από τον Δεκέμβριο του 2021, είπε ο Υφυπουργός Δικαιοσύνης.