-->
20.04.2024

Λογαριασμοί ρεύματος: Νέες χρεώσεις από σήμερα – Τι πρέπει να προσέχουν οι καταναλωτές σε αλλαγή παρόχου

Με τις νέες χρεώσεις στους λογαριασμούς ρεύματος που ισχύουν από σήμερα οι καταναλωτές που θέλουν να αλλάξουν πάροχο θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί.

Με τις νέες χρεώσεις στους λογαριασμούς ρεύματος που ισχύουν από σήμερα και τις εταιρείες προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας να εντείνουν τις προσφορές τους προκειμένου να αυξήσουν τα μερίδια αγοράς τους οι καταναλωτές που θέλουν να αλλάξουν πάροχο θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί.

Δεκάδες προϊόντα- πακέτα προσφορών και εναλλακτικές επιλογές ανάλογα με το προφίλ του καταναλωτή παρέχονται σωρηδόν από τις εταιρείες το τελευταίο διάστημα την ώρα που οι οριζόντιες επιδοτήσεις βαίνουν προς το τέλος τους όπως έχει ήδη διαμηνύσει η Κομισιόν αλλά και τα έκτακτα μέτρα που περιλαμβάνουν την κατάργηση της ρήτρας αναπροσαρμογής και την ελεύθερη και χωρίς πέναλτι μετακίνηση από προμηθευτή σε προμηθευτή αν δεν παραταθούν εκ νέου λήγουν στο τέλος Σεπτεμβρίου.

Στην κατεύθυνση αυτή οι επισημάνσεις που κάνει η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΑΕΥ) προς τους καταναλωτές είναι άκρως επίκαιρη. Αναδεικνύει τα «προβληματικά» σημεία στις προσφορές των εταιρειών, που αποτελούν πολλές φορές «κράχτες» αλλά και το βασικό εργαλείο προσέλκυσης καταναλωτών την έκπτωση συνέπειας.

1.Μείωση του ποσοστού έκπτωσης συνέπειας μετά τους δύο πρώτους μήνες: Κάποιοι προμηυευτές παρέχουν εκπτώσεις εμπρόθεσμης εξόφλησης/συνέπειας στους λογαριασμούς ρεύματος των καταναλωτών, οι οποίες ωστόσο αποδεικνύονται μη σταθερές, καθώς το ποσοστό της ταμειακής διευκόλυνσης στο οποίο αυτές μεταφράζονται, δεν παραμένει σταθερό κάθε μήνα. Αντιθέτως, αυτό μεταβάλλεται και συνήθως μειώνεται μετά το πέρας συνήθως των δύο πρώτων μηνών παραμονής στο προϊόν, χαρακτηριστικό του οποίου αποτελεί η έκπτωση συνέπειας.

Ως εκ τούτου, η Αρχή συστήνει προς τους καταναλωτές ναείναι ιδιαίτερα προσεκτικοί όσον αφορά στο συγκεκριμένο θέμα, εξετάζοντας αναλυτικά τους όρους του κάθε προϊόντος ηλεκτρικής ενέργειας που επιλέγουν και να μην στέκονται απλά σε μία ελκυστική εμπορική παρουσίαση, που μπορεί να λειτουργεί ως ένα «παραπλανητικό δέλεαρ».

2. Μη σωρευτική απόδοση ποσού έκπτωσης συνέπειας: Την προσοχή τους θα πρέπει να εστιάσουν οι καταναλωτές και στη μη σωρευτική απόδοση ενός ποσού έκπτωσης συνέπειας κατά τη διάρκεια της σύμβασης αναλογικά των ημερών κατανάλωσης, πρακτική η οποία ακολουθείται από κάποιους Προμηθευτές.

Οι καταναλωτές θα πρέπει να προσέχουν πώς η έκπτωση συνέπειας αποδίδεται κατά τη διάρκεια παραμονής τους στο πρόγραμμα προμήθειας και εάν αποδίδεται τόσο ποσοτικά όσο και χρονικά, όπως αναφέρουν οι όροι της σύμβασης που έχει υπογράψει.

4. Exante εκπτώσεις συνέπειας: Η Αρχή έχει εντοπίσει περιπτώσεις Προμηθευτών οι οποίοι που εφαρμόζουν exante έκπτωση συνέπειας στην αρχική τιμή προμήθειας, η οποία ωστόσο εξ ορισμού προϋποθέτει εμπρόθεσμη εξόφληση λογαριασμού από τον καταναλωτή, που εκ των πραγμάτων θα λάβει ή όχι χώρα κατά την εξόφληση του λογαριασμού (ex post).

Οι καταναλωτές θα πρέπει να γνωρίζουν ότι η μείωση της τιμής προμήθειας του λογαριασμού μπορεί να είναι μόνον πρόσκαιρη και να ανατραπεί στην περίπτωση κατά την οποία δεν πληρωθεί έγκαιρα ο λογαριασμός.

Αλλαγή προγράμματος χωρίς αλλαγή παρόχου

Επιπλέον η ΡΑΑΕΥ εφιστά την προσοχή για τα προιοντα «κράχτες» που έχουν δημιουργήσει πολλοί προμηθευτές και τα οποία αφορούν μόνο σε νέους αλλά όχι σε υφιστάμενους πελάτες.Έχει παρατηρηθεί ότι η συντριπτική πλειοψηφία των καταναλωτών έχει συμβληθεί με αρκετά ακριβότερα προγράμματα.

Οι καταναλωτές μπορούν να ζητήσουν στους Προμηθευτές τους να τους περάσουν στο πρόγραμμα με την χαμηλή τιμή προμήθειας. Η Αρχή συνιστά στους καταναλωτές να διαλέξουν τα προϊόντα με τις χαμηλότερες τιμές και να προχωρήσουν σε αλλαγή προγράμματος εντός του Προμηθευτή τους. Η αλλαγή αυτή θα γίνει άμεσα και χωρίς καμία χρέωση εφόσον το πρόγραμμα είναι κυμαινόμενο.



Διαβάστε επίσης