Search
Close this search box.
Search

Γιώργος Καραγιάννης για Γραμμή 4: Μια σπουδαία μέρα για την Αθήνα και τις υποδομές της

Πριν 4 έτη

“Σήμερα, είναι μια σπουδαία ημέρα για τη χώρα μας. Μια σπουδαία μέρα για την Αθήνα, για τις υποδομές της. Αλλά και για  το Μετρό. Μια νέα εποχή ουσιαστικά, ξεκινά. Η σημερινή ημέρα είναι από εκείνες που θα θυμόμαστε όλοι για τα επόμενα  χρόνια. Σας καλωσορίζω λοιπόν, στη τελετή υπογραφής της σύμβασης του Ελληνικού Δημοσίου με την κατασκευαστική κοινοπραξία για τη νέα Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας”, ανέφερε στην ομιλία του ο Γενικός  Γραμματέας Υποδομών κ. Γιώργος Καραγιάννης κατά την υπογραφή της σύμβασης έναρξης εργασιών για την κατασκευή της Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας στο Θέατρο Άλσος Βεΐκου.

Ολόκληρη η ομιλία του γενικού Γραμματέα Υποδομών Γιώργου Καραγιάννη:

Με τη Νέα Γραμμή, περιοχές βγαίνουν από την συγκοινωνιακή απομόνωση, περιουσίες αναβαθμίζονται, οι άνθρωποι έρχονται πιο κοντά με ταχύτητα, ασφάλεια, αλλά και τη μικρότερη δυνατή περιβαλλοντική επιβάρυνση.

Το μεγαλύτερο δημόσιο έργο υποδομής που υλοποιείται στην Ευρώπη, ύψους 1,2 δισεκατομμυρίων ευρώ ξεκινά, για να αλλάξει όσα ξέραμε και να κάνει τη ζωή μας καλύτερη.

Επιτρέψτε μου όμως να σας πω το πως φτάσαμε ως εδώ σήμερα.

Είναι κάποιες ημερομηνίες – ορόσημα κατά τη διάρκεια των χρόνων,  που όσα χρόνια και αν περάσουν, ότι και αν γίνει,  θα πρέπει να παραμένουν χαραγμένες στη μνήμη και τη συνείδηση όλων μας.

Είδατε και στο βίντεο προηγουμένως, σημαντικές στιγμές στη πορεία κατασκευής του Μετρό της Αθήνας. Θέλω να σταθώ μόνο σε 3 στιγμές ορόσημα στη μεγάλη αυτή πορεία.

Το 1977, η κυβέρνηση του Κωνσταντίνου Καραμανλή, ύστερα από διεθνή διαγωνισμό, ανέθεσε σε γαλλοελληνική κοινοπραξία τις προμελέτες ενός δικτύου 5 νέων γραμμών μετρό, πάνω στην οποία εν πολλοίς βασίστηκε η υλοποίηση του δικτύου, εν τέλει.

Το 1991,η κυβέρνηση του Κωνσταντίνου Μητσοτάκη υπέγραψε τη σύμβαση για την κατασκευή 2 γραμμών μετρό, των γνωστών πλέον Γραμμών 2 και 3 του μετρό, οι οποίες εν τέλει παραδόθηκαν τμηματικά από το 2000 και μετά, ενώ ίδρυσε και την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.

Το 2004μπήκαν τα θεμέλια του σχεδιασμού της νέας γραμμή με τη μορφή U που υλοποιείται σήμερα.

Από τότε, σχεδιάστηκαν και ολοκληρώθηκαν επεκτάσεις, όπως εκείνη της Γραμμής 3 προς το Αεροδρόμιο και τον Πειραιά, καθώς και οι αμφίπλευρες διευρύνσεις της Γραμμής 2.

Σήμερα, είναι μια ημέρα αντάξια των παραπάνω, αφού ξεκινούν και επίσημα οι εργασίες για τη νέα Γραμμή του Μετρό.

