Νέα υπόθεση μεγάλης φοροδιαφυγής ανακάλυψε η ειδική ομάδα παρακολούθησης ψηφιακών επιχειρηματικών συναλλαγών της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων και αφορά παρουσιαστή τηλεοπτικής εκπομπής, ο οποίος ταυτόχρονα διαθέτει εταιρεία τηλεπωλήσεων.
Η ΑΑΔΕ έβαλε στο στόχαστρό της τον τηλεπαρουσιαστή έπειτα από καταγγελίες που έκαναν καταναλωτές. Έτσι επικοινώνησαν με την εταιρεία ταχυμεταφορών, με την οποία συνεργαζόταν η επιχείρηση και ζήτησαν τα στοιχεία των παραδόσεων. Σε αυτά εντόπισαν ότι δεν είχαν δηλωθεί 12.000 αποδείξεις, συνολικής αξίας 400.000 ευρώ. Ακόμη, βρήκαν ότι ο συγκεκριμένος παρουσιαστής δεν εμφανιζόταν τυπικά ως μέτοχος της εταιρείας, αλλά είχε βάλει μπροστά τη μητέρα του.
Στον συγκεκριμένο επιχειρηματία έχουν επιβληθεί τα προβλεπόμενα πρόστιμα, ενώ ελέγχονται τόσο η επιχείρηση για τις υπόλοιπες χρήσεις, όσο και ο ίδιος και η μητέρα του, για πιθανές άλλες φορολογικές παραβάσεις.
Πώς ο αλγόριθμος εντοπίζει τους influencers που κρύβουν αποδείξεις
Όπως μετέδωσε το Mega, ελεγκτές της ΑΑΔΕ «σαρώνουν» τους λογαριασμούς προσώπων με χιλιάδες followers σε: Instagram, Facebook, Tik Tok.
Στη συνέχεια ερευνούν εάν οι influencers συνεργάζονται με επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου ή είναι μέτοχοι (προώθηση και πώληση προϊόντων – υπηρεσιών) με ειδικό αλγόριθμο που διασταυρώνει εισοδήματα που δηλώνονται στην Εφορία και έλεγχο τζίρου των e-shop.
Άλλα στοιχεία έρευνας:
- Συλλογή πληροφοριών από τις εταιρείες κούριερ για τις παραδόσεις εμπορευμάτων
- Ύποπτη.. πολυτελή διαβίωση που δεν συνάδει με το εισόδημα που δηλώνουν
Ποιοι μηχανισμοί «ξετρυπώνουν» influencers
- Ίδρυση ειδικού τμήματος που ερευνά τους influencer
- Μέχρι τώρα αρμόδιο το ΣΔΟΕ και ΥΕΔΔΕ που διαπίστωσε ότι υπάρχουν επιχειρήσεις «φαντάσματα» που πωλούν προϊόντα από το διαδίκτυο
- Παράνομα προϊόντα έρχονται στην Ελλάδα χωρίς εκτελωνισμό και ΦΠΑ και μετά γίνεται η πώληση
- Αναρτήσεις σε Facebook, Instagram, Tik Tok και άλλα social media
Τι ελέγχουν για τον εντοπισμό των φοροφυγάδων influencers
- Τραπεζικές συναλλαγές και διασταύρωση στοιχείων
- Αν αναγράφεται στην ανάρτηση ότι είναι επί πληρωμή θα πρέπει να έχει κόψει το αντίστοιχο παραστατικό
- Από τα συμφωνητικά που μπορεί να έχουν υποβληθεί, αν έχει κοπεί το αντίστοιχο παραστατικό
- Καταγγελία από πελάτη για μη έκδοση παραστατικού
- Έρευνα προσωπικών email ή μηνυμάτων μέσω social media