Ο Κώστας Αρζόγλου σε συνέντευξη που παραχώρησε στο περιοδικό Λοιπόν αναφέρθηκε στη φιλία που τον συνέδεε με την Αλίκη Βουγιουκλάκη καθώς και στην πιο συγκινητική στιγμή που βίωσε μαζί με την αείμνηστη ηθοποιό.
Ο Λόρενς Ολίβιε ρωτάει: «Πώς κάνει κανείς τον βασιλιά; Δεν κάνει τίποτε. Οι άλλοι το κάνουν. Οι άλλοι δείχνουν πως αυτός είναι ο βασιλιάς». Η Αλίκη είχε το χρώμα του σταρ, το οποίο δεν χρειαζόταν να το δείχνει. Υπήρχαν άλλοι ηθοποιοί, που «έπαιζαν» τους σταρ. Η Αλίκη ήταν σταρ.
Ταξιδεύοντας από το σήμερα στο χθες, ποιες εικόνες θυμάστε από τη φιλία σας με την Αλίκη;
Όταν ο Παύλος ήταν στην κούνια, ήταν σαν να βλέπει τρεις ξανθές οπτασίες. Η Αλίκη, η Νόρα Βαλσάμη και η Βέρα Κρούσκα. Η Αλίκη του έφερνε δώρα, τα οποία δεν ήταν για την ηλικία του. Το παιδί ήταν μηνών και η Αλίκη του έφερνε αυτοκινητάκι για να το οδηγεί. Μιλάμε για τεράστια δώρα. Αφού ερχόταν ταξί για να φέρνει τα δώρα, που αγόρασε η Αλίκη. Αυτή ήταν μια ανθρώπινη εικόνα, όχι «σταριλίστικη».
Σας λείπει;
Μου λείπει η Αλίκη. Βλέποντας τα πράγματα, αντικειμενικά και ενώ υπήρξαν άνθρωποι που μου έλεγαν «εγώ δεν έχω δει ποτέ μου Βουγιουκλάκη», η Αλίκη Βουγιουκλάκη, ήταν σημείο αναφοράς. Είτε την αγαπούσαν, είτε την απεχθάνονταν. Δεν έλεγαν «δεν είδα τον Αρζόγλου!», αλλά «δεν είδα την Αλίκη».
Εκτός από ηθοποιός, υπήρξε και επιτυχημένη επιχειρηματίας.
Ο κόσμος θεωρούσε την Αλίκη, ως ένα πολύ έξυπνο πλάσμα και επιχειρηματία. Ήταν, πράγματι, πολύ σκληρή επιχειρηματίας και συγκεκριμένη. Πριν από κάποια παράσταση και ενώ είχε μπει ο κόσμος, μου λέει «Κάνε πίσω». Ζητάει τον ταμεία. «Τι τον θες τον ταμεία; Θα τον δεις μετά», της λέω. Έρχεται ο ταμίας και τον ρωτάει. «Να σας πω, πόσους ανθρώπους διώξαμε σήμερα;». Γιατί σε κάθε πόλη, σε διπλή παράσταση, πάντα περίσσευε κόσμος που καθόταν όρθιος ή έφευγε. «Διακόσιους» λέει ο ταμίας. «Ωραία, πήγαινε να βρεις δύο από τους διακόσιους. Γιατί είναι άδειες δύο θέσεις στην πλατεία αφού διώξαμε κόσμο;» και συνεχίζει λέγοντάς του: «Δεν θα βγάλετε εσείς πουρμπουάρ στην πλάτη μου!». Η Αλίκη δεν είχε ανάγκη από τα δύο παραπάνω εισιτήρια. Η τελευταία φράση της, είναι αυτή που δείχνει το βαθύ αίσθημα δικαιοσύνης. Και θέλω να το τονίσω αυτό! Ήταν δίκαιος άνθρωπος η Αλίκη. Δεν μπορεί ένας ταμίας να πλουτίζει στον άνθρωπο που έφτιαξε τον θίασο! Ένα αίσθημα δικαιοσύνης, που μακάρι να το ‘χαν όλοι.
Ποια θεωρείτε πιο συγκινητική στιγμή σας με την Αλίκη;
Είχαμε μια παράσταση στη Χίο. Είχα αρχίσει, τότε, να έχω προβλήματα ισορροπίας. Με ρωτάει «Τι θα κάνουμε τώρα; Τι θα κάνουμε το απογευματάκι, πριν να έρθει η βραδινή; Θα σε πάω κάπου που ξέρω». Παίρνουμε ένα ταξί και πηγαίνουμε σε μια Μονή, όπου βρίσκονταν δύο ιερωμένοι. Αφού ανάψαμε το κερί μας και κάναμε το σταυρό μας, βγήκα έξω για να καπνίσω. Ξαναγύρισα μέσα για να της πω να φύγουμε, καθώς έπρεπε να προετοιμαστούμε για το βράδυ. «Έρχομαι!» μου φωνάζει. «Εγώ ήρθα σε αυτή την εκκλησία για να προσευχηθώ για σ’ ένα. Όμως είδα, πως εγώ έχω πεθάνει και εσύ ζεις» μου λέει βγαίνοντας. Αυτή τη διαίσθηση σπάνια τη συναντάει κανείς. Θα συνδέσω αυτό το χάρισμα που είχε η Αλίκη, με κάτι που λέει ο κόσμος και ίσως πιστεύει. Πως η Αλίκη ήταν σπουδαία εμπόρισσα και business woman. Το καλό εμπόριο, γίνεται με πολύ καλή διαίσθηση. Δεν είναι μόνο υπολογισμοί, νούμερα και προσθαφαιρέσεις. Χρειάζεται το ένστικτο και η διαίσθηση, την οποία είχε η Αλίκη.
Κάποιοι αναφέρουν πως έβλεπε ανταγωνιστικά τις γυναίκες, ιδιαιτέρως τις ξανθές. Ισχύει;
Όχι δεν ισχύει. Τα λένε αυτά, όσοι θέλουν να κουτσομπολέψουν την Αλίκη. Στην παράστασή μας, έπαιζε η Άντζελα Γκερέκου. Δεν ήταν μελαχρινή. Θέλουνε να πούνε, ότι και η Μιμή Ντενίση, που με την Αλίκη είχε πρωτοπαίξει, έκανε καριέρα επειδή ήταν μελαχρινή;
Η Αλίκη αγαπούσε τα νιάτα.
Προκειμένου να μη χάσει την αιώνια νεότητα, ήταν έτοιμη να θυσιάσει τα πάντα. Όχι μόνον στη δημόσια εικόνα της, αλλά και στην προσωπική της ζωή. Αν ζούσε ο Όσκαρ Ουάιλντ, είμαι σίγουρος, πως θα έγραφε για την αιώνια νεότητα της Αλίκης.
Πηγή πληροφοριών: περιοδικό Λοιπόν