-->
07.02.2023

Καθίζηση στην ένδυση λόγω της ακρίβειας

Στον φετινό Δεκέμβριο και στις γιορτές των Χριστουγέννων ποντάρουν αρκετές μικρομεσαίες επιχειρήσεις ένδυσης –περίοδο που για πολλές αντιπροσωπεύει το 1/4 των ετήσιων πωλήσεων– προκειμένου να αναπληρώσουν τους χαμένους τζίρους των προηγούμενων ετών και να επιστρέψουν στα προ πανδημίας επίπεδα. Ενώ το 8μηνο του 2022, σύμφωνα με κάποιους εκπροσώπους της αγοράς, οι πωλήσεις του κλάδου και οι εξαγωγές προσέγγισαν τα επίπεδα προ πανδημίας, από τον Σεπτέμβριο και μετά η άνοδος του πληθωρισμού και η συνεπακόλουθη μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος έχουν οδηγήσει την αγορά ένδυσης σε καθίζηση. «Η ένδυση είναι ο κλάδος που έχει δεχθεί τη μεγαλύτερη απώλεια τζίρου την προηγούμενη δεκαετία. Το καλοκαίρι λόγω της συσσωρευμένης ανάγκης του κόσμου να βγει έξω, λόγω των εσόδων του τουρισμού αλλά και της καλύτερης ψυχολογίας των καταναλωτών, η εικόνα της αγοράς ήταν σαφέστατα καλύτερη σε σύγκριση με το 2021, όχι όμως κοντά στα επίπεδα του 2019», αναφέρει στην «Κ» ο Θεόδωρος Καπράλος, πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιώς και αντιπρόεδρος της ΕΣΕΕ. Ο ίδιος σημειώνει πως το δίμηνο Οκτωβρίου – Νοεμβρίου 2022 παρατηρείται μείωση της τάξης του 10%-15% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο πριν από την πανδημία, απώλεια που συνδέεται με το γεγονός ότι οι καταναλωτές επιλέγουν να περικόψουν τις δαπάνες για τις εν λόγω αγορές, προκειμένου να αντεπεξέλθουν στις πολύ αυξημένες δαπάνες για τρόφιμα και ενέργεια.

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του ΣΕΠΕΕ (Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πλεκτικής και Ετοιμου Ενδύματος Ελλάδος), οι εξαγωγές της ένδυσης – κλωστοϋφαντουργίας το 8μηνο του 2022 (Ιανουάριος – Αύγουστος) ανήλθαν σε 1,4 δισ. ευρώ από 1,2 δισ. ευρώ το 2021, σημειώνοντας άνοδο της τάξης του 19,7%. Μεγαλύτερες ωστόσο ήταν οι εισαγωγές ενδυμάτων οι οποίες αυξήθηκαν από 1,7 δισ. ευρώ την προηγούμενη χρονιά στα 2,4 δισ. ευρώ τη φετινή (+41%). Σε ό,τι αφορά την εγχώρια αγορά, οι λιανικές πωλήσεις ενδυμάτων κατέγραψαν άνοδο 25,5% το 8μηνο του 2022 και ανήλθαν σε αξία στα 1,37 δισ. ευρώ. Ωστόσο, το πρώτο 4μηνο του 2021 τα μαγαζιά ήταν κλειστά, ενώ αργότερα υπήρχαν και περιορισμοί όσον αφορά την είσοδο του κόσμου στα καταστήματα. Ετσι η ισχυρή ανάπτυξη του πρώτου 4μήνου (60%), προέκυψε λόγω της σύγκρισης με το διάστημα του 2021 που τα καταστήματα για μεγάλο διάστημα ήταν κλειστά λόγω lockdown. Σε σύγκριση με το δεύτερο τετράμηνο του 2022 η αύξηση περιορίζεται στο 9,1%. «Το 8μηνο του 2022 έχω εικόνα πως η αγορά προσεγγίζει τα επίπεδα του 2019, το τελευταίο 4μηνο όμως παρατηρούνται ανησυχητικά μηνύματα. Η πορεία τόσο των εξαγωγών όσο και των λιανικών πωλήσεων μετά το καλοκαίρι φρενάρει», εκτιμά ο εκπρόσωπος του ΣΕΠΕΕ. Τα ελληνικά brands προσπαθούν να κάνουν δυναμικό comeback αυτή την χρονιά, δίνοντας μάχη να ανταγωνιστούν διεθνείς παίκτες όπως ο όμιλος Inditex (Zara, Pull & Bear), H&M κ.ά.

Σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα 104 επιχειρήσεων ένδυσης που συνέλεξε και επεξεργάστηκε ο σύνδεσμος, στην 1η θέση της λίστας με τις ελληνικές επιχειρήσεις που σημειώνουν τους μεγαλύτερους τζίρους κατατάσσεται η ΒSB. Ο τζίρος της το 2021 δεν άγγιξε τα επίπεδα του 2019, ωστόσο η διοίκηση παραμένει αισιόδοξη πως φέτος η χρονιά θα ξεπεράσει τα προ πανδημίας επίπεδα. Το 2021 τα έσοδά της ανήλθαν στα 77,9 εκατ. από 55,1 εκατ. το 2020 και 80,2 εκατ. το 2019. Ακολουθεί η εταιρεία ΑΧF που αναπτύσσει το γνωστό brand attrativo με τζίρο 42,5 εκατ. ευρώ το 2021 από 46,1 εκατ. ευρώ το 2019, ενώ στην 5η θέση βρίσκεται το brand Lapin House με τζίρο 29 εκατ. ευρώ το 2021 από 30 εκατ. το 2019.



Διαβάστε επίσης