Το πρώτο τμήμα της θα εκτείνεται από εδώ, το Άλσος Βείκου στο Γαλάτσι, ως το Γουδή, θα διαπερνά τη καρδιά του αστικού ιστού της Αθήνας με μια γραμμή μήκους 13 χιλιομέτρων και 15 νέων σταθμών, που μαζί με την επέκταση στον Πειραιά, που ολοκληρώνεται το καλοκαίρι του 2022, καθώς και  τις νέες επεκτάσεις που προγραμματίζονται, θα αλλάξουν για πάντα τις κυκλοφοριακές συνθήκες στη πρωτεύουσα.

Με το νέο έργο, εξυπηρετούνται πολλές πυκνοκατοικημένες περιοχές του κέντρου της Αθήνας, σημαντικά κτίρια και εγκαταστάσεις όπως το ΕΜΠ, η Πανεπιστημιούπολη, το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, το Υπουργείο Πολιτισμού,

η Νομική Σχολή, το Μουσείο Μπενάκη.

Στη πραγματικότητα δίνει τη δυνατότητα σε πάνω από 300.000 συμπολίτες μας να αφήσουν το αυτοκίνητο και να αποσυμφορήσουν  τους δρόμους, να βελτιώσουν το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των μετακινήσεων και τη ποιότητα της ζωής μας συνολικά.

Το έργο ξεκινά με πρωθυπουργό τον Κυριάκο Μητσοτάκη και Υπουργό Υποδομών τον Κώστα Καραμανλή.

Και αυτό θα μου επιτρέψετε να σας πω ότι δεν είναι τυχαίο, αφού τα τελευταία 2 έτη δώσαμε μεγάλη μάχη προκειμένου να σωθεί ο διαγωνισμός και να προχωρήσει το έργο.

Δεν υπάρχει από πλευράς μας  καμία διάθεση μηδενισμού της προσφοράς των υπολοίπων κυβερνήσεων και κομμάτων.

Άλλωστε, τα δημόσια έργα υπερβαίνουν το χρόνο ζωής των κυβερνητικών θητειών και είναι το χαρακτηριστικό πεδίο όπου απαιτούνται διακομματικές συναινέσεις και δεν χωρούν μικροκομματικά παιχνίδια.

Τα έργα, λοιπόν,  δεν ανήκουν σε κανέναν άλλο, παρά μόνο στην ελληνική κοινωνία που τα πληρώνει.

Αν πρέπει όμως να μνημονεύσουμε και κάποιον ακόμα, αυτός είναι η Ευρωπαϊκή Ένωση.

Το έργο αυτό όπως και ολόκληρο το μετρό, χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ και δίχως τη παρουσία μας στο σκληρό πυρήνα της Ένωσης, θέλω να σας διαβεβαιώσω πως ούτε ράγα μετρό, δε θα υπήρχε σήμερα στη χώρα.

Το μετρό δεν είναι τυχαία το μέσο μαζικής μεταφοράς που χαίρει καθολικής εκτίμησης από τους πολίτες, αφού έχει όλα τα χαρακτηριστικά που ζητούν, δηλαδή συνδυάζει λειτουργικότητα, καθαριότητα, ευπρέπεια και αποτελεί πυξίδα για το μέλλον των δημόσιων μεταφορών στη χώρα.

Είναι αναμφίβολα μια σημαντική στιγμή στη ζωή όλων όσων ασχολούνται με τα έργα υποδομής στη χώρα και είμαι εξαιρετικά υπερήφανος, που ως Γενικός Γραμματέας Υποδομών είμαι μέρος αυτής.

Είναι βέβαιο πως από αύριο ξεκινά ένα νέο ταξίδι με δυσκολίες και προκλήσεις ως τη μέρα που το έργο θα δοθεί σε λειτουργία.

Είναι υποχρέωση όλων μας, πολιτικών, υπηρεσιακών και κατασκευαστών, να σταθούμε στο ύψος των περιστάσεων και να δώσουμε το καλύτερο εαυτό μας προκειμένου να παραδοθεί ένα έργο στολίδι για την Αθήνα, εγκαίρως και χωρίς  προβλήματα.

Παραμένουμε  σταθερά αισιόδοξοι  και έτοιμοι για τη νέα πρόκληση. Και είμαι βέβαιος πως θα τα καταφέρουμε.

Δημοφιλη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Search
Close this search box.