Είναι χάρμα οφθαλμών, όπως ήταν και οι προκάτοχοί του. Στις αρχές Δεκεμβρίου οι Γερμανικοί Σιδηρόδρομοι (D.B.) παρουσίασαν το νέο (όπως και το όνομά του) τρένο υψηλής ταχύτητας Intercity Express 3 Neo, που πραγματοποίησε το παρθενικό του δρομολόγιο από τη Φρανκφούρτη προς την Κολωνία. Οι συρμοί εντυπωσιάζουν με τον υπερσύγχρονο σχεδιασμό αλλά και την ευρυχωρία τους, όπως αναφέρει σε σχετικό της δημοσίευμα η Deutsche Welle. Φαίνεται να προσφέρουν περισσότερες ανέσεις από το αντίστοιχο γαλλικό TGV. Σε μεγάλο βαθμό μοιάζουν με το προηγούμενο Intercity Express 3, που κυκλοφορεί από το 1997 και βασίζεται στην επιτυχημένη πλατφόρμα Velaro της Siemens. Ωστόσο έχουν βελτιωθεί πολλές λεπτομέρειες, όπως ο φωτισμός, η πρόσβαση στο Ιντερνετ και η δυνατότητα υποδοχής ατόμων με ειδικές ανάγκες. Από το 2024 το νέο ICE θα αξιοποιηθεί και σε διεθνή δρομολόγια, αρχικά με προορισμό τις Βρυξέλλες και το Αμστερνταμ.
Οι τεχνικές προδιαγραφές του ICE Neo 3 του επιτρέπουν να αναπτύξει ταχύτητα έως 400 χιλιόμετρα την ώρα. Ομως, εντός Γερμανίας δεν αναμένεται να κινηθεί με περισσότερα από 320 χλμ. την ώρα. «Το υφιστάμενο δίκτυο δεν επιτρέπει υψηλότερες ταχύτητες», εξηγεί ο υπεύθυνος της Siemens, Μίχαελ Γκράετς, στην οικονομική εφημερίδα της Handelsblatt. «Επιπλέον υπάρχουν κάποια όρια στην οικονομική διαχείριση, για παράδειγμα η φθορά των υλικών και η κατανάλωση ενέργειας αυξάνονται όσο αυξάνεται η ταχύτητα. Και κάτι ακόμη: Με 400 χιλιόμετρα την ώρα είναι πολύ δύσκολο να πιεις έναν καφέ στο τρένο…». Οι Γερμανικοί Σιδηρόδρομοι έχουν παραγγείλει 73 νέους συρμούς ICE Neo 3 στη Siemens, με συνολική χωρητικότητα 30.000 θέσεων. Το κόστος φτάνει τα 2,3 δισ. ευρώ. Τέσσερις συρμοί έχουν ήδη παραδοθεί, ενώ οι υπόλοιποι αναμένονται μέχρι το 2029. «Το ICE είναι ένα από τα αρίστης ποιότητος προϊόντα μας» λέει ο Αλμπρεχτ Νόιμαν, στέλεχος της Siemens Mobility, στη Handelsblatt. Εως το 2030 οι Γερμανικοί Σιδηρόδρομοι θέλουν να επενδύσουν 10 δισ. ευρώ στα τρένα υψηλής ταχύτητας και συνολικά 19 δισ. ευρώ για την αντικατάσταση παλαιών συρμών. Ολα αυτά στο πλαίσιο μιας νέας στρατηγικής της γερμανικής κυβέρνησης για τη «βιώσιμη κινητικότητα», με στόχο να διπλασιαστεί ο αριθμός των επιβατών στους σιδηροδρόμους μέχρι το 2030.