Ο Ιατρικός Σύλλογος Αθηνών (ΙΣΑ) απέστειλε εξώδικο στην ΗΔΙΚΑ, για τα προβλήματα που έχουν ανακύψει με το νέο σύστημα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης, την ώρα που σε νέα ανάρτησή του ο υπουργός Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης, επισημαίνει ότι «τα όποια προβλήματα αντιμετωπίζονται άμεσα, ενώ έχουν εκετελεστεί πάνω από 100.000 συνταγές.
«Εξωδίκως καλούμε την ΗΔΙΚΑ να αναλάβει τις ευθύνες της, να δώσει παράταση στην εφαρμογή του συστήματος και να κάνει την απαιτούμενη εκπαίδευση στους γιατρούς», επισημαίνει ο Γιώργος Πατούλης.
Ο ΙΣΑ απέστειλε εξώδικο στην ΗΔΙΚΑ -κοινοποιημένο στους Υπουργούς Υγείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης κ.κ. Α. Γεωργιάδη και Δ. Παπαστεργίου- με την οποία την καλεί χωρίς καθυστέρηση να προχωρήσει σε «άμεσα και χωρίς άλλη καθυστέρηση στην οριστική επίλυση των προβλημάτων που έχουν ανακύψει με τη νέα πλατφόρμα προκειμένου να μην τεθεί περαιτέρω σε κίνδυνο η Δημόσια Υγεία των πολιτών», επιφυλασσόμενος παντός νόμιμου δικαιώματος.
ΙΣΑ: Η ΗΔΙΚΑ αδιαφόρησε τόσο για τους προβληματισμούς μας, όσο και για την παραίνεση του Υπουργού Υγείας για παράταση
Το εξώδικο συγκεκριμένα αναφέρει:
«Ο Ιατρικός Σύλλογος Αθηνών, από μακρού χρόνου σας έχει ενημερώσει για τα προβλήματα που αντιλαμβανόμασταν πως θα αντιμετωπίζουν οι ιατροί με το νέο σύστημα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης. Για τον λόγο αυτό σας έχουμε επισημάνει επανειλημμένως την ανάγκη για παράταση εφαρμογής του συστήματος αυτού, προκειμένου να υπάρχει χρόνος να γίνει επαρκέστερη εκπαίδευση των ιατρών, αλλά και για να είστε σίγουροι πως δεν θα υπάρχει κανένα πρόβλημα αναφορικά με τη λειτουργία του συστήματος ηλεκτρονικής συνταγογράφησης.
Τον προβληματισμό μας αυτό, μάλιστα, τον κάναμε γνωστό στους υπευθύνους και εκπροσώπους της ΗΔΙΚΑ, αλλά και στον Υπουργό Υγείας σε διημερίδα που διεξήχθη στις 13-01-2025, κατά την οποία μάλιστα ο Υπουργός έδωσε τη σύμφωνη γνώμη του να δοθεί παράταση στην έναρξη λειτουργίας της νέας πλατφόρμας. Εμείς με τη σειρά μας σας εκφράσαμε τις ανησυχίες μας εκ νέου την Παρασκευή 17-01-2025 και σας ζητήσαμε την παράταση, έχοντας και τη σύμφωνη γνώμη του Υπουργού προς τούτου, πλην όμως εσείς αδιαφορήσατε τόσο για τους προβληματισμούς μας, όσο και για την παραίνεση του Υπουργού για παράταση και προχωρήσατε στην έναρξη λειτουργίας της νέα πλατφόρμας.
Σήμερα, 20-01-2025, ημέρα κατά την οποία υποτίθεται πως θα ετίθετο σε εφαρμογή η νέα πλατφόρμα, από τις 07.00 π.μ. το πρωί, είναι πραγματικά αδύνατο για τους ιατρούς να προχωρήσουν σε ηλεκτρονική συνταγογράφηση, χωρίς να γνωρίζουν ούτε εκείνοι ούτε εμείς τον λόγο. Μετά από δική μας πρωτοβουλία και αλλεπάλληλες οχλήσεις μας, καθώς από το πρωί επικρατούσε ένα χάος σε ιατρεία, κέντρα υγείας και νοσοκομεία, ενημερωθήκαμε πως για να μπορέσει να προχωρήσει ένας γιατρός σε ηλεκτρονική συνταγογράφηση με τη νέα πλατφόρμα, όφειλε πρώτα να διαγράψει όλο το ιστορικό περιήγησης και τα cookies από τον ηλεκτρονικό του υπολογιστή. Για αυτό φυσικά κανένας ιατρός δεν είχε ενημερωθεί από εσάς, αφού μάλλον το θεωρήσατε αυτονόητο πως έπρεπε να το γνωρίζουν οι ιατροί από μόνοι τους.
Αποτέλεσμα, της ανεπαρκούς ενημέρωσης από την πλευρά σας, αλλά και του πλημμελούς ελέγχου της λειτουργικότητας της νέας πλατφόρμας ηλεκτρονικών συνταγογραφήσεων, ήταν να επικρατήσει σήμερα το απόλυτο χάος σε ιατρεία, κέντρα υγείας και νοσοκομεία, με χιλιάδες ασθενείς να αποχωρούν, χωρίς να μπορέσουν να εξυπηρετηθούν και το πρόβλημα αυτό να παραμένει ανεπίλυτο μέχρι και τώρα.
Μάλιστα εσείς διατεινόσασταν πως είχατε δεχθεί συγχαρητήρια για τη νέα πλατφόρμα και τον τρόπο λειτουργίας της, πλην όμως στην πράξη δεν είδαμε τίποτα τέτοιο με αποτέλεσμα να τίθεται σε κίνδυνο ένα υπερατομικό αγαθό όπως η δημόσια υγεία.
Επειδή, λοιπόν, η προστασία της δημόσιας υγείας πρέπει να είναι πρωταρχική μέριμνα ενός κράτους και να προηγείται οποιουδήποτε άλλου δικαιώματος ή συμφέροντος.
Άδ. Γεωργιάδης: Όποια τεχνικά προβλήματα προκύπτουν αντιμετωπίζονται άμεσα
«Η νέα εφαρμογή του Συστήματος Ηλεκτρονικής Συνταγογράφησης έχει ενεργοποιηθεί από το Σάββατο 18 Ιανουαρίου 2025 και λειτουργεί ομαλά. Όποια τεχνικά προβλήματα προκύπτουν αντιμετωπίζονται άμεσα. Μέχρι τώρα, για τη σημερινή ημέρα, έχουν εκδοθεί πάνω από 50.000 συνταγές και 40.000 παραπεμπτικά, ενώ έχουν εκτελεστεί πάνω από 100.000 συνταγές. Για την υποστήριξη των χρηστών, έχει δημιουργηθεί μια εξειδικευμένη ομάδα για όλα τα ζητήματα που αφορούν τη νέα εφαρμογή. Μπορείτε να επικοινωνήσετε με την ομάδα υποστήριξης στον αριθμό 210 922 8000. Επίσης, το υφιστάμενο Γραφείο Εξυπηρέτησης της ΗΔΙΚΑ παραμένει διαθέσιμο στους αριθμούς 11131 ή 213 216 8100», επισημαίνει σε ανάρτησή του ο υπουργός Υγείας.