Ένα βίντεο που δείχνει δευτερόλεπτο προς δευτερόλεπτο τη μοιραία σύγκρουση του φορτηγού πλοίου Dali στη γέφυρα Francis Scott Key στη Βαλτιμόρη κάνει τον γύρο του διαδικτύου τις τελευταίες ώρες μετά τη γνωστοποίηση του άνευ προηγουμένου περιστατικού.
Όπως φαίνεται στα στοπ καρέ από τη στιγμή της πρόσκρουσης, στις 01:24:32 τοπική ώρα το πλοίο φαίνεται να χάνει ισχύ για περίπου 60 δευτερόλεπτα. Ένα λεπτό αργότερα από το πλοίο βγαίνουν καπνοί ενώ τα φώτα σβήνουν για δεύτερη φορά περίπου δύο λεπτά πριν την πρόσκρουση στην Francis Scott Key Bridge.
Δείτε το βίντεο:
Στις 01:28:44 τοπική ώρα Βαλτιμόρης το πλοίο προσκρούει σε πυλώνα της γέφυρας που καταρρέει μέσα σε μόλις 4 δευτερόλεπτα.
Ο επικεφαλής της πυροσβεστικής της Βαλτιμόρης εκτίμησε ότι οι αρχές αναζητούν περισσότερους από επτά ανθρώπους. Νωρίτερα άλλοι αξιωματούχοι είχαν δηλώσει ότι έως και 20 άνθρωποι ενδέχεται να έχουν βρεθεί στο νερό μετά την κατάρρευση της γέφυρας. Ο Ουάλας δήλωσε ότι «το σόναρ μας έχει εντοπίσει την παρουσία οχημάτων βυθισμένων στο νερό», όμως πρόσθεσε ότι δεν μπορεί ακόμη να επιβεβαιώσει τον αριθμό τους.
Σκηνικό αποκάλυψης μετά την κατάρρευση
Εν τω μεταξύ, αδιανόητες είναι οι εικόνες καταστροφής στη Βαλτιμόρη μετά την κατάρρευση της μεγάλης σιδερένιας γέφυρας. Το πρώτο φως της ημέρας φανέρωσε εικόνες Αποκάλυψης. Η γέφυρα έχει καταστραφεί ολοκληρωτικά, το μεγαλύτερο τμήμα της έχει καταρρεύσει στο νερό και ένα τεράστιο μεταλλικό κομμάτι έχει πέσει πάνω στο πλοίο.
Το πλοίο στέκει ακόμα εκεί, ακίνητο στο νερό, στο σημείο όπου πριν έστεκε η γέφυρα της Βαλτιμόρης.
Από την πλευρά του ο δήμαρχος της Βαλτιμόρης Μπράντον Σκοτ δήλωσε ότι η κατάρρευση της γέφυρας είναι «μια ανείπωτη τραγωδία». «Πρέπει να σκεφτούμε τις οικογένειες και τους ανθρώπους που επλήγησαν, τους ανθρώπους που πρέπει να αναζητήσουμε, προς το παρόν επικεντρωνόμαστε σε αυτό», υπογράμμισε.
Ο Τζέιμς Ουάλας δήλωσε εξάλλου ότι δεν υπάρχουν πληροφορίες ότι το φορτηγό πλοίο Dali με σημαία Σιγκαπούρης αντιμετώπισε κάποιο πρόβλημα. Ωστόσο πρόσθεσε ότι οι αρχές ακόμη δεν έχουν μιλήσει με τον πλοηγό του. Τέλος, ο επικεφαλής της αστυνομίας της Βαλτιμόρης, ο Ρίτσαρντ Ουόρλεϊ τόνισε ότι «δεν υπάρχει απολύτως καμία ένδειξη για τρομοκρατία ή ότι (η πρόσκρουση) ήταν σκόπιμη».
Σύμφωνα με τον διευθυντή της εταιρείας Maritime Risk and Safety Consultants Ltd, η πιθανότερη εξήγηση για την πορεία του πλοίου ήταν κάποια μηχανική βλάβη στο μήκους 300 μέτρων φορτηγό σημαίας Σιγκαπούρης.
Ο ίδιος υποστηρίζει ότι η πιθανότητα ανθρώπινου λάθους είναι λιγότερο πιθανή, καθώς αρκετοί θα ήταν αυτοί που ήταν σε υπηρεσία τη στιγμή της πρόσκρουσης στη γέφυρα. «Δεν υπάρχει χώρος για λάθη ενός ατόμου γιατί κάποιοι άλλοι που θα ήταν παρόντες θα φώναζαν “κάτι συμβαίνει εδώ”» πρόσθεσε ο Βρετανός ειδικός. Κατά τον ίδιο «η πιθανότερη αιτία του συμβάντος είναι κάποια βλάβη στη μηχανή του πλοίου ή στο σύστημα πλοήγησης».
Την εκδοχή αυτή ενισχύει η ανακοίνωση της εταιρεία Synergy Marine Group που διαχειρίζεται το πλοίο που έπεσε πάνω στη γέφυρα, σύμφωνα με την οποία, όπως μετέδωσε το Sky News, στα μέλη του πληρώματος που έχουν καταμετρηθεί βρίσκονται και δύο «πιλότοι» (σ.σ. πρόκειται για εργαζόμενους σε λιμάνια που επιβιβάζονται στα πλοία όταν αυτά τα προσεγγίζουν ή αποπλέουν από αυτά).
Ενδεικτική της σοβαρότητας της κατάστασης είναι, πάντως, η απόφαση του κυβερνήτη του Μέριλαντ, Γουές Μουρ, να την κηρύξει σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης προκειμένου να υπάρξει ενίσχυση από την κυβέρνηση Μπάιντεν.
Η έρευνα διάσωσης
Μετά την πρόσκρουση του πλοίου και την κατάρρευση της γέφυρας είναι σε εξέλιξη μια μεγάλη επιχείρηση διάσωσης, καθώς σύμφωνα με τον εκπρόσωπο της πυροσβεστικής της Βαλτιμόρης στο νερό μπορεί να έχουν βρεθεί έως και 20 εργάτες που ήταν στην γέφυρα τα ξημερώματα της Τρίτης.
Την επιχείρηση δυσκολεύουν οι χαμηλές θερμοκρασίες του νερού στην περιοχή (9-10 βαθμούς Κελσίου) αλλά και το πετρέλαιο που έχει χυθεί στο νερό.