Search
Close this search box.
Search

Ναυάγιο στη Σικελία: Ανασύρθηκαν όλες οι σοροί – Ξεκινά έρευνα για «ανθρωποκτονία»

Πριν 2 ώρες

Εντοπίστηκε και ανασύρθηκε από τους Ιταλούς δύτες και η τελευταία σορός αγνοούμενου από το ναυάγιο στα ανοιχτά του Παλέρμο. Πρόκειται για τη σορό της 18χρονης κόρης του Βρετανού μεγιστάνα, της Χάνα Λιντς, η οποία ήταν η τελευταία αγνοούμενη από την τραγωδία.

Hannah Lynch

Το πρακτορείο ειδήσεων Press Association ανέφερε ότι μια πράσινη σακούλα μεταφοράς σορών εθεάθη να μεταφέρεται στο Πορτικέλο από το σημείο του ναυαγίου λίγο πριν από τη 1 το μεσημέρι.

Από το ναυάγιο ανασύρθηκαν συνολικά οι σοροί: του Μάικ Λιντς, της κόρης του Χάνα, του προέδρου της Morgan Stanley International, Τζόναθαν Μπλούμερ, της συζύγου του Τζούντιθ, του δικηγόρου Κρις Μορβίλο, της συζύγου του Νέντα, και του σεφ Ρεκάλντο Τόμας. Από τους 22 επιβαίνοντες, βγήκαν ζωντανοί οι 15, μεταξύ των οποίων η σύζυγος του Λιντς, Άντζελα Μπακαρές.

Ξεκινά δικαστική έρευνα για «ανθρωποκτονία»

Την ίδια στιγμή, οι ιταλικές Αρχές «ερευνούν κατηγορίες για ανθρωποκτονία εξ αμελείας» για την βύθιση του Bayesian, στα ανοικτά των ακτών της Σικελίας. Η Εισαγγελία του Τερμίνι Ιμερέζε, με επικεφαλής τον Αμπρότζιο Καρτόσιο, ερευνά τον λόγο για τον οποίο το πολυτελές σκάφος ανατράπηκε στα ανοικτά των ακτών κοντά της Σικελίας λίγο πριν από τις 5 το πρωί της Δευτέρας.

Οι ερευνητές εξετάζουν τα αδικήματα του «ναυαγίου και της πολλαπλής ανθρωποκτονίας εξ αμελείας κατά αγνώστων προσώπων», σύμφωνα με τα ιταλικά μέσα ενημέρωσης.

Τι λέει ο CEO της κατασκευάστριας εταιρείας

Ο Τζιοβάνι Κονσταντίνο, Διευθύνων Σύμβουλος της κατασκευάστριας Italian Sea Group, δήλωσε ότι δεν υπάρχουν ελαττώματα στο σχεδιασμό και την κατασκευή του συγκεκριμένου σούπερ γιοτ, τονίζοντας ότι τα σκάφη αυτά «είναι τα ασφαλέστερα με την πιο απόλυτη έννοια». «Ως κατασκευαστής της Perini [των σκαφών], γνωρίζω πολύ καλά πώς τα σκάφη σχεδιάζονταν και κατασκευάζονταν», σημείωσε. «Και καθώς το Perini είναι ιστιοφόρο, τα ιστιοφόρα είναι γνωστό ότι είναι τα ασφαλέστερα που υπήρξαν ποτέ». Μάλιστα, ανέφερε ότι η είδηση του ναυαγίου του προκάλεσε θλίψη, αλλά και δυσπιστία. «Αυτό το περιστατικό ακούγεται σαν μια απίστευτη ιστορία, τόσο από τεχνική άποψη όσο και ως γεγονός», τόνισε.

Ο ίδιος μάλιστα μίλησε ξεκάθαρα: «Ήταν ανθρώπινο λάθος, το γιοτ βυθίστηκε επειδή πήρε νερό. Από πού ακριβώς θα μας πουν οι ανακριτές. Η δυναμική της βύθισης φαίνεται και διαβάζεται από δεδομένα AIS (Automatic Identification System) και διήρκεσε 16 λεπτά. Έχουμε δώσει αυτά τα δεδομένα στους εισαγγελείς. Από τις εικόνες φαίνεται σαν το γιοτ να έπαιρνε νερό για τέσσερα λεπτά. Το μόνο που χρειάστηκε ήταν άλλη μια ριπή ανέμου για να το αναποδογυρίσει, αυτό σήμαινε ότι έμπαινε περισσότερο νερό».

Την ίδια ώρα, η Daily Mail φέρνει στο φως ένα βίντεο από το 2019. Έχει καταγραφεί στη Νέα Ζηλανδία και δείχνει ουσιαστικά πώς θα έπρεπε να «συμπεριφερθεί» ένα σκάφος σαν το Bayesian σε μια τέτοια κακοκαιρία:

Το βίντεο από κάμερα CCTV δείχνει έναν ανεμοστρόβιλο να «σπρώχνει» ένα αντίστοιχα μεγάλο σούπερ γιοτ. Όμως, αυτό το σκάφος, αντί να αναποδογυρίσει, ο ιστός επανέρχεται γρήγορα στην όρθια θέση του.

Με πολύ απλά λόγια, και το Bayesian θα έπρεπε να επανέλθει στη θέση του μετά το πέρασμα του υδροστρόβιλου. Γιατί δεν συνέβη αυτό; Ειδικοί που μίλησαν στη Daily Mail αναφέρουν ότι είναι αρκετά συνηθισμένο η καρίνα του σκάφους να μην χαμηλώνει εντελώς, όταν ένα πλοίο είναι αγκυροβολημένο. Ωστόσο, υπήρχε πρόβλεψη για σοβαρή κακοκαιρία, ενώ και το γεγονός ότι οι καταπακτές είχαν μείνει ανοιχτές, εγείρει ερωτηματικά για τα αίτια της τραγωδίας.

«Ακόμη και την ώρα που έφτανε ο υδροστρόβιλος», ανέφερε μηχανικός, «υπήρχε πολύς χρόνος. Δεκαπέντε λεπτά θα ήταν αρκετά για να ενεργοποιηθούν όλα τα μέτρα ασφαλείας». Χθες, ο καπετάνιος του σκάφους, Τζέιμς Κάτφιλντ, κατέθετε επί δύο ώρες. Και κλήθηκε να απαντήσει στα ζητήματα που χρειάζονται εξηγήσεις.

Δημοφιλη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Search
Close this search box.