Search
Close this search box.
Search

Στον “πρωϊνό καφέ” του Τσίπρα ο Νίκος Μαραντζίδης – Αντιδράσεις για τον άνθρωπο – “κόκκινο πανί” για τους αριστερούς

Πριν 1 έτος

Ένταση στον ΣΥΡΙΖΑ και στο παρασκήνιο προκαλεί η απόφαση του Τσίπρα να πάρει στην ομάδα του τον καθηγητή Πολιτικής Επιστήμης στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Νίκο Μαραντζίδη, που στο παρελθόν έχει προκαλέσει πολλές φορές με τις απόψεις του και έβγαλε από τα ρούχα τους στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ.

Μάλιστα, κάποιοι έλεγαν ότι αυτοί που επέλεξαν τον Ν. Μαραντζίδη δεν κατάλαβαν το αποτέλεσμα της 21ης Μαΐου.

Ο Μαραντζίδης θα έχει την ευθύνη της καμπάνιας του Αλέξη Τσίπρα και μένει να φανεί τι θα καταφέρει σε τέσσερις εβδομάδες. Πάντως από χθες του βγάζουν διάφορα τι έχει γράψει και δεν είναι λίγα, όχι απλά τα αρνητικά του κείμενα για τον ΣΥΡΙΖΑ, αλλά τα έντονα ιδεολογικά που τον φέρνουν κυριολεκτικά απέναντι σε αυτό που πρεσβεύει η αξιωματική αντιπολίτευση και είναι κόκκινο πανί για τους Αριστερούς.

Τα πληκτρολόγια των αριστερόστροφων στο Twitter έχουν πάρει φωτιά για τον Μαραντζίδη:

https://twitter.com/demom__/status/1662897455946506240

 

Και πολλοί, μέσα στον ΣΥΡΙΖΑ θυμίζουν ότι την επομένη της ήττας του ΣΥΡΙΖΑ έγραψε άρθρο στην Καθημερινή, όπου μεταξύ άλλων σημείωνε για την αλλαγή ηγεσίας στην Κουμουνδούρου: «Επιπλέον, ο ΣΥΡΙΖΑ έχει ανάγκη ανανέωσης της ηγεσίας του, όχι αύριο, αλλά σχετικά σύντομα. Εξάλλου, διαθέτει φρέσκα και χαρισματικά άτομα που μπορούν να παίξουν αυτόν τον ρόλο. Και αυτά τα άτομα είναι ελπίδα για την κοινωνία πρωτίστως, όχι για τον ΣΥΡΙΖΑ απλώς», έγραψε ο καθηγητής του ΠΑΜΑΚ. 

Δείτε το άρθρο του στην Καθημερινή:

“Η χθεσινή ήττα του ΣΥΡΙΖΑ είναι μια στρατηγική ήττα. Δεν αφορά αποκλειστικά ένα πρόσωπο, δεν σχετίζεται μόνο με την εκλογική καμπάνια, δεν αντανακλά απλώς οργανωτικές αδυναμίες. Πρόκειται για όλα τα παραπάνω μαζί.

Είναι ξεκάθαρο πως μετά τον Ιούλιο του 2019 χάθηκε μια χρυσή ευκαιρία. Το 31,5% που έλαβε στις εκλογές εκείνες ο ΣΥΡΙΖΑ έδινε στην ηγεσία του έναν ανοιχτό ορίζοντα για να προχωρήσει σε μια σειρά επιλογές και να διαμορφώσει ένα πειστικό αφήγημα που να συσπειρώνει, όχι μόνο την πλειοψηφία της Κεντροαριστεράς, αλλά ταυτόχρονα να διαμορφώσει τις συνθήκες να επανέλθει ο ΣΥΡΙΖΑ στη διακυβέρνηση, έστω και όχι σε αυτήν την τετραετία. Ο ΣΥΡΙΖΑ από την αρχή έδειξε ιδιαίτερα βιαστικός να επιστρέψει. Αυτό ήταν το πρώτο του λάθος.
Οι αλλαγές που έπρεπε να γίνουν, τελικά, είτε δεν έγιναν είτε δεν προχώρησαν στον βαθμό που θα έπρεπε. Ως αποτέλεσμα, ο ΣΥΡΙΖΑ δείχνει ένα ασπόνδυλο κόμμα, χωρίς σαφή προγραμματικό λόγο και με θολή πολιτική ταυτότητα. Επιπλέον έμοιαζε υπερβολικά αρχηγοκεντρικό. Oλα έδειχναν να περιστρέφονται γύρω από τον Τσίπρα.

Στο επίπεδο των προσώπων, ο ΣΥΡΙΖΑ παρέμεινε υπερβολικά όμοιος με αυτόν που είχε χάσει τις εκλογές του 2019. Ο Αλέξης Τσίπρας επέδειξε υπερβολική εμπιστοσύνη στις δυνάμεις του και στα αναμφισβήτητα χαρίσματά του. Το χθεσινό αποτέλεσμα απέδειξε πως υπερεκτίμησε τις δικές του δυνάμεις και υποτίμησε τις αδυναμίες του.

Επιπλέον, ο προγραμματικός λόγος του ΣΥΡΙΖΑ έδειξε να πάσχει από ασάφεια και μια πρόχειρα κατασκευασμένη, και άρα μη πειστική, στρατηγική κατάκτησης του «μεσαίου χώρου». Μέσα σε όλα αυτά, η συστηματικότητα και ο επαγγελματισμός έδειξαν να είναι στοιχεία που δεν χαρακτήρισαν την καθημερινή λειτουργία αυτού του κόμματος.

