Συνέντευξη παραχωρεί αυτήν την ώρα ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στην ΕΡΤ και στην εκπομπή «Συνδέσεις».
Δυστυχώς δεν υπάρχει μαγική λύση στο κυκλοφοριακό, κανείς δεν μπορεί να κατασκευάσει νέους δρόμους με μαγικό τρόπο. Η μόνη λύση είναι τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, ενίσχυση των λεωφορείων. Πρέπει να αυξήσουμε τη συχνότητα των λεωφορείων, η λύση για το κυκλοφοριακό είναι ξ συστηματική υποστήριξη των ΜΜΜ.
Τόνισε πως, «η αλήθεια είναι ότι δεν μπορεί κανείς εύκολα να κατασκευάσει γρήγορα νέους δρόμους στο λεκανοπέδιο. Η δε εμπειρία, μας λέει ότι όποτε κατασκευάζονται πολύ νέοι δρόμοι και αυτοί τελικά γεμίζουν. Η λύση δεν μπορεί να είναι άλλη από μια συστηματική υποστήριξη των μέσων μαζικής μεταφοράς. Η Γραμμή 4 του Μετρό είναι το μεγαλύτερο δημόσιο έργο το οποίο αυτή τη στιγμή υλοποιείται στη χώρα. Θα χρειαστούν ακόμα χρόνια για να μπορέσει να υλοποιηθεί, όμως έχει αποδειχθεί ότι όπου έχει πάει το Μετρό, τελικά έχει συντείνει σημαντικά στη διευκόλυνση των μετακινούμενων πολιτών, αλλά και αυτή είναι μια λύση η οποία είναι πιο μακροπρόθεσμη».
«Η προτεραιοποίηση την οποία και η κατεύθυνση που έχω δώσει προσωπικά στο Υπουργείο Μεταφορών και στις εταιρείες του Υπερταμείου είναι να βάλουμε ένα συγκεκριμένο στόχο να αυξήσουμε εντός έξι μηνών τη συχνότητα στις διαδρομές εκείνες που χρησιμοποιεί ο πολίτης περισσότερο», τόνισε.
Ο κ. Μητσοτάκης πρόσθεσε επίσης την καλύτερη εφαρμογή και του ΚΟΚ για τις λεωφορειολωρίδες, ώστε ο πολίτης να έχει ουσιαστικά μια εναλλακτική στο αυτοκίνητο.
«Οφείλω να επισημάνω βέβαια, χωρίς να θέλω να είναι δικαιολογία, ότι σε όλες τις μεγαλουπόλεις του κόσμου, το πρωί και ενδεχομένως στην απογευματινή επιστροφή υπάρχει, υπάρχει κίνηση, η οποία βέβαια έχει επιδεινωθεί», είπε.
Για ακρίβεια
Άδικο για τη συνθετότητα του προβλήματος να παίρνει κανείς κάποιες τιμές και να προσπαθεί να επιχειρηματολογεί υπέρ ή κατά μιας συγκεκριμένης θέσης. Υπάρχει πρόβλημα ακρίβειας στη χώρα, το έχω πει πολλές φορές. Ειδικά για τους συμπολίτες μας στο νοίκι τα πράγματα είναι πολύ δύσκολα.
Όμως θα πρέπει να αναγνωρίσουμε ταυτόχρονα ότι η ακρίβεια είναι ένα παγκόσμιο φαινόμενο. Αν δείτε τις σημαντικές αυξήσεις στα τρόφιμα, είναι προϊόντα κατά βάση εισαγόμενα (σοκολάτα, καφές, μοσχάρι). Προφανώς αυτό δεν είναι ιδιαιτερότητα της ελληνικής αγοράς, είναι ένα παγκόσμιο φαινόμενο.
