Search
Close this search box.
Search

Γιάννης Ραπτόπουλος: Έφυγε o Mr Express Service

Πριν 3 έτη

Έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 78 ετών ο ιδρυτής και πρόεδρος της Express Service, Γιάννης Ραπτόπουλος. Δεν έχουν γίνει μέχρι στιγμής γνωστές περαιτέρω πληροφορίες για τα αίτια θανάτου του. Ο Γιάννης Ραπτόπουλος ήταν ο άνθρωπος που έφερε την οδική βοήθεια στην Ελλάδα.

Ο Γιάννης Ραπτόπουλος εδραιώθηκε στο ελληνικό επιχειρείν τη δεκαετία του ’80. Μεγάλωσε στην Άνω Πόλη στη Θεσσαλονίκη και το 1957 άρχισε να δουλεύει σε συνεργείο αυτοκινήτων.

Στη συνέχεια σπούδασε στη σχολή του Ευκλείδη ενώ δούλεψε και ως τεχνίτης στον ΟΑΣΘ. Άνοιξε το δικό του συνεργείο αυτοκινήτων στη Θεσσαλονίκη και το 1977 ίδρυσε την Express Service. Από τα πρώτα στάδια ανάπτυξής της ξεχώρισε για την ποιότητα των υπηρεσιών της, ενώ πολύ γρήγορα κατέκτησε την πρώτη θέση, φτάνοντας σε σημείο να απασχολεί πάνω από 1.300 εργαζομένους.

Σε ανάρτηση στο facebook της επιχείρησης, οι εργαζόμενοι της Exrpess Service εύχονται «καλό ταξίδι στον ιδρυτή της οδικής βοήθειας στην Ελλάδα».

H άνοδος και η πτώση της Express Service

Η Express Service, που ήταν δικό του δημιούργημα, άρχισε να χτίζεται σταδιακά από το 1975 στη Θεσσαλονίκη, αποτελώντας το «αντίπαλο δέος» της κρατικής ΕΛΠΑ. Ο ίδιος ο ιδρυτής της είχε εξομολογηθεί ότι ξεκίνησε από πολύ χαμηλά και μόνος του – είχε συνεργείο αυτοκινήτων.
Από τα πρώτα στάδια ανάπτυξής της ξεχώρισε για την ποιότητα των υπηρεσιών της, ενώ πολύ γρήγορα κατέκτησε την πρώτη θέση, φτάνοντας σε σημείο να απασχολεί πάνω από 1.300 εργαζομένους. Ωστόσο, με την αύξηση του ανταγωνισμού -κυρίως από μικρότερες εταιρείες οδικής βοήθειας και τις ασφαλιστικές εταιρείες – η εταιρεία, λόγω του μεγάλου δικτύου της και των αυξημένων λειτουργικών δαπανών της, άρχισε να παρουσιάζει ελλείμματα.
Οι οφειλές της Express Service δεν ήταν κρυφές ούτε τα ελλειμματικά της αποτελέσματα (αρνητικά ίδια κεφάλαια και ζημίες). Αναφέρονταν στον δημοσιευμένο ισολογισμό του 2007. Στο ίδιο έγγραφο αναγραφόταν ότι η εταιρεία είχε να ελεγχθεί φορολογικά από το 2001.
Η Ενωση Ασφαλιστικών Εταιρειών είχε στείλει τότε επιστολή στο υπουργείο Ανάπτυξης, ζητώντας να παρέμβει ο υπουργός γιατί η βορειοελλαδίτικη επιχείρηση λειτουργούσε επί χρόνια με τεράστια ελλείμματα και έθετε σε κίνδυνο τον υγιή ανταγωνισμό.
Ομως το υπουργείο μετέθεσε την ευθύνη των ελέγχων στη Νομαρχία Θεσσαλονίκης. Η νομαρχία «έκλεισε» με συνοπτικές διαδικασίες την υπόθεση, αλλά η εκκρεμότητα παρέμενε. Μάλιστα, σε επιστολή της προς το υπουργείο Ανάπτυξης, ανέφερε ότι η Express Service είχε συγκαλέσει γενική συνέλευση (25/7/2009) με θέμα την αύξηση κεφαλαίου κατά 37,8 εκατ. ευρώ και πλέον δεν συνέτρεχαν οι προϋποθέσεις εφαρμογής της λύσης της!
Ο ιδιοκτήτης της Express Service, όπως λένε όσοι τον γνωρίζουν, διέθετε ισχυρές πολιτικές φιλίες, ζούσε στην πολυτελή βίλα του στο Πανόραμα Θεσσαλονίκης και χρηματοδοτούσε εκδηλώσεις της νομαρχίας (η οποία ήταν υπεύθυνη για τον έλεγχο των επιχειρήσεών του) αν και χρωστούσε στο ΙΚΑ αρκετά μεγάλα ποσά! Το 1997, έγινε για σύντομο διάστημα και εκδότης, προσφέροντας 1,2 δισ. δραχμές για να αποκτήσει τις εφημερίδες «Μακεδονία» και «Θεσσαλονίκη» από το συγκρότημα Βελλίδη.
Η φιλία με τον Τσοχατζόπουλο

Το 2001, το υπουργείο Ανάπτυξης ανακάλεσε την άδεια λειτουργίας της ασφαλιστικής επιχείρησης. Ο Ι. Ραπτόπουλος προσέφυγε για ακύρωση στο Συμβούλιο της Επικρατείας, που απέρριψε το αίτημά του. Και ενώ η εταιρεία όδευε προς αναστολή λειτουργίας, στο υπουργείο Ανάπτυξης ανέλαβε ο Ακης Τσοχατζόπουλος (τον οποίο στη Θεσσαλονίκη θεωρούσαν φίλο του Ι. Ραπτόπουλου). Τελικά αποφασίστηκε η αναστολή της προηγούμενης απόφασης…

Δημοφιλη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Search
Close this search box.