Κάθε λόγο να πανηγυρίζουν έχουν οι υποψήφιοι των Πανελληνίων Εξετάσεων σε ΓΕΛ και ΕΠΑΛ που είδαν τους κόπους τους να ανταμείβονται, συγκεντρώνοντας ιδιαίτερα υψηλές βαθμολογίες.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αρκετά παιδιά από την Κρήτη, όπως μαθητής του 3ου Γενικού Λυκείου Ηρακλείου Νίκος Παρασκάκης που κατάφερε να συγκεντρώσει 19.500 μόρια, γράφοντας στη Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία 19, στη Φυσική 19,5, στη Χημεία 20 και στη Βιολογία 19,5. Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ανέφερε ότι «η επιτυχία στις πανελλήνιες, πιστεύω ότι οφείλεται σε πολλούς παράγοντες, αλλά συγκεκριμένα για εμένα με βοήθησαν οι γερές βάσεις που είχα θέσει από τις προηγούμενες τάξεις και επίσης συγκεντρωνόμουν ευκολότερα όταν διάβαζα με παρέα. Προφανώς, ο κατάλληλος προγραμματισμός και η αφιέρωση αρκετού χρόνου για το καθημερινό διάβασμα ήταν απαραίτητα». Οπως μάλιστα εξήγησε, «σήμερα είμαι ευτυχισμένος που ανταμείβονται οι κόποι μου και ανυπομονώ να περάσω ευχάριστα το καλοκαίρι μου πριν από αυτό το καινούργιο κεφάλαιο στη ζωή μου. Πάντα ο στόχος μου ήταν και παραμένει η Ιατρική, κατά πάσα πιθανότητα στο ΕΚΠΑ».
Ο Γιάννης Βρεττάκης, επίσης από την Κρήτη, καταφέρνοντας να συγκεντρώσει 19.150 μόρια, ήδη βλέπει τον στόχο του που είναι η Νομική Αθηνών, να επιτυγχάνεται. «Είμαι πολύ χαρούμενος γιατί ένας μεγάλος στόχος επετεύχθη. Εύχομαι σε όλα τα παιδιά να έχουν καλά αποτελέσματα και πάντως στη ζωή τους να έρθουν αντίστοιχες επιτυχίες. Οπως και να έχει, είναι η αρχή μιας πορείας», ανέφερε ο υποψήφιος στις πανελλαδικές εξετάσεις, που τόνισε ότι «σίγουρα το καλοκαίρι που έρχεται θα είναι ένα καλοκαίρι ξέγνοιαστο και αυτό αξίζει σε όλα τα παιδιά, μετά από τόση προσπάθεια».
Φοιτήτρια της Ιατρικής επιθυμεί να είναι από τον ερχόμενο Σεπτέμβρη, η Δήμητρα Βροντάκη που κατάφερε να συγκεντρώσει 19.200 μόρια. Οπως είπε, η χαρά της είναι πολύ μεγάλη, ωστόσο η προσπάθεια αυτή, άλλοτε έμοιαζε με αγώνα ταχύτητας και άλλοτε με μαραθώνιο. «Είμαι πολύ χαρούμενη, ενώ σε ό,τι αφορά τα αποκαλούμενα συστατικά της επιτυχίας νομίζω ότι τουλάχιστον για μένα σημαντικό ρόλο έπαιξε η καλή προετοιμασία και η ηρεμία που προσπάθησα να έχω».
Επίσης με 19.200 επιθυμεί να εισαχθεί στην Ιατρική ο Αριστομένης Λαγουβάρδος. Οπως τόνισε, για τον ίδιο το ότι ο στόχος επετεύχθη είναι μια πολύ μεγάλη χαρά και πως αυτό που περιμένουν πλέον οι παρέες των υποψηφίων, είναι οι καλοκαιρινές τους διακοπές. «Θα είναι το καλύτερο καλοκαίρι γιατί μετά από όλη αυτή την κούραση, είναι η ευκαιρία και εμείς να ξεκουραστούμε», είπε χαρακτηριστικά.
Ο Στέλιος Κυριαζίδης μέχρι την Α’ Λυκείου πήγαινε σε Γενικό Λύκειο. Στη Β’ Λυκείου αποφάσισε να εγγραφεί στο 1ο ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης «ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ». Οι επιστήμες της Πληροφορικής είχαν γίνει ήδη το πάθος του. Οι βαθμοί του στις Πανελλαδικές Εξετάσεις επιβεβαίωσαν την επιλογή του. Εγραψε το απόλυτο 20 στα μαθήματα των Μαθηματικών, των Δικτύων Υπολογιστών και Προγραμματισμού Υπολογιστών και 17,3 στο μάθημα των Νέων Ελληνικών, συγκεντρώνοντας 19.460 μόρια. «Θέλω να σπουδάσω ηλεκτρολόγος μηχανικός. Περίμενα, με βάση αυτά που γνώριζα πως έγραψα στις εξετάσεις, ότι έχω πετύχει τον στόχο μου, αλλά είναι διαφορετική η χαρά όταν βγαίνουν οι βαθμοί και το βλέπεις», δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο αριστούχος υποψήφιος. Δεν παρέλειψε να ευχαριστήσει τους καθηγητές του, τόσο στο σχολείο του όσο και στο φροντιστήριό του. «Με βοήθησαν πολύ», είπε, προσθέτοντας ότι το αποτέλεσμα στις εξετάσεις ήλθε κυρίως μέσα από τη μεθοδικότητα και σταθερότητα στο διάβασμα, και λιγότερο από τις ώρες που αφιέρωνε κάθε μέρα.
Η Ιατρική Σχολή του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, άλλωστε, βρίσκεται παραδοσιακά στην κορυφή των επιλογών όσων αριστεύουν: Μεταξύ αυτών οι απόφοιτοι του Κολλεγίου Ανατόλια Ερασμία Κανλή (19.120 μόρια) και Στυλιανή Γιολτζίδου (19.100 μόρια).
Λίγοι οι αριστούχοι
Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα το υπουργείο Παιδείας, συνολικά, 88.637 υποψήφιοι διαγωνίστηκαν για μία από τις 68.788 θέσεις της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης για το ακαδημαϊκό έτος 2025-26. Από αυτούς, οι 73.941 υποψήφιοι προέρχονται από τα ΓΕΛ και οι 14.696 από τα ΕΠΑΛ.
Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, η εικόνα των βαθμολογιών των υποψηφίων «δείχνει» λίγους αριστούχους, με πολύ λίγες εξαιρέσεις και ταυτόχρονα καταγράφει υψηλά ποσοστά βαθμολογιών κάτω της βάσης του 10.