Αίτημα να αυξηθεί ο επιτρεπόμενος αριθμός επιβατών στα ταξί σε τρεις (πλέον του οδηγού) από δύο που εξακολουθεί να ισχύει σήμερα έχει ήδη αποστείλει το υπουργείο Μεταφορών στην Εθνική Επιτροπή Προστασίας της Δημόσιας Υγείας έναντι του κορωνοϊού (COVID -19). Εάν το αίτημα εγκριθεί τότε είναι πολύ πιθανό το μέτρο να τεθεί σε ισχύ από την Παρασκευή 21 Μαΐου.
Αυτό επεσήμαναν ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης και ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών, Γιάννης Ξιφαράς στο προεδρείο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Επαγγελματιών Ιδιοκτητών Αυτοκινητιστών Ταξί και Αγοραίων (ΠΟΕΙΑΤΑ