Το ελικόπτερο που κατέπεσε πρόσφατα στον ποταμό Χάντσον, στοιχίζοντας τη ζωή σε έξι άτομα, μεταξύ των οποίων και ο CEO της Siemens Ισπανίας με την οικογένειά του, δεν ήταν εξοπλισμένο με μαύρο κουτί ή άλλο καταγραφικό σύστημα, όπως ανακοίνωσε η Εθνική Επιτροπή Ασφάλειας Μεταφορών των ΗΠΑ (NTSB).

Όπως αναφέρει το Reuters, δεν εντοπίστηκε κανενός είδους καταγραφέας ή βίντεο από το ελικόπτερο τύπου Bell 206, με αποτέλεσμα να καθίσταται δύσκολη η εξαγωγή
Οι έρευνες συνεχίζονται από τις Αρχές και τους δύτες της Αστυνομίας της Νέας Υόρκης, οι οποίοι εξακολουθούν να αναζητούν βασικά τμήματα του ελικοπτέρου, όπως το σύστημα μετάδοσης κίνησης, την ουρά και τον πίσω ρότορα.
Tο ελικόπτερο είχε περάσει τον τελευταίο έλεγχο στις 1 Μαρτίου και είχε πραγματοποιήσει επτά πτήσεις την ίδια ημέρα πριν από τη συντριβή, σύμφωνα με πληροφορίες από ομοσπονδιακούς ερευνητές. Μέχρι στιγμής έχουν μεταφερθεί σε ειδικά εργαστήρια κάποια τμήματα, μεταξύ αυτών κομμάτια από το πιλοτήριο, την καμπίνα των επιβατών και τον σταθεροποιητή.
Παράλληλα, εξετάζονται δύο αντίστοιχα μοντέλα ελικοπτέρων και οι υπεύθυνοι της εταιρείας πτήσεων New York Helicopter Charter, ώστε να αξιολογηθούν τα εγχειρίδια λειτουργίας, τα πρωτόκολλα ασφαλείας και η πτητική εμπειρία του πιλότου.
Helicopter Crash Hudson River Explained | New York
How did this Bell 206 helicopter 2 Blade Propeller end up crashing with its own rotor blades slicing through the tail section and then separating from the main fuse sahlarge.
We’ll break down the detailed timeline of events,… pic.twitter.com/0yJMRAfZmk
— AiTELLY (@aitelly3d) April 11, 2025
Πιθανά σενάρια πίσω από το δυστύχημα
1. Καταστροφή λόγω τεχνικής βλάβης
Ο πρώην πιλότος και ειδικός σε θέματα αεροπλοΐας Justin Green έκανε λόγο για πιθανή μηχανική αστοχία, όπως φαίνεται και από το σχετικό βίντεο της πτώσης. Ο αναλυτής Julian Bray υπογράμμισε τον πιθανό ρόλο του λεγόμενου «παξιμαδιού του Ιησού» — ενός κρίσιμου εξαρτήματος που κρατά σταθερό τον κύριο ρότορα. Αν αυτό αστοχήσει, ο ρότορας μπορεί να αποκολληθεί εν πτήσει, οδηγώντας σε απόλυτη απώλεια ελέγχου.
Ο επιχειρηματίας Dave Fishwick ανέφερε ότι ενδέχεται να προκλήθηκε ζημιά στον πίσω ρότορα από απότομες κινήσεις στο χειριστήριο. Αν και τονίζει πως δεν μπορεί να το επιβεβαιώσει, θεωρεί πιθανό να υπήρξε πρόβλημα στη στήριξη του κύριου ρότορα.
3. Πρόσκρουση με πουλιά
Οι Αρχές διερευνούν επίσης το ενδεχόμενο το ελικόπτερο να συγκρούστηκε με σμήνος πτηνών. Μαρτυρίες κάνουν λόγο για μεγάλο αριθμό πουλιών κοντά στο σημείο της συντριβής λίγο πριν το δυστύχημα. Το NTSB έχει ήδη ζητήσει από το κοινό να προσφέρει οποιαδήποτε σχετική πληροφορία.
4. Έλλειψη καυσίμων
Σύμφωνα με πληροφορίες, το ελικόπτερο είχε χαμηλή στάθμη καυσίμων όταν συνετρίβη. Ο Michael Roth, ο διευθύνων σύμβουλος της New York Helicopter Tours, δήλωσε στην Telegraph ότι ο πιλότος «τηλεφώνησε ότι προσγειωνόταν και ότι χρειαζόταν καύσιμα». «Θα έπρεπε να του πάρει περίπου τρία λεπτά για να φτάσει», δήλωσε ο Ροθ. «Αλλά 20 λεπτά αργότερα, δεν έφτασε.
5. Υπερβολικοί ελιγμοί
Ο πρώην στρατιωτικός αεροπόρος Jim Brauchle δήλωσε στη Mail ότι πιστεύει ότι οι «δύο κύριες αιτίες αυτού του φαινομένου είναι η μηχανική βλάβη ή οι υπερβολικοί ελιγμοί». Ζήτησε επίσης να διεξαχθεί «πλήρης έρευνα» για το συμβάν. «Από τα πλάνα φαίνεται ότι το κύριο στροφείο (έλικας) χτύπησε το σώμα του ελικοπτέρου, αποκόπτοντας την ουρά του ελικοπτέρου, γεγονός που δημιούργησε ένα ανεπανόρθωτο συμβάν».