Με την εξέταση στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας άνοιξε σήμερα, Παρασκευή 30 Μαΐου, η αυλαία των Πανελληνίων Εξετάσεων 2025 για τους μαθητές των Γενικών Λυκείων.
Χιλιάδες υποψήφιοι διαγωνίζονται με στόχο την εισαγωγή τους σε μία από τις 68.788 διαθέσιμες θέσεις στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση για το ακαδημαϊκό έτος 2025-2026.
- Τη σημασία της καλλιέργειας της δημιουργικότητας στο σύγχρονο σχολείο
- Τους τρόπους με τους οποίους οι ίδιοι εκφράζουν δημιουργικά τον εαυτό τους στην καθημερινότητά τους
Το θέμα χαρακτηρίστηκε επίκαιρο, κατανοητό και παιδαγωγικά προσανατολισμένο, δίνοντας στους μαθητές τη δυνατότητα να εκφραστούν ελεύθερα και να αναδείξουν προσωπικά βιώματα και απόψεις.
Η αξιολόγηση της ΟΕΦΕ για τη θεματολογία
Η Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος (ΟΕΦΕ), σε πρώτη εκτίμηση, σχολίασε πως το θέμα Δ κινήθηκε γύρω από τη δημιουργικότητα των μαθητών, ζητώντας να αναδειχθεί η σημασία της καλλιέργειάς της από το σχολείο, αλλά και οι τρόποι προσωπικής έκφρασης του κάθε υποψηφίου.
Στην εξέταση περιλαμβάνονταν δύο μη λογοτεχνικά κείμενα:
- Το πρώτο, επιστημονικού χαρακτήρα, ζητούσε τον εντοπισμό των γλωσσικών χαρακτηριστικών του είδους.
- Το δεύτερο, άρθρο δημοσιευμένο στο διαδίκτυο, αποτέλεσε τη βάση για το Θέμα Α (περίληψη).
Στο Θέμα Β, οι ασκήσεις κινήθηκαν σε αναμενόμενο πλαίσιο (Σωστό/Λάθος, λειτουργία τίτλου, μετατροπές σύνταξης κ.ά.), με πιο απαιτητική την άσκηση μετατροπής από ενεργητική σε παθητική φωνή (Β3β).