Τι μπορεί να κάνει κανείς για την αντιμετώπιση της ακρίβειας; Να στηρίξει το διαθέσιμο εισόδημα των πολιτών και ταυτόχρονα να κάνει όλους τους απαραίτητους ελέγχους στην αγορά. Ψηφίζουμε για την αντιμετώπιση της αισχροκέρδειας μια Ενιαία Ανεξάρτητη Αρχή Καταναλωτή. Όμως επιμένω η λύση είναι ο πολίτης να έχει περισσότερα χρήματα στην τσέπη τους. Και αυτό γίνεται με τη γενναία φορολογική μεταρρύθμιση με την οποία οι πολίτες θα δουν περισσότερα χρήματα στην τσέπη τους στις αρχές του 2026.
Προτεραιότητα η στήριξη του διαθέσιμου εισοδήματος. Θα δώσουμε πάνω από 2 δισ. ευρώ τους επόμενους μήνες για τη στήριξη του εισοδήματος. Αν δίναμε παραπάνω θα θέταμε σε κίνδυνο τη δημοσιονομική σταθερότητα. Επιλέξαμε να στηρίξουμε νέους και οικογένειες παιδιά. Αλλά δεν μπορεί κάποιος όπως το ΠΑΣΟΚ να ψηφίζει τα μέτρα αυτά και να τάζει πολλά περισσότερα
Τις επόμενες εβδομάδες θα ανακοινώσουμε νέα μέτρα για την αντιμετώπιση του στεγαστικού προβλήματος. Πριν το τέλος του χρόνου η εξαγγελία για το νέο πρόγραμμα ανακαίνισης σπιτιών.
Δείτε live
Για αγρότες
Η δέσμευσή μας στους αγρότες είναι να πληρώσουμε το μεγαλύτερο μέρος της βασικής ενίσχυσης στα τέλη Νοεμβρίου. Να θυμίσω ότι τα προηγούμενα χρόνια δινόταν στα τέλη Οκτωβρίου.
Να γνωρίζουν οι πραγματικοί αγρότες και κτηνοτρόφοι γιατί το νέο σύστημα θα πετάει έξω όσους δεν δικαιούνται χρήματα αλλά το συνολικό ποσό θα είναι ίδιο, οπότε οι πραγματικοί αγρότες και κτηνοτρόφοι θα πάρουν περισσότερα χρήματα.
Αναγνωρίζω ότι για την κτηνοτροφία υπάρχει πρόβλημα. Θα υπάρξει πρωτοβουλία από την κυβέρνηση, ώστε έως το τέλος του έτους να υπάρξει άμεση στήριξη του εισοδήματος των κτηνοτρόφων που έχασαν και θανάτωσαν ζώα λόγω της ευλογιάς. Θα είναι ανάλογη των ζώων που θανατώθηκαν και θα δώσει δυνατότητα στήριξης μέχρι την αναπλήρωση των κοπαδιών τους. Τα χρήματα θα είναι συμπληρωματικά και θα δοθούν από τον κρατικό προϋπολογισμό.
Για ΕΛΤΑ
Αν τα ΕΛΤΑ δεν προχωρήσουν σε διαδικασία εξυγίανσης θα υποχρεωθούν να κλείσουν προς όφελος των ιδιωτικών συμφερόντων. Όμως έχει αλλάξει η φύση της ταχυδρομικής δραστηριότητας οπότε πρέπει να υπάρξει εξυγίανση του δικτύου με εναλλακτικούς τρόπους εξυπηρέτησης και αυτή την άσκηση κάνει το ΥΠΟΙΚ με το Υπερταμείο. Ελπίζω ότι θα καταλήξουμε σε λύση που θα αναγνωρίζει την ανάγκη συρρίκνωσης του δικτύου αλλά και θα δίνει εναλλακτικές ώστε ειδικά στην επαρχία να μην νιώθουν παραμελημένοι από το κεντρικό κράτος. Υπάρχουν τεχνικά ζητήματα για παρουσία στα ΚΕΠ καθώς τα ΕΛΤΑ δεν μπορούν να πάρουν κρατική ενίσχυση. Από τη μια πρέπει να πούμε ότι τα ΕΛΤΑ θα εκσυγχρονιστούν αλλά πρέπει να γίνει και διαβούλευση με τους πολίτες κατάστημα με κατάστημα. Αυτή η άσκηση ενδεχομένως έπρεπε να γίνει νωρίτερα, πρέπει να γίνει σε τοπικό επίπεδο