Την πρώτη εμφάνισή τους επί ευρωπαϊκού εδάφους πραγματοποίησαν οι νέοι φωτεινοί σηματοδότες, οι οποίοι διαθέτουν ένα επιπλέον χρώμα και είναι απόλυτα συμβατοί ακόμα και με αυτόνομα οχήματα.
Μετά τις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής και η Ευρώπη αποκτά τους πρώτους σηματοδότες που διαθέτουν όχι τρία αλλά τέσσερα χρώματα.
Η αρχή, τουλάχιστον για τη γηραιά ήπειρο, γίνεται από την Ισπανία και ειδικότερα από την πόλη της Μαδρίτης, η οποία υποδέχθηκε τα πρώτα φανάρια με τα τέσσερα χρώματα.
Εκτός των παραδοσιακών χρωμάτων που μπορεί κανείς να συναντήσει σε έναν φωτεινό σηματοδότη, δηλαδή το κόκκινο, το πορτοκαλί και το πράσινο, τα νέα φανάρια της Μαδρίτης διαθέτουν και ένα λευκό χρώμα.
Ο λόγος για την αναβάθμιση αυτή βρίσκεται στο γεγονός ότι στους δρόμους των πόλεων κυκλοφορούν πολλά και διαφορετικά οχήματα, τα οποία οφείλουν να συνυπάρξουν… ειρηνικά.
Στην προκειμένη περίπτωση, το λευκό χρώμα δεν αφορά τα ηλεκτρικά πατίνια ή τα ηλεκτρικά ποδήλατα αλλά τα αυτόνομα οχήματα, τα οποία γνωρίζουν τι ακριβώς πρέπει να πράξουν.
Πέρα από τη δυνατότητα ασύρματης επικοινωνίας, ανάμεσα στους φωτεινούς σηματοδότες και τα αυτοκίνητα, πρόκειται να προστεθεί και ένα επιπλέον χρώμα, το οποίο θα ενημερώνει τους οδηγούς για τη διασύνδεση του φαναριού με αυτόνομα οχήματα.
Το «White Phase» των φαναριών, όπως έχει ονομαστεί, θα επιτρέπει στους οδηγούς να αντιλαμβάνονται μέσω ενός οπτικού σήματος τη δυνατότητα επικοινωνίας ανάμεσα στον φωτεινό σηματοδότη και τα αυτόνομα οχήματα.
Ακόμα και στην περίπτωση ενός αυτόνομου οχήματος, ο πρώτος και ο τελευταίος λόγος ανήκει στον οδηγό, καθώς θα χρειαστεί να πραγματοποιηθούν και άλλες μεταρρυθμίσεις, όπως η αναπροσαρμογή του νομικού πλαισίου, ώστε την ευθύνη της ασφαλούς μετακίνησης θα έχει το ίδιο το αυτόνομο όχημα.
Φανάρια με τέσσερα χρώματα έχουν τοποθετηθεί και στην πόλη του Σαν Φρανσίσκο, όπου ως γνωστόν τα αυτόνομα οχήματα έχουν τη δυνατότητα να κινούνται ακόμα και χωρίς τη φυσική παρουσία ενός οδηγού.
Αν το πείραμα θεωρηθεί επιτυχημένο, τα φανάρια με τα τέσσερα χρώματα αναμένεται να κατακλείσουν τους ευρωπαϊκούς δρόμους, σε εκείνες τις χώρες που έχουν παραχωρήσει άδεια κυκλοφορίας αυτόνομος οχημάτων.