Search
Close this search box.
Search

«Καλάθι της Σαρακοστής»: Πότε ξεκινά και ποια προϊόντα θα περιλαμβάνει

Πριν 5 μήνες

Προ των πυλών βρίσκεται ο νέος αναβαθμισμένος e-καταναλωτής που θα βρίσκεται σε λειτουργία έως το τέλος του Μαρτίου.

«Τις επόμενες μέρες θα παρουσιάσουμε το νέο αναβαθμισμένο e-καταναλωτή που θα λειτουργεί έως το τέλος του μήνα», είπε ο υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας, μιλώντας στα Παραπολιτικά 90,1, ενώ γνωστοποίησε ότι αύριο θα γίνουν οι ανακοινώσεις από τα σούπερ μάρκετ των προϊόντων που θα συμπεριλάβουν στο σαρακοστιανό καλάθι.

Αναφερόμενος στη μάχη της κυβέρνησης απέναντι στην ακρίβεια, τόνισε πως «στόχος είναι να δούμε τις τιμές να αρχίσουν να αποκλιμακώνονται».

Καλάθι της Σαρακοστής: Ανακοινώνονται τα προϊόντα

Μεταξύ άλλων ο Κώστας Σκρέκας είπε: «Αύριο θα ανακοινώσουν τα σούπερ μάρκετ τα προϊόντα τα οποία θα συμπεριλάβουν στο σαρακοστιανό καλάθι. Το καλάθι θα έχει προϊόντα που αυτή την περίοδο καταναλώνουμε περισσότερο, δηλαδή κατεψυγμένα είδη θαλασσινών, αλοιφές, ταραμοσαλάτες, μελιτζανοσαλάτες και όλα αυτά τα οποία καταναλώνουν αυτό το διάστημα, χαλβά και όλα τα υπόλοιπα προϊόντα τα οποία συμπεριλαμβάνονται σε ένα καλάθι νοικοκυριού. Το καλάθι αυτό θα κρατήσει όλο το διάστημα της νηστείας του Πάσχα».

Στο «Καλάθι της Σαρακοστής» εντάσσονται τα εξής προϊόντα:

  • Χαλβάς
  • Νηστίσιμες Σαλάτες (αλοιφές – μελιτζανοσαλάτες, ταραμοσαλάτες κ.α.)
  • Κατεψυγμένα θαλασσινά (δύο τουλάχιστον είδη)

Ο υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας δήλωσε σχετικά: «Θέλουμε κάθε σπίτι να έχει πρόσβαση σε ποιοτικά προϊόντα στις χαμηλότερες δυνατές τιμές αυτές τις άγιες ημέρες. Το “Καλάθι της Σαρακοστής”, το οποίο αποτελεί επέκταση του “Καλαθιού του Νοικοκυριού”, περιλαμβάνει όλα τα απαραίτητα τρόφιμα για κάθε νοικοκυριό ενόψει της νηστείας της Σαρακοστής. Κανένας πολίτης δεν θα είναι αποκλεισμένος από τα πολύτιμα εκείνα αγαθά για να γεμίσει το τραπέζι της οικογένειας. Η κυβέρνηση θα συνεχίσει να παίρνει όλες τις αναγκαίες πρωτοβουλίες για να βοηθά εμπράκτως όλους τους καταναλωτές».

