Search
Close this search box.
Search

Σάλος από κομπίνα με χρεώσεις της Εθνικής Τράπεζας σε λογαριασμούς

Πριν 11 ώρες

Όπως σημειώνεται στην ανακοίνωση της ΕΚΠΟΙΖΩ, οι καταναλωτές – δικαιούχοι που δεν επιθυμούν να επιβαρυνθούν με τη χρέωση του νέου αυτού λογαριασμού θα πρέπει, οι ίδιοι, να ενεργήσουν και να δηλώσουν ότι δεν αποδέχονται την τροποποίηση, εντός προθεσμίας 60 ημερών από την ημερομηνία έκδοσης της επιστολής.

Σύμφωνα με την επιστολή, τα ειδικά προνόμια αφορούν σε δωρεάν υπηρεσίες όπως: δωρεάν εξερχόμενα και εισερχόμενα εμβάσματα μόνο μέσω digital-banking μέχρι 5.000 EUR, δωρεάν φόρτιση προπληρωμένης κάρτας ανεξαρτήτως ποσού, συμμετοχή στο πρόγραμμα επιβράβευσης Go For More, δωρεάν μεταφορά χρημάτων έως 500 EUR ημερησίως μέσω IRIS Payments, δωρεάν απεριόριστες πληρωμές λογαριασμών μέσω παγίων εντολών digital-banking ή ATM, δωρεάν παροχή έκτακτου αντιγράφου κίνησης.

Η ΕΚΠΟΙΖΩ επισημαίνει ότι, στο βαθμό που η ΕΤΕ προτείνει την τροποποίηση της υφιστάμενης σύμβασης και την αλλαγή των χαρακτηριστικών του λογαριασμού, οι νέοι όροι θα πρέπει να γίνουν αποδεκτοί από τον καταναλωτή για να έχουν ισχύ. Η λογική χωρίς τη ρητή συγκατάθεση του δικαιούχου (opt-out) που ακολουθεί η τράπεζα εκτός από παράνομη, αναμένεται να επιβαρύνει χιλιάδες καταναλωτές, ιδίως όσους ανήκουν σε ευπαθείς κοινωνικές ομάδες, που δεν θα έχουν τη δυνατότητα να δηλώσουν την εναντίωσή τους.

Επιπλέον, όπως αναφέρει η οργάνωση των καταναλωτών στην ανακοίνωσή της, η συγκεκριμένη πολιτική της τράπεζας θεωρείται και ως παραπλανητική αθέμιτη εμπορική πρακτική, δεδομένου ότι, τα δήθεν προνόμια, αφορούν σε υπηρεσίες που παρέχονται ήδη δωρεάν – τουλάχιστον κάποιες από αυτές – από 20/01/2025, οπότε τέθηκαν σε ισχύ οι νέες τραπεζικές χρεώσεις σύμφωνα με το άρθρο 48 του Ν.5167/2024. Δηλαδή, οι πληρωμές λογαριασμών μέσω παγίων εντολών web/mobile/internet banking, η φόρτιση προπληρωμένης κάρτας έως εκατό 100 ευρώ ημερησίως, η μεταφορά χρημάτων μέσω IRIS Payments. Επιπρόσθετα, όπως σημειώνεται, είναι εξαιρετικά αμφίβολο αν τα συγκεκριμένα προνόμια πράγματι αντισταθμίζουν τη μηνιαία χρέωση. Όπως διευκρινίζει η ΕΚΠΟΙΖΩ, ιδιαίτερη αδιαφάνεια καλύπτει λ.χ. τα δήθεν δωρεάν εξερχόμενα και τα εισερχόμενα εμβάσματα μέσω digital-banking μέχρι 5.000 ευρώ, χωρίς να αναφέρεται εαν περιλαμβάνουν τις συνήθεις στην πρακτική μεταφορές πίστωσης που πλέον έχουν ούτως ή άλλως από πολύ μικρή έως μηδενική χρέωση ή μόνο τα πιο δαπανηρά εμβάσματα, ενώ ταυτόχρονα τίθενται όροι και περιορισμοί (πολιτική ορθής χρήσης) για τους οποίους ουδεμία αναφορά κάνει στην επιστολή της προς τους δικαιούχους.

Είναι λοιπόν εμφανές, συνεχίζει η ΕΚΠΟΙΖΩ, ότι ούτε οι διατυπώσεις διαφάνειας τηρήθηκαν, ούτε εν τέλει προκύπτει ότι οι επιπλέον «υπηρεσίες» που καλύπτονται με τη μηνιαία χρέωση δικαιολογούν το κόστος αυτό ή συμφέρουν περισσότερους από μία πολύ μικρή μειοψηφία των καταναλωτών, κυρίως όσων ασκούν πολλές και υψηλού κόστους συναλλαγές.

Η ΕΚΠΟΙΖΩ δηλώνει ότι καταγγέλλει τη μονομερή και αντισυμβατική πρακτική της Εθνικής Τράπεζας για την αυτόματη μετατροπή των τραπεζικών λογαριασμών από απλού ταμιευτηρίου/απλού τρεχούμενου σε «λογαριασμό προνομίων» με μηνιαία χρέωση 0,80 ευρώ για την εξασφάλιση μειωμένου κόστους σε ορισμένες συναλλαγές των καταναλωτών, ως καταχρηστική, αδιαφανή, παράνομη και αυθαίρετη.

Η ΕΚΠΟΙΖΩ υπογραμμίζει ότι θα προβεί σε κάθε αναγκαία νόμιμη ενέργεια για να προστατεύσει τα δικαιώματα των καταναλωτών, στο πλαίσιο της προάσπισης των συλλογικών τους συμφερόντων και καλεί:

– την Εθνική Τράπεζα να ανακαλέσει άμεσα τη συγκεκριμένη παράνομη πρακτική και να απέχει από κάθε ενέργεια που θέτει σε κίνδυνο την ομαλή λειτουργία των εν λόγω καταθετικών λογαριασμών.

– Το υπουργείο Ανάπτυξης – γενική γραμματεία Εμπορίου – γενική Διεύθυνση Αγοράς και Προστασίας Καταναλωτή να παρέμβει άμεσα και να απαγορεύσει τη χρήση καταχρηστικών συμβατικών όρων αλλά και αθέμιτων πρακτικών στις οποίες μετέρχεται η Εθνική Τράπεζα και να προστατεύσει τους καταναλωτές από την παράνομη και καταχρηστική αυτή πρακτική. Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης να επιβάλει τις προβλεπόμενες από το νόμο διοικητικές κυρώσεις στην Εθνική Τράπεζα και σε οποιαδήποτε άλλη τράπεζα ακολουθεί τις εν λόγω πρακτικές.

Τέλος, η ΕΚΠΟΙΖΩ καλεί τους καταναλωτές-πελάτες της Εθνικής Τράπεζας που έλαβαν επιστολές για την αυτόματη μετατροπή του καταθετικού τους λογαριασμού σε «λογαριασμό προνομίων» να διαμαρτύρονται γραπτώς με τη συμπλήρωση του υποδείγματος στην ιστοσελίδα της.

Δημοφιλη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Search
Close this search box.