-->
25.06.2021

Κ. Καραμανλής: Έρχεται αυτοκινητόδρομος στην Έδεσσα – Παραλάβαμε 235 λεωφορεία, σήμερα έχουμε 450

Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών υπέβαλε επισήμως την πρόταση για ένταξη και των δυο εκκρεμών τμημάτων του αυτοκινητοδρόμου Θεσσαλονίκη – Έδεσσα στο Ταμείο Ανάκαμψης για χρηματοδότηση.

Ο ίδιος ο υπουργός, Κώστας Καραμανλής, δήλωσε ότι υποβλήθηκε η πρόταση για την εξασφάλιση των αναγκαίων κονδυλίων (συνολικά περίπου 300 εκ. ευρώ) για την κατασκευή των δυο έργων, προκειμένου να συνδεθεί επιτέλους η Έδεσσα με τη Θεσσαλονίκη, με αυτοκινητόδρομο.

Πρόκειται για τα τμήματα Χαλκηδόνα – Μελίσσι (παρακάμψεις Χαλκηδόνας και Γιαννιτσών, 14 χλμ., 220εκ. ευρώ) και Μαυροβούνι – Έδεσσα (9,5 χλμ., 70 εκ. ευρώ), τα οποία η κυβέρνηση προτίθεται να χρηματοδοτήσει και να δημοπρατήσει ενιαία (οι μελέτες είναι σχεδόν στο σύνολό τους έτοιμες).

Μάλιστα, ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολος Τζιτζικώστας, επισήμανε πως ακόμη κι αν δεν ενταχθεί ο αυτοκινητόδρομος στο Ταμείο Ανάκαμψης, θα βρεθεί το χρηματοδοτικό εργαλείο για να κατασκευαστεί, αφού Περιφέρεια και κυβέρνηση έχουν αποφασίσει να υλοποιηθεί ο συγκεκριμένος άξονας.

«Θέλω να αναφερθώ σε κάτι για το οποίο η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και προσωπικά ο Απόστολος Τζιτζικκώστας έχει δώσει πολύ μεγάλη μάχη. Πρόκειται για τον αυτοκινητόδρομο Θεσσαλονίκης – Έδεσσας, που για να ολοκληρωθεί χρειάζεται να γίνουν δυο έργα.

Το πρώτο αφορά στις παρακάμψεις της Χαλκηδόνας και των Γιαννιτσών και είναι αρμοδιότητας της Περιφέρειας και το δεύτερο το τμήμα Μαυροβούνι – Έδεσσα, που είναι αρμοδιότητας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Έχουμε κάνει πλέον επίσημα την πρόταση και για τα δυο έργα να ενταχθούν στο Ταμείο Ανάκαμψης, ώστε επιτέλους να βρεθεί χρηματοδότηση για τον αυτοκινητόδρομο. Τα έργα αυτά έχουν εξαγγελθεί πολλές φορές. Η ουσία είναι ότι όταν εξαγγέλλεις ένα έργο να έχεις χρήματα για να το υλοποιήσεις.

Διότι χωρίς διασφαλισμένη χρηματοδότηση το βέβαιο είναι ότι το έργο δεν θα γίνει. Περιφέρεια και Υπουργείο θεωρούν το συγκεκριμένο αυτοκινητόδρομο απολύτου προτεραιότητας και η Έδεσσα πρέπει επιτέλους να βγει από την απομόνωση», τόνισε ο κ. Καραμανλής σε δηλώσεις του μετά τη συνάντησή του με τον περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολο Τζιτζικώστα.

«Το έργο αποτελεί προτεραιότητα για τη διοίκηση της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας. Η Έδεσσα είναι η μόνη πρωτεύουσα νομού στην Κεντρική Μακεδονία που δεν συνδέεται με αυτοκινητόδρομο με τη Θεσσαλονίκη. Η Περιφέρεια διεκδικεί εδώ και πολλά χρόνια, από τουλάχιστον τρεις κυβερνήσεις, την υλοποίησή του. Πλέον μπαίνει σε τροχιά υλοποίησης, καθώς αποφασίσαμε το έργο αυτό, ανεξάρτητα από το χρηματοδοτικό εργαλείο που θα επιλεγεί, είναι ένα έργο που θα υλοποιηθεί.

Η Περιφέρεια έχει ήδη προτείνει να ενταχθεί για χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης, αλλά σε κάθε περίπτωση όποιο κι αν είναι το χρηματοδοτικό εργαλείο, το έργο θα προχωρήσει», υπογράμμισε από την πλευρά του ο κ. Τζιτζικώστας.

Για τον ΟΑΣΘ και το Μετρό Θεσσαλονίκης

Από τη μεριά του ο κ. Κώστας Καραμανλής αναφερόμενος στο θέμα των μεταφορών που αφορά την πόλη της Θεσσαλονίκης, τόνισε ότι μέσα σε 18 μήνες έχει γίνει μια σημαντική δουλειά, έτσι ώστε η Θεσσαλονίκη να αποκτήσει Μέσα Μαζικής Μεταφοράς  που αξίζουν στους πολίτες.

«Όταν ήρθαμε στο υπουργείο η Θεσσαλονίκη είχε 235 λεωφορεία σήμερα έχει 450, μια αύξηση άνω του 80%», σημείωσε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας ότι για πρώτη φορά στην Ελλάδα έγινε κάτι μεταρρυθμιστικό, το οποίο ξεκίνησε από τη Θεσσαλονίκη και αφορά την εκμίσθωση λεωφορείων με το σύστημα leasing».

Έχουμε όμως αρκετά βήματα να κάνουμε, γιατί εχθρός του καλού είναι το καλύτερο και πρέπει καθημερινά να βελτιώνουμε τις συγκοινωνίες στη Θεσσαλονίκη», τόνισε.

Για το μετρό της Θεσσαλονίκης τόνισε ότι «θέλουμε και αρχαία και μετρό. Ας αφήσουμε τις διχόνοιες του παρελθόντος», προσθέτοντας ότι αναμένεται η απόφαση του ΣτΕ και ότι υπάρχει αισιοδοξία για μια οριστική απόφαση έτσι ώστε το μετρό της Θεσσαλονίκης, που έχει ταλαιπωρήσει τους Θεσσαλονικείς για πολλά χρόνια, να βρει τον δρόμο του.

Πηγή: grtimes.gr






Διαβάστε επίσης