Αναλυτικά η λίστα

  • 1​ Ρύζι
  • 2 ​Ψωμί για τoστ
  • 3​ Ψωμί φραντζόλα (τυποποιημένο/συσκευασμένο)
  • 4​ Φρυγανιές
  • 5​ Μακαρόνια Νο 6
  • 6​ Αλεύρι για όλες τις χρήσεις
  • 7 ​Όσπρια (φακές)
  • 8 ​Όσπρια (φασόλια)
  • 9 ​Όσπρια (ρεβύθια)
  • 10​ Πάριζα
  • 11​ Γαλοπούλα (αλλαντικά)
  • 12​ Κατεψυγμένα ψάρια
  • 13 ​Νωπό χοιρινό (συσκευασμένο ή μη)
  • 14 ​Νωπό κοτόπουλο (συσκευασμένο ή μη)
  • 15 ​Νωπό μοσχάρι (συσκευασμένο ή μη)
  • 16​ Γάλα φρέσκο πλήρες
  • 17 ​Γάλα φρέσκο με χαμηλά λιπαρά
  • 18 ​Γάλα υψηλής παστερίωσης (μακράς διάρκειας) πλήρες
  • 19 ​Γάλα υψηλής παστερίωσης (μακράς διάρκειας) με χαμηλά λιπαρά
  • 20 ​Γάλα εβαπορέ
  • 21 ​Γιαούρτι από γάλα αγελάδος χωρίς γεύσεις
  • 22 ​Γιαούρτι από γάλα αγελάδος χωρίς γεύσεις με χαμηλά λιπαρά
  • 23 ​Τυρί φέτα
  • 24 ​Λευκό τυρί
  • 25​ Τυρί γκούντα
  • 26​ Τυρί με χαμηλά λιπαρά
  • 27 ​Χυμός τομάτας διατηρημένος
  • 28​ Αυγά (κλωβοστοιχίας και αχυρώνα)
  • 29​ Μαργαρίνες
  • 30 ​Ελαιόλαδο
  • 31​ Ηλιέλαιο
  • 32​ Κατεψυγμένα λαχανικά (τουλάχιστον δύο από αρακάς, μπάμιες, φασολάκια)
  • 33​ Λευκή ζάχαρη
  • 34 ​Γλυκαντικές ουσίες κατάλληλες για διαβητικούς
  • 35 ​Προϊόντα βρώμης (τουλάχιστον ένα)
  • 36​ Κρέμα βρεφικής ηλικίας
  • 37 ​Γάλα βρεφικής ηλικίας
  • 38 ​Ελληνικός καφές
  • 39​ Στιγμιαίος καφές
  • 40 ​Γαλλικός καφές
  • 41 ​Χυμός πορτοκάλι
  • 42​ Απορρυπαντικά πλυντηρίου ρούχων (υγρά και σε σκόνη – όχι ταμπλέτες)
  • 43 ​Απορρυπαντικά για σφουγγάρισμα και καθαρισμού επιφανειών – χλωρίνες
  • 44​ Απορρυπαντικά πιάτων για πλύσιμο στο χέρι
  • 45 ​Χαρτί κουζίνας
  • 46​ Χαρτί υγείας
  • 47 ​Οδοντόκρεμες
  • 48 ​Σερβιέτες ή ταμπόν
  • 49 ​Σαμπουάν
  • 50​ Σαπούνια σε στερεή κατάσταση
  • 51​ Πάνες ακράτειας
  • 52 ​Πάνες για μωρά
  • 53 ​Μωρομάντηλα
  • 54​ Σαμπουάν για μωρά
  • 55​ Τροφές για σκύλους
  • 56​ Τροφές για γάτες

Νέα αναβαθμισμένη πλατφόρμα e-καταναλωτής

Επίσης ο υπουργός ανέφερε: «Τις επόμενες μέρες θα παρουσιάσουμε το νέο αναβαθμισμένο e-καταναλωτή, τη νέα αυτή πλατφόρμα που δίνει τη δυνατότητα στον καταναλωτή και στα νοικοκυριά να δημιουργούν το δικό τους καλάθι που θέλουν να αγοράσουν και να συγκρίνουν τις τιμές του δικού τους καλαθιού μεταξύ των σούπερ μάρκετ που βρίσκονται κοντά τους και έτσι να πάνε να αγοράσουν τα προϊόντα από εκεί που είναι φθηνότερα. Μέχρι τέλος του μήνα θα το παρουσιάσουμε. Βασιζόμαστε στην παλαιότερη εφαρμογή, την αναβαθμίζουμε, αυξάνουμε τα προϊόντα τα οποία μπορεί να βρίσκει ο καταναλωτής σε 3.500 κωδικούς που είναι οι πιο ταχυκίνητοι και αντιπροσωπεύουν πάνω από το 70% του τζίρου των σούπερ μάρκετ και θα μπορεί ο καταναλωτής να δημιουργεί το προσωπικό του καλάθι και να μπορεί να γνωρίζει πόσο κοστίζει το καλάθι του στο Α ή στο Β σούπερ μάρκετ».

Σε σχέση με τον πληθωρισμό, ο κ. Σκρέκας σημείωσε: «Συγκρίνοντας τον πληθωρισμό του φετινού Φεβρουαρίου με τον περσινό, βλέπετε ότι έχουμε αποκλιμάκωση και στον γενικό δείκτη στον πληθωρισμό από το 3,2 στο 2,9, αλλά έπεσε και ο πληθωρισμός τροφίμων από μήνα σε μήνα σε σχέση με τους αντίστοιχους περσινούς μήνες, έπεσε 20% δηλαδή από εκεί που είχαμε 8,3 πληθωρισμό και επέμενε πάνω από 8% για τους προηγούμενους μήνες ο πληθωρισμός έπεσε μόλις σε έναν μήνα, στο 6,7. Δεν είμαστε ικανοποιημένοι, αλλά βλέπουμε ότι σταδιακά τα μέτρα έχουν αρχίσει να αποδίδουν, βεβαίως χρειάζεται προσπάθεια και βεβαίως ο στόχος είναι να δούμε τις τιμές των προϊόντων όχι μόνο να σταθεροποιούνται, αλλά αν είναι δυνατόν να αρχίσουν να αποκλιμακώνονται κιόλας σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα».

Δημοφιλη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Search
Close this search box.