Έπειτα από μια καταστροφή, λίγες καλές ειδήσεις κυκλοφορούν. Κι όμως, από τα συντρίμμια μπορεί να πάρει κανείς χρήσιμα μαθήματα. Κατ’ αρχήν, ο πόλος της Κεντροαριστεράς και της Αριστεράς είναι υπαρκτός έστω και μειοψηφικός και κατακερματισμένος. Χρειάζεται απλώς να βρει ο ΣΥΡΙΖΑ τη γενναιότητα για να επικοινωνήσει με αυτές τις δυνάμεις, όχι να δείξει αλαζονεία ούτε μνησικακία και απομονωτισμό.

Επιπλέον, ο ΣΥΡΙΖΑ έχει ανάγκη ανανέωσης της ηγεσίας του, όχι αύριο, αλλά σχετικά σύντομα. Εξάλλου, διαθέτει φρέσκα και χαρισματικά άτομα που μπορούν να παίξουν αυτόν τον ρόλο. Και αυτά τα άτομα είναι ελπίδα για την κοινωνία πρωτίστως, όχι για τον ΣΥΡΙΖΑ απλώς.

Ο ΣΥΡΙΖΑ πρέπει να συνεχίσει να υπάρχει. Πρέπει να αποκτήσει εκ νέου έναν πρωταγωνιστικό ρόλο και να είναι εκεί γι’ αυτούς που τον έχουν ανάγκη: τους ανθρώπους που υποφέρουν από τη φτώχεια και την αδικία, τους ανθρώπους που βιώνουν κάθε είδους καταπίεση, τους ανθρώπους του καθημερινού μόχθου και της μισθωτής εργασίας, με λίγα λόγια να είναι εκεί για τους ανθρώπους που έχουν ανάγκη έναν πιο δίκαιο κόσμο. Διαφορετικά, ο κόσμος μας θα χειροτερέψει κι άλλο”.

Για τους παράγοντες που έπαιξαν ρόλο στην εκλογική ήττα του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ αλλά και το ζήτημα της ηγεσίας στο κόμμα μίλησε στη Μακεδονία της Κυριακής, ο  Νίκος Μαραντζίδης.

Αναφέρεται επίσης στην στρατηγική που πρέπει να ακολουθηθεί ενόψει της επόμενης κάλπης.

Στις εκλογές ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ απώλεσε σημαντικό ποσοστό της δύναμής του σε σχέση με τις εκλογές του 2019. Ποια τα κυριότερα αίτια της ήττας;

Μία εκλογική ήττα και μάλιστα τέτοιου μεγέθους δεν έχει μία αιτία, και δεν περιορίζεται απλώς στις επιλογές και τα γεγονότα της προεκλογικής περιόδου. Πίστευα και υποστήριζα δημοσίως από την πρώτη μέρα μετά τις εκλογές του 2019, ότι οι πιθανότητες του ΣΥΡΙΖΑ να κερδίσει τις επόμενες εκλογές ήταν μηδαμινές. 

Μία κυβέρνηση έχει πάντα ένα βαθμό ανοχής στην πρώτη της θητεία στην Ελλάδα. Επιπλέον, η χώρα μετά την έξοδο από τα μνημόνια ήθελε να μπει σε μια περίοδο πιο σταθερή και τέλος δεν πρέπει να παραλείπουμε την κυριαρχία, για να το πω ήπια, της κυβέρνησης στο χώρο των ΜΜΕ, πράγμα που την προστάτεψε σε διάφορες στιγμές και της επέτρεψε να μην καταρρεύσει ή εν πάση περιπτώσει να μην αντιμετωπίσει σοβαρές κρίσεις όταν μια σειρά από τρομακτικά γεγονότα ξέσπασαν, όπως για παράδειγμα, πρόσφατα η τραγωδία των Τεμπών ή το ζήτημα του σκανδάλου των υποκλοπών. 

Πέρα όμως από τα θέματα της μακράς διάρκειας που διαμόρφωσαν ένα συσχετισμό δυνάμεων που δύσκολα θα ανατρεπόταν, στη συνέχεια μια σειρά επιλογές στο ΣΥΡΙΖΑ είτε νωρίτερα είτε κατά τη διάρκεια της προεκλογικής περιόδου, δεν είχαν τα προσδοκόμενα αποτελέσματα. Η μετακίνηση προς το Κέντρο για παράδειγμα, παρότι ήταν εμφανής, δεν ήταν πειστική. 

Επιπλέον, έγινε χωρίς ανάλογη διεύρυνση ή έστω «προφύλαξη» προς τα αριστερά. Το αποτέλεσμα: ούτε κεντρώοι ψηφοφόροι φαίνεται να προσήλθαν, αλλά και από τα αριστερά έφυγε κόσμος. Τέλος, κάποια πρόσωπα που αποτέλεσαν νέες επιλογές δεν είχαν τα προσδοκώμενα αποτελέσματα. Βεβαίως υπάρχουν και τα γεγονότα της καμπάνιας. Η «υπόθεση Γεωργούλη» και κυρίως αυτό που συνέβη με τον Κατρούγκαλο έβλαψαν δραματικά την εικόνα του ΣΥΡΙΖΑ.

 

 

Δημοφιλη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Search
Close this search box.