Search
Close this search box.
Search

Πράσινα ΤΑΞΙ: Έτσι θα λάβετε την επιδότηση για τα 22.500 ευρώ – Αντιδρά το ΣΑΤΑ

Πριν 2 έτη

Σε λειτουργία τέθηκε η ηλεκτρονική πλατφόρμα της δράσης «ΠΡΑΣΙΝΑ ΤΑΞΙ» (https://prasinataxi.gov.gr), για την υποβολή αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, με την προθεσμία να είναι έως τις 31 Δεκεμβρίου 2023.

Ωφελούμενοι του προγράμματος είναι όλοι οι ιδιοκτήτες οχημάτων ΤΑΞΙ κατηγορίας ElJR05 και παλαιότερης, με βάση την άδεια κυκλοφορίας.

Με το νέο πρόγραμμα δίνεται η δυνατότητα επιδότησης σε ιδιοκτήτες οχήματος ΤΑΞΙ, για αγορά ή χρονομίσθωση (leasing) αμιγώς ηλεκτρικού οχήματος ΤΑΞΙ καθώς και για αγορά και εγκατάσταση «έξυπνου» σημείου επαναφόρτισης ηλεκτρικού οχήματος

Η επιδότηση (οικολογικό bonus) ανέρχεται σε ποσοστό 40%, με το μέγιστο ποσό να φθάνει τις 22.500 ευρώ. Επίσης, λαμβάνεται ειδική μέριμνα για τα ΑμεΑ, τις οικογένειες με 3 εξαρτώμενα τέκνα και άνω και τους νέους έως 29 ετών, με ξεχωριστή προσαύξηση σε κάθε κατηγορία.

Τι επιδοτείται

Κάθε ωφελούμενος δικαιούται την αγορά ή σύναψη χρονομίσθωσης (leasing) ενός αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου μηδενικών εκπομπών ρύπων CΟ2 (BEV) ανά άδεια, υπό την προϋπόθεση της απόσυρσης και καταστροφής του παλαιού οχήματος.

Ως ημερομηνία έναρξης επιλεξιμότητας των δαπανών ορίζεται η 1η Δεκεμβρίου 2021, από τις οποίες εξαιρούνται οι δαπάνες που αφορούν την προκαταβολή για την παραγγελία του οχήματος. Για αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα (BEV) ταξί η επιδότηση ανέρχεται σε ποσοστό 40% επί της λιανικής τιμής προ φόρων, με μέγιστο ποσό τις 17.500 ευρώ, με την υποχρεωτική απόσυρση να επιβραβεύεται με 5.000 ευρώ. Η αγορά «έξυπνου» σημείου επαναφόρτισης ηλεκτρικού οχήματος, για εγκατάσταση σε οικιακό περιβάλλον ή σε χώρο στάθμευσης επιχείρησης με ιδιωτική πρόσβαση, επιδοτείται με 500 ευρώ. «Μέσω του προγράμματος “Πράσινα ταξί” βοηθάμε 2.000 επαγγελματίες οδηγούς ενισχύοντας με 22.500 ευρώ καθέναν από αυτούς, προκειμένου να αντικαταστήσουν το παλαιό τους όχημα με νέο, αμιγώς ηλεκτρικό», λέει ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κώστας Σκρέκας.

Αντιδρά το ΣΑΤΑ

Ο πρόεδρος του Συνδικάτου Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ), Θύμιος Λυμπερόπουλος, μιλώντας χθες στα «ΝΕΑ», ανέφερε ότι «πρόκειται για ένα πρόγραμμα, το οποίο εφαρμόζεται με προχειρότητα και μεγάλη βιασύνη, μόνο και μόνο για να δείξουν κάποιοι πως η Ελλάδα προωθεί την “πράσινη ενέργεια” στις Μεταφορές πριν από την υπόλοιπη Ευρώπη».

«Οι επαγγελματίες οδηγοί δεν είναι αρνητικοί στη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, αλλά αντιδρούν στη βιασύνη με την οποία επιχειρεί η κυβέρνηση να το κάνει», λέει χαρακτηριστικά ο Λυμπερόπουλος, υπογραμμίζοντας ότι «ενώ η Ελλάδα προωθεί την υποχρεωτικότητα της ηλεκτροκίνησης στα ταξί από το τέλος του 2026, η Γερμανία θέτει αντίστοιχο όριο μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση το 2035!». Το πρόγραμμα «Πράσινα ταξί», λέει ο Θύμιος Λυμπερόπουλος, αφορά μόλις 2.000 ταξί της Αθήνας, ενώ μένουν εκτός 28.000 ταξί σε όλη την Ελλάδα! «Από την άλλη, δεν υπάρχουν οι κατάλληλες υποδομές φόρτισης. Δεν μπορεί να δουλέψει έτσι το ταξί. Τι θα πω στον πελάτη που θα μου ζητήσει να τον μεταφέρω από τα πρακτορεία του ΚΤΕΛ του Κηφισού στη Σπάρτη; “Περίμενε μία ώρα να φορτίσω το όχημα”;», λέει με νόημα ο Λυμπερόπουλος, διατυπώνοντας επιπλέον ερωτήματα, όπως:

  • Σε πόσες και ποιες πιάτσες ταξί υπάρχουν σήμερα φορτιστές για τη φόρτιση των αμιγώς ηλεκτροκίνητων ταξί;
  • Πόσοι ιδιοκτήτες ταξί έχουν ιδιόκτητα γκαράζ για να διαθέτουν και φορτιστές;

Επιπλέον, ο πρόεδρος του ΣΑΤΑ αναφέρεται και στο υψηλό κόστος των ηλεκτροκίνητων ταξί, το οποίο όπως λέει «είναι απαγορευτικό για πολλούς ιδιοκτήτες». Οπως ο ίδιος εξηγεί, ένα ηλεκτροκίνητο ταξί κοστίζει σήμερα τουλάχιστον 40 έως 50 χιλιάδες ευρώ, ενώ η επιδότηση θα ανέλθει στα 22.000 ευρώ. Αυτό σημαίνει ότι ο ιδιοκτήτης θα πρέπει να βάλει άλλες περίπου 30.000 ευρώ από την τσέπη του και εφόσον δεν έχει τα χρήματα αυτά θα πρέπει να τα δανειστεί, με την τράπεζα να του παρακρατεί την κυριότητα του ταξί. Επιπλέον, σε 5-6 χρόνια θα χρειαστεί άλλες 15.000 ευρώ για αντικατάσταση της μπαταρίας. «Μιλάμε για πολλά χρήματα, τα οποία δεν υπάρχουν. Και αυτός είναι ο κύριος λόγος για τον οποίο εκτιμώ ότι δεν θα υπάρξει η αναμενόμενη συμμετοχή στο πρόγραμμα του υπουργείου Περιβάλλοντος», εξηγεί ο πρόεδρος του ΣΑΤΑ και συμπληρώνει: «Για τον κλάδο των ενοικιαζόμενων οχημάτων η επιδότηση φτάνει τα 120 εκατ. ευρώ, ενώ η υποχρεωτική μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση ορίστηκε για το 2030. Αντίθετα, στα ταξί η επιδότηση ανέρχεται μόλις σε 40 εκατ. ευρώ και το όριο υποχρεωτικής εφαρμογής της ηλεκτροκίνησης πέφτει στο 2026. Αυτό λέει πολλά…».

Δημοφιλη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Search
Close this search box.