Χρηματικό πρόστιμο, βαθμούς ποινής στο Σύστημα Ελέγχου Συμπεριφοράς Οδηγών και αφαίρεση άδειας οδήγησης προβλέπει ο νέος Κώδικας Οδικής κυκλοφορίας για τους οδηγούς υπό την επήρεια αλκοόλ.
Όρια ταχύτητας, αυστηροποίηση ποινών, πρόστιμα online και δίκυκλα, περιλαμβάνονται στις αλλαγές. Το νέο πλαίσιο κυρώσεων του ΚΟΚ θα λειτουργήσει συνδυαστικά με τις νέες κάμερες που θα εγκατασταθούν στους δρόμους.
Η διαπίστωση της παράβασης, αλλά και η εξόφληση του προστίμου θα πραγματοποιείται ψηφιακά, μέσω εφαρμογής στο κινητό τηλέφωνο του παραβάτη.
Τα πρόστιμα για οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ:
-1.200 ευρώ
– αφαίρεση άδειας οδήγησης για 3 μήνες
– ποινή φυλάκισης τουλάχιστον 2 μηνών
Τα πρόστιμα για παραβίαση STOP και κόκκινου σηματοδότη:
-700 ευρώ πρόστιμο
-30 ημέρες αφαίρεση άδειας οδήγησης
Τα πρόστιμα για χρήση κινητού τηλεφώνου
– 350 ευρώ
– 30 ημέρες αφαίρεση άδειας οδήγησης
Τα πρόστιμα για μη χρήση ζώνης – κράνους:
– 350 ευρώ
– 30 ημέρες αφαίρεση άδειας οδήγησης
Αντιθέτως, μειώνονται οι περιπτώσεις αφαίρεσης πινακίδων των οχημάτων. Δεν θα αφαιρείται η άδεια κυκλοφορίας με το σκεπτικό ότι τα μέλη των πολλών οικογενειών χρησιμοποιούν το ίδιο αυτοκίνητο. Ετσι θα τιμωρείται ο οδηγός, αλλά το αυτοκίνητο θα μπορέσει να το χρησιμοποιήσει, μετά τη παράβαση, καποιο άλλος μέλος της οικογένειας
Tο όριο ταχύτητας μειώνεται στα 30 χιλιόμετρα την ώρα αντιθέτως σε δρόμους με 2 λωρίδες κυκλοφορίας το όριο παραμένει στα 50 χιλιόμετρα την ώρα.
Ο νέος κώδικας Θα επιτρέπει την διήθηση των μοτοσικλετιστών ανάμεσα από τα αυτοκίνητα υπο όρους με την προυπόθεση να μην περνάνε τα 25 χιλιόμετρα την ώρα να υπάρχει επαρκής χώρος για να το κάνουν αυτό και να μην σταματούν πάνω στις διαβάσεις των πεζών.
Θέλουμε και επιδιώκουμε την οδική ασφάλεια σε ύψιστο και μέγιστο βαθμό για να έχουμε λιγότερους Νεκρούς και τραυματίες στους ελληνικούς δρόμους για να είναι με ασφάλεια ο οδηγός ο πεζός αυτός ο οποίος οδηγεί το ποδήλατο του ή το πατίνι του. όλες αυτές οι οδικές συμπεριφορές πρέπει να γίνονται με κανόνες γι` αυτό ο κώδικας οδικής κυκλοφορίας είναι ένας κανόνας ζωής αυτόν τον κανόνα ζωής καλούμαστε να τον ακολουθήσουμε ολοι μαζί, επισημαίνει ο Υφυπουργός Μεταφορών, Βασίλης Οικονόμου.
Μόνο τον Δεκέμβριο 410 τροχαία στην Αττική
• 12 νεκροί
• 10 σοβαρά τραυματίες
• 453 ελαφρά τραυματίες.
Πάνω από 29.000 το σύνολο των παραβάσεων μόνο για τον Δεκέμβριο, εκ των οποίων:
• 1.070 αλκοόλ
• 1.364 όριο ταχύτητας
• 350 παραβίαση ερυθρού σηματοδότη,
• 315 χρήση κινητού τηλεφώνου
• 983 μη χρήση ζώνης ασφαλείας,
• 2.432 μη χρήση κράνους
• 108 επικίνδυνοι ελιγμοί
Συνοπτικά, τα βασικά σημεία στο Σχέδιο Νόμου «Νέο Κυρωτικό Πλαίσιο του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και Λοιπές Διατάξεις για την Ασφαλή Κινητικότητα», συνοψίζονται στα εξής:
· Ο εξορθολογισμός των ποινών και η κατηγοριοποίηση των παραβάσεων ανάλογα με την επικινδυνότητα, καθώς και η επιβολή κυρώσεων που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες απαιτήσεις και ενισχύουν τον αποτρεπτικό χαρακτήρα τους.
· Η κατηγοριοποίηση των παραβάσεων σε τρεις βασικές κατηγορίες καθιστά το κυρωτικό πλαίσιο ρεαλιστικότερο και ευκολότερα εφαρμόσιμο από τα όργανα ελέγχου και πιο κατανοητό από τους πολίτες.
· Για τις σοβαρότερες παραβάσεις που αυξάνουν σημαντικά την πιθανότητα πρόκλησης τροχαίων ατυχημάτων τίθενται αποτρεπτικές κυρώσεις (πρόστιμα και διοικητικά μέτρα) προκειμένου να περιοριστούν δραστικά.
· Η θέσπιση της υποτροπιάζουσας παραβατικής και αντικοινωνικής οδικής συμπεριφοράς και η αυστηροποίηση – κλιμάκωση του κυρωτικού πλαισίου για την αποτροπή τους αποσκοπεί στη βελτίωση της ασφαλούς οδικής συμπεριφοράς.
· Η απενοχοποίηση του οχήματος (δεν αφαιρούνται τα στοιχεία του οχήματος) για παραβάσεις που αφορούν σε επικίνδυνες οδηγικές συμπεριφορές για τις οποίες πλέον τιμωρείται μόνο ο παραβάτης οδηγός (χρηματικό πρόστιμο, αφαίρεση άδειας οδήγησης, βαθμοί ποινής ΣΕΣΟ).
· Η μείωση της ανώτατης ταχύτητας κίνησης εντός του αστικού ιστού και σε οδούς γειτονιάς στα 30 χλμ/ώρα, υπό τις ειδικές προϋποθέσεις που προβλέπονται κατά περίπτωση.
· Η διαμόρφωση συνθηκών βιώσιμης αστικής κινητικότητας μέσω της μείωσης της ταχύτητας ενισχύεται με την παραχώρηση ζωτικού χώρου σε οχήματα μικροκινητικότητας και μηχανοκίνητα δίκυκλα στην κυκλοφορία και τη στάθμευση (κανόνες για υπό όρους διήθηση, χώρος αναμονής στις διασταυρώσεις, πρόβλεψη χώρων στάθμευσης).
· Συνδυαστικά με το ανωτέρω, αυστηροποιείται το κυρωτικό πλαίσιο για τα οχήματα μικροκινητικότητας και τα μηχανοκίνητα δίκυκλα, καθώς η χρήση του κράνους και η τήρηση των ορίων ταχύτητας είναι αδιαπραγμάτευτα και τιμωρούνται αυστηρά.
· Αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου για τη διεύρυνση της δυνατότητας αξιοποίησης τεχνικών ή ηλεκτρονικών μέσων για τη διαπίστωση των παραβάσεων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (κάμερες στα λεωφορεία).
Το διάστημα της δημόσιας διαβούλευσης ορίστηκε σε τρεις εβδομάδες.