Search
Close this search box.
Search

«Σήμα κινδύνου» από την αγορά: Ανατιμήσεις λόγω επιθέσεων των Χούθι – Απειλή για εκτόξευση των τιμών λόγω του κόστους μεταφορών

Πριν 10 μήνες

Οι επιθέσεις των Χούθι στην Ερυθρά θάλασσα έχουν υποχρεώσει τις εταιρείες να αλλάξουν τα δρομολόγια των πλοίων, τα οποία είναι πλέον υποχρεωμένα να κάνουν τον διάπλου της Αφρικής, με ό,τι αυτό σημαίνει για το κόστος των μεταφορών και συνεπακόλουθα για την τιμή των προϊόντων.

Πλέον, οι συνέπειες αποτυπώθηκαν πλέον και στη διεθνή τιμή του πετρελαίου η οποία αναρριχήθηκε στα 83,7 δολάρια το βαρέλι, τιμή 15% υψηλότερη σε σχέση με την ημέρα έναρξης των επιθέσεων.

Στελέχη της αγοράς προειδοποιούν για τον κίνδυνο σημαντικών ανατιμήσεων σε προϊόντα που εισάγονται από την Ασία αλλά και για πιθανές ελλείψεις ειδικά σε πρώτες ύλες.

«Ο πρώτος παράγων έχει να κάνει με τα κοντέινερς ως μέσο διακίνησης, τα οποία θα πάρουν μια αυξητική τιμή, η οποία προφανώς θα καταλήξει στο προϊόν. Δεύτερον είναι ο χρόνος που απαιτείται απ’ τον γύρο της Αφρικής και ο χρόνος επιστροφής των κοντέινερ» επισημαίνει ο πρόεδρος Συνδέσμου Επιχειρήσεων & Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος Αντώνης Μακρής.

Σημειώνεται ότι οι εισαγωγές της Ελλάδας από την Ασία ξεπερνούν τα 9 δισ. Ευρώ. Ο μεγαλύτερος προμηθευτής για την ελληνική αγορά είναι η Κίνα, από την οποία εισάγει προϊόντα αξίας 5 δισ. ευρώ, όπως:

  • ηλεκτρονικούς υπολογιστές
  • επεξεργαστές
  • τηλεφωνικές συσκευές
  • κλιματιστικά
  • συσκευές φωτισμού

Την πρώτη δεκάδα των ελληνικών εισαγωγών από την Κίνα συμπληρώνουν:

  • τα παιχνίδια
  • τα διαγνωστικά τεστ για covid
  • οι τσάντες και οι βαλίτσες
  • ρούχα και παπούτσια

«Στην κατηγορία μας δεν είναι μόνο το παιχνίδι, είναι και τα καλοκαιρινά προϊόντα που τώρα μπαίνουμε σε αυτή την περίοδο. Αν μιλήσουμε για τα κουβαδάκια, κοστίζει 7.000 ευρώ ένα 40αρι κοντέινερ, 7.000 και το προϊόν που έχει μέσα. 100%. Ε, όλα αυτά δε γίνεται να μη μεταφερθούν πάνω στο προϊόν» επισημαίνει ο πρόεδρος Συνδέσμου Κατασκευαστών και Εμπόρων Παιδικών Παιχνιδιών, Ιωάννης Παπαδόπουλος.

Σημαντικές είναι οι εισαγωγές κατεψυγμένων αλιευμάτων από την Ινδία, την Ινδονησία, την Ταϊλάνδη, το Βιετνάμ και τη Νότια Αφρική, ενώ η Ελλάδα προμηθεύεται επίσης ρύζι, τσάι και μπαχαρικά από την Ινδοκίνα, τη Μιανμάρ και την Καμπότζη.

«Για την ώρα δεν έχουμε ελλείψεις εμφανείς σε καταναλωτικά αγαθά. Έχουμε όμως ελλείψεις σε πρώτες ύλες. Αυτό παρατηρείται και σε κάποια εργοστάσια στην Ευρώπη με σημαντικές ελλείψεις, που σταμάτησαν την παραγωγή τους. Κι επειδή οι περισσότερες παραγγελίες και παραλαβές γίνονται απ’ τον Φεβρουάριο, πιστεύουμε ότι τότε θα αρχίσουν τα σοβαρά προβλήματα…» αναφέρει ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά, Βασίλης Κορκίδης.

Οι διελεύσεις από το Σουέζ έχουν μειωθεί κατά 67% εκτινάσσοντας το μεταφορικό κόστος κατά 232% από τα 1.850 ευρώ το κοντέινερ στα 6.150 ευρώ, γεγονός που αναμένεται να ωθήσει προς τα πάνω και τις τιμές των προϊόντων.

Δημοφιλη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Search
Close this search box.