-->
30.01.2023

Μετρό Θεσσαλονίκης: Τον Απρίλιο οι δοκιμές σε όλη τη γραμμή του

«Προβάδισμα» δύο μηνών σε σχέση με το χρονοδιάγραμμα για τον σταθμό «Βενιζέλου» στη Θεσσαλονίκη υποστηρίζει ότι έχει η «Αττικό Μετρό». Οπως εκτιμάται, τον Απρίλιο θα ξεκινήσει η επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων και στον σταθμό «Βενιζέλου», ενώ όλοι οι σταθμοί θα είναι έτοιμοι έως τον Ιούνιο ώστε να ξεκινήσουν πλήρεις δοκιμές. Εν τω μεταξύ, η «Αττικό Μετρό» θα καταβάλει ακόμα 45 εκατ. ευρώ στον ανάδοχο του έργου για καθυστερήσεις στην εξέλιξη του σταθμού, που σχετίζονται με τη διαχείριση του θέματος έως το τέλος του 2019.

Χθες πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη σύσκεψη ανάμεσα στην ηγεσία της «Αττικό Μετρό», τον υφυπουργό Δημοσίων Εργων Γιώργο Καραγιάννη και τον ανάδοχο του έργου. «Σε αυτή τη φάση οι σταθμοί παραδίδονται σταδιακά από την ΑΚΤΩΡ στους συνεταίρους της στην κοινοπραξία ώστε να ξεκινήσουν οι δοκιμές των συστημάτων στους σταθμούς», εξηγεί στην «Κ» ο πρόεδρος της «Αττικό Μετρό», Νίκος Ταχιάος. «Γενικά ελέγχονται οι ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις, λ.χ. αν λειτουργούν σωστά οι πόρτες, ο εξαερισμός, οι έξοδοι κινδύνου, τα συστήματα ελέγχου. Παράλληλα πραγματοποιούνται δοκιμές των συρμών σε όλο το ηλεκτροδοτημένο τμήμα, από το αμαξοστάσιο έως τον σταθμό «Συντριβάνι». Εφόσον μπει στο σύστημα και ο σταθμός «Βενιζέλου», οι δοκιμές θα συνεχιστούν σε όλη τη βασική γραμμή. Στόχος είναι αυτό να συμβεί τον Απρίλιο».

Σύμφωνα με τον κ. Ταχιάο, η κατασκευή του σταθμού «Βενιζέλου» βρίσκεται σήμερα σε προχωρημένο στάδιο. «Εχουν ήδη κατασκευαστεί οι πλάκες του σταθμού στα επίπεδα -2 και -3 και τις ημέρες αυτές γίνεται η κατασκευή της αποβάθρας. Μετά θα απομένει μόνο η κατασκευή της πλάκας στο επίπεδο -1, η οποία θα μπει χαμηλότερα ώστε να βρεθούν στη φυσική τους στάθμη οι αρχαιότητες», εξηγεί. «Η επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων θα ξεκινήσει τον Απρίλιο. Αύριο (σ.σ. σήμερα) η σχετική μελέτη θα συζητηθεί στο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο (ΚΑΣ)».

Παράλληλα, σε προχωρημένο στάδιο βρίσκονται οι δύο τελευταίοι σταθμοί της γραμμής, «Δημοκρατίας» και «Σιδηροδρομικός σταθμός», όπου οι εργασίες έμειναν πίσω λόγω «Βενιζέλου». «Εχουν ήδη παρθεί αποφάσεις και για την τοποθέτηση αρχαιοτήτων από τις ανασκαφές σε προθήκες στον σταθμό “Δημοκρατίας”».

Η «Αττικό Μετρό» εκτιμά ότι η κατασκευή του σταθμού «Αγία Σοφία» θα ολοκληρωθεί έως τον Μάιο και της «Βενιζέλου» έως τον Ιούνιο. «Οι ανάδοχοι του έργου μας ενημέρωσαν σήμερα ότι βρίσκονται δύο μήνες μπροστά από το χρονοδιάγραμμα και ξεκαθάρισαν ότι είναι απόλυτα προσανατολισμένοι, διαθέτοντας τους απαραίτητους πόρους και το προσωπικό για την ολοκλήρωση του έργου έως το τέλος του 2023».

Προ μηνός ολοκληρώθηκαν και δύο διαιτητικά δικαστήρια, στα οποία είχαν παραπεμφθεί νέες διεκδικήσεις της κοινοπραξίας έναντι της «Αττικό Μετρό». Το διαιτητικό δικαστήριο επιδίκασε αποζημίωση ύψους 37 εκατ. ευρώ, η οποία με τους τόκους έχει φθάσει στα 45 εκατ. ευρώ, υπέρ της κοινοπραξίας. Σύμφωνα με τον κ. Ταχιάο, οι αποζημιώσεις αφορούν τις καθυστερήσεις που προκάλεσε ο επανασχεδιασμός του έργου από την προηγούμενη ηγεσία της «Αττικό Μετρό». «Η μία αφορά το διάστημα από τον Απρίλιο του 2018 έως τον Δεκέμβριο του 2019 και η άλλη από τον Ιούνιο του 2017 έως τον Δεκέμβριο του 2019», υποστηρίζει.

Στην Καλαμαριά

Οσον αφορά την επέκταση προς Καλαμαριά, οι εργασίες υπολείπονται της προόδου στο κύριο έργο (χωρίς προφανή αιτία, αφού δεν υπήρχαν προβλήματα όπως αυτό του σταθμού «Βενιζέλου» στην κύρια γραμμή). «Εχουν εγκατασταθεί όλοι οι εργολάβοι (σ.σ. διάφορα συστήματα της επέκτασης ανατέθηκαν με διαφορετικούς διαγωνισμούς) και βρισκόμαστε στη φάση συντονισμού των εργασιών. Η κατασκευή των έργων πολιτικού μηχανικού βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο. Υπάρχουν ακόμα εκκρεμή ζητήματα, νομίζω όμως ότι είμαστε και στην επέκταση εντός χρονοδιαγράμματος», καταλήγει ο κ. Ταχιάος.

Τις προηγούμενες ημέρες, πάντως, το άνοιγμα του σταθμού «Παπάφη» στο κοινό προκάλεσε την αντιπαράθεση ΣΥΡΙΖΑ και κυβέρνησης, με τον πρώτο να κατηγορεί την κυβέρνηση για «φιέστες» που κρύβουν τις καθυστερήσεις στο έργο. Και τον υφυπουργό να απαντάει ότι «τρέχουμε για να κερδίσουμε τον χρόνο που μας έκλεψαν οι προσφυγές και οι αντιδικίες». Υπολογίζεται ότι περίπου 5.500 πολίτες επισκέφθηκαν τον σταθμό «Παπάφη» και το αμαξοστάσιο στο πλαίσιο του Open House Thessaloniki και είχαν την ευκαιρία να δουν από κοντά έναν από τους συρμούς της γραμμής.



Διαβάστε επίσης