Χωρίς καμία χαλάρωση των ισχύοντων μέτρων για την αισχροκέρδεια, με εντατικοποίηση των ελέγχων στην αγορά και πιέσεις στην Κομισιόν για ευρωπαϊκή παρέμβαση κατά των αθέμιτων πρακτικών των πολυεθνικών εταιρειών επιχειρεί η κυβέρνηση να θέσει υπό έλεγχο το μέτωπο της ακρίβειας.
Στην πρώτη του επίσκεψη στο υπουργείο Ανάπτυξης μετά τον ανασχηματισμό, ο πρωθυπουργός ανακοίνωσε ότι παρατείνονται για ένα ακόμα εξάμηνο, έως τις 31 Δεκεμβρίου, το πλαφόν στο περιθώριο μικτού κέρδους των επιχειρήσεων στα επίπεδα του 2021 σε βασικές κατηγορίες προϊόντων, και το καλάθι του νοικοκυριού.
Στην αιχμή του δόρατος στη μάχη κατά της ακρίβειας βρίσκονται και οι πρακτικές των πολυεθνικών, οι οποίες ακολουθούν διαφορετική τιμολόγηση για τα ίδια προϊόντα από χώρα σε χώρα. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης έστειλε για μια ακόμα φορά αυστηρό μήνυμα στις πολυεθνικές που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας επισημαίνονταςλ ότι θα επιμείνει στην ευρωπαϊκή παρέμβαση.
Εκτός από τις παρεμβάσεις για την ακρίβεια, η κυβέρνηση αναμένεται να προχωρήσει σε σαρωτικούς ελέγχους στην αγορά ενισχύοντας τη ΔΙΜΕΑ με 30 νέα στελέχη από την 1η Ιουλίου, ενώ νέες βελτιώσεις θα υπάρξουν και στην ηλεκτρονική πλατφόρμα e-kanalotis.
Η κυβέρνηση κινείται σε τρεις φάσεις με στόχο την ανάσχεση του κύματος της ακρίβειας, οι οποίες είναι οι εξής:
Α) Στήριξη νοικοκυριών στο μεγάλο πληθωρισμό.
Β) Συνέχιση παρεμβάσεων και τάσεις αποκλιμάκωσης του πληθωρισμού.
Γ) Αποκλιμάκωση των τιμών.
Αυτό που τονίζεται είναι ότι βρισκόμαστε τώρα στην τρίτη φάση με τον κυβερνητικό εκπρόσωπο να τονίζει ότι, «έχουμε ακόμα χρόνο να διανύσουμε».
Το οικονομικό δίπτυχο που ακολουθείται με προβολή στο προσεχές διάστημα και το βλέμμα στη ΔΕΘ είναι: λιγότερα επιδόματα (χωρίς εκπτώσεις σε προνοιακά, αναπηρίας, μητρότητας) και περισσότερες μόνιμες παρεμβάσεις όπως έγινε με την αύξηση του κατώτατου μισθού.
Σε παράλληλο χρόνο προχωρούν παρεμβάσεις με στόχο τον εκσυγχρονισμό του κράτους.
Σε πρώτο πλάνο βρίσκεται ο ΑΣΕΠ και τα βήματα που πρέπει να γίνουν για προσλήψεις – εξπρές στο δημόσιο διατηρώντας τη διαφάνεια, το αδιάβλητο αλλά μέσω της ψηφιοποίησης και της λειτουργικότητας (αυτόματη διασταύρωση δικαιολογητικών) επιταχύνοντας τη γρήγορη πλήρωση των θέσεων.
Το νέο επικοινωνιακό επιτελείο του Μεγάρου Μαξίμου:
Πάνος Αμυράς: Γενικός Διευθυντής Τύπου και ενημέρωσης
Χρήστος Ζωγράφος: Διευθυντής Γραφείου Τύπου
Γιώργος Ευθυμίου: Διευθυντής Γραφείου Ενημέρωσης και διαχείρησης κρίσεων
Αλέξανδρος Μαράκης: Αναπλ. Διευθυντής Γρ. Τύπου.
Η στρατηγική κατά της ακρίβειας
1. πιέσεις για μειώσεις τιμών & κερδών
– βιομηχανίες τροφίμων
– σούπερ μάρκετ
– πολυεθνικές εταιρίες
2. έλεγχοι από Επ. Ανταγωνισμού & ΔΙΜΕΑ
– αισχροκέρδεια
– πολιτική προσφορών & εκπτώσεων
– ολιγοπώλια/δεσπόζουσα θέση
3. κλάδοι στο επίκεντρο
– τρόφιμα
– είδη νοικοκυριού
– ενέργεια
– ακτοπλοΐα
– κινητή τηλεφωνία
– ασφαλιστικές εταιρίες