Συναγερμός επικρατεί για τις ηλεκτρονικές απάτες με τους πολίτες να πέφτουν θύματα πολύ καλά σχεδιασμένων επιθέσεων. Μάλιστα, μία από τις απάτες που χρησιμοποιούν οι επιτήδειοι είναι η μέθοδος CallerID Spoofing.
Ουσιαστικά, οι απατεώνες κάνουν να εμφανίζεται στο τηλέφωνο των πολιτών ο αριθμός μιας τράπεζας. Έτσι, τα θύματα – νομίζοντας ότι μιλούν με έναν τραπεζικό υπάλληλο – αποκαλύπτουν προσωπικά δεδομένα ακόμη και κωδικούς e-banking.
Η Ελληνική Ένωση Τραπεζών έχει εκδώσει προειδοποιήσεις για το φαινόμενο, τονίζοντας ότι οι πολίτες πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί. Οι δράστες συνήθως χρησιμοποιούν ψυχολογικές τεχνικές πίεσης για να πείσουν το θύμα να τους εμπιστευτεί. «Οι απατεώνες παίζουν με το αίσθημα του επείγοντος, δημιουργώντας πανικό και σύγχυση στο θύμα, ώστε να αποσπάσουν τις κρίσιμες πληροφορίες», εξηγεί η Στέλλα Τσιτσούλα, πρόεδρος του Ελληνικού Ινστιτούτου Κυβερνοασφάλειας.
Συμβουλές για Αποφυγή Απατών
- Ελέγχετε την ταυτότητα του καλούντος
- Μην δίνετε προσωπικά δεδομένα
- Χρησιμοποιήστε τεχνολογίες προστασίας
- Εγκαταστήστε εφαρμογές που εντοπίζουν και φιλτράρουν ύποπτες κλήσεις
- Ενημερωθείτε: Παρακολουθείτε ανακοινώσεις από την τράπεζά σας και φορείς όπως η Ελληνική Ένωση Τραπεζών για νέες μεθόδους απάτης.
- Η προστασία από τις ηλεκτρονικές απάτες ξεκινά από την ενημέρωση και την προσοχή. Μην επιτρέψετε στους επιτήδειους να εκμεταλλευτούν την εμπιστοσύνη σας.