Search
Close this search box.
Search

Πρόστιμα 2 εκατ. ευρώ στους κολοσσούς UNILEVER και Procter & Gamble για αθέμιτη κερδοφορία

Πριν 9 μήνες

Το ανώτατο πρόστιμο, ύψους 1.000.000 ευρώ για κάθε μια από τις δύο πολυεθνικές εταιρείες, για τις οποίες ολοκληρώθηκε ο έλεγχος από τη Διϋπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου της Αγοράς (ΔΙΜΕΑ), επέβαλε ο υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας.

Σύμφωνα με ανακοίνωση, τα πρόστιμα αφορούν την παραβίαση του άρθρου 54 του ν. 5045/29-07-2023, σχετικά με την περιστολή φαινομένων αθέμιτης κερδοφορίας.

Συγκεκριμένα, επιβάλλεται:

– Πρόστιμο 1.000.000 ευρώ στην εταιρεία «ΠΡΟΚΤΕΡ & ΓΚΑΜΠΛ ΕΛΛΑΣ ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ Ε.Π.Ε.».

– Πρόστιμο 1.000.000 ευρώ στην εταιρεία «ΕΛΑΪΣ UNILEVER HELLAS AE».

Τα προϊόντα της Unilever στην Ελλάδα

Aim
Algida
Axe
Ben & Jerry’s
Cajoline
Calve

Carte D’Or
Cif
Cornetto
Dove
Dove Men Care
Hellmann’s
Klinex
Klinex Laundry
Knorr
LUX
Lifebuoy
Lipton
Magic
Maille
OMO
Proderm
Skip
TRESemmé
The Vegetarian Butcher
Ultrex Men
Unilever Food Solutions
Vaseline Greece
ΕΒΓΑ

Τα προϊόντα της Procter & Gamble στην Ελλάδα

Pampers
Tide
Ariel
Lenor
Always
Tampax
Gillette
Braun
Venus
Bear Fruits
Head & Shoulders
Herbal Essences
Pantene Pro-V
Swiffer
Viakal
Fairy

Ο υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας, δήλωσε: «Έχουμε ξεκαθαρίσει σε όλους τους τόνους και προς κάθε κατεύθυνση ότι κανείς δεν είναι υπεράνω του νόμου. Είμαστε αποφασισμένοι να εφαρμόσουμε τον νόμο ώστε να αποτρέψουμε την αισχροκέρδεια και να τονώσουμε τον υγιή ανταγωνισμό, προς όφελος της ελληνικής οικογένειας. Πρέπει όλοι να αντιληφθούν την κρισιμότητα της κατάστασης και τη δυσκολία των νοικοκυριών να έχουν πρόσβαση σε βασικά καταναλωτικά είδη. Η αντιμετώπιση του πληθωρισμού και, ιδιαίτερα του πληθωρισμού της απληστίας, είναι πρωτίστως θέμα κοινωνικής ευθύνης αλλά και διασφάλισης της συνοχής της κοινωνίας. Οι έλεγχοι θα συνεχιστούν και τα πρόστιμα θα επιβάλλονται χωρίς δισταγμό. Η μάχη με την ακρίβεια είναι συνεχής και διαρκής. Δεν εφησυχάζουμε».

 

Τι είχε πει ο Σκρέκας για την ακρίβεια

Θέλουμε αποτελέσματα στους ελέγχους για τις τιμές από όλους τους ελεγκτικούς μηχανισμούς

«Η Επιτροπή Ανταγωνισμού είναι Ανεξάρτητη Αρχή και οφείλει και αυτή να κάνει ελέγχους. Θέλουμε αποτελέσματα, δεν θέλουμε ρεπορτάζ, το ρεπορτάζ το κάνει ο καταναλωτής κάθε μέρα όταν πάει στο σούπερ μάρκετ. Από την στιγμή που υπάρχει υποψία για εναρμονισμένη πρακτική ή δεσπόζουσα θέση από εταιρείες για τις τιμές στο ράφι, θα πρέπει να γίνονται έλεγχοι. Επιπλέον και το υπουργείο Ανάπτυξης και η ΔΙΜΕΑ και οι αρμόδιες διευθύνσεις των περιφερειών ελέγχουν το περιθώριο κέρδους ενώ γίνεται και ηλεκτρονικός έλεγχος».

Αυτά σημείωσε, χθες,  ο υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας μιλώντας στον ΑΝΤ1 για την πορεία των τιμών και κατά πόσο είναι δικαιολογημένες οι αυξήσεις ενώ υπογράμμισε «επιβάλλονται και θα συνεχίσουν να επιβάλλονται πρόστιμα».

Ο υπουργός υπενθύμισε ότι «έχουν γίνει 15.000 έλεγχοι από την παραγωγή μέχρι το ράφι και έχουν επιβληθεί πρόστιμα 5 εκατομμυρίων ευρώ και τα πρόστιμα εισπράττονται». Επίσης τόνισε πως, από τις χώρες της Ευρώπης, μόνο η Ελλάδα επιβάλλει πρόστιμα για αισχροκέρδεια ενώ πρόσφατα επιβλήθηκε πρόστιμο και σε πολυεθνική».

Όπως εξήγησε ο υπουργός, το πρόστιμο που επιβλήθηκε προ ημερών οδήγησε την εταιρεία στην οποία επιβλήθηκε να μειώσει κατά 25% τις τιμές στο ράφι ενώ τόνισε πως οι έλεγχοι γίνονται σε όλα τα στάδια της εφοδιαστικής αλυσίδας και πρόσθεσε πως, αυτό το διάστημα, ελέγχονται και επτά πολυεθνικές για τις τιμές τους. Μάλιστα, όπως είπε μεταξύ των πολυεθνικών που ελέγχονται για την τιμολογιακή πολιτική τους, μία ελέγχεται και για την τιμή στο ελαιόλαδο «και εφόσον προκύψει παράβαση, θα επιβληθεί πρόστιμο».

«Η απόφαση του Πρωθυπουργού και της Κυβέρνησης είναι να επιβληθούν πρόστιμα. Έχουμε πολλούς ελεγκτικούς μηχανισμούς. Το Ελληνικό Κράτος δεν υπολείπεται ελεγκτών και ελεγκτικών μηχανισμών. Εμείς θα ανακοινώσουμε τις επόμενες ημέρες τα πρόστιμα που θα επιβληθούν σε εταιρείες, εφόσον διαπιστωθεί αισχροκέρδεια», είπε ο κ. Σκρέκας και πρόσθεσε «Δεν θα αφήσουμε απροστάτευτη την ελληνική οικογένεια απέναντι στην ακρίβεια. Πρώτη προτεραιότητα είναι να έχουν τα νοικοκυριά πρόσβαση σε είδη πρώτης ανάγκης σε προσιτές τιμές».

«Απορρυπαντικά, σαμπουάν, τρόφιμα, όλα τα προϊόντα που απασχολούν τα νοικοκυριά εμείς τα ελέγχουμε για το περιθώριο κέρδους», επεσήμανε ο ίδιος, ενώ σημείωσε ότι έχουν αρχίσει και αναρτώνται στα σούπερ μάρκετ οι ταμπέλες για τα προϊόντα με έκπτωση, που ξεκινάει από 5% για, τουλάχιστον, έξι μήνες και μέχρι στιγμής έχουν δηλωθεί ότι συμμετέχουν στην πρωτοβουλία 323 προϊόντα από 7 βασικές κατηγορίες, με στόχο να γίνουν 500.

Ακόμη ο κ. Σκρέκας ανέφερε «κινούμαστε σε δύο άξονες για να βοηθήσουμε τα νοικοκυριά με την ακρίβεια: ελέγχους για να μην υπάρξει κερδοσκοπία και γνώση στον καταναλωτή για να μπορεί να επιλέγει από εκεί που μπορεί να το αγοράσει φθηνότερα». Ως προς το δεύτερο σκέλος αναφέρθηκε στην αξιοποίηση της πλατφόρμας e-katanalotis.

Μιλώντας για τις τιμές στα οπωροκηπευτικά, είπε ότι εδώ και μία εβδομάδα τα σούπερ μάρκετ αναρτούν τις τιμές στην πλατφόρμα e-katanalotis, σημείωσε ότι οι τιμές στα εν λόγω είδη αλλάζουν σχεδόν κάθε εβδομάδα και συγκρίνονται οι διακυμάνσεις σε σχέση με τις μεγάλες αγορές της Βαρκελώνης και της Ιταλίας.

Απαντώντας σε ερώτηση για την πίεση που δέχονται τα νοικοκυριά από την ακρίβεια, ο κ. Σκρέκας σημείωσε: «Οι αυξήσεις στους μισθούς που δρομολόγησε η Κυβέρνηση θα είναι σταθερή, ενώ ο πληθωρισμός θα υποχωρήσει».

Τέλος ο υπουργός γνωστοποίησε ότι τις επόμενες μέρες θα πραγματοποιήσει συναντήσεις με τους εκπροσώπους των καταναλωτικών οργανώσεων.

 

Δημοφιλη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Search
Close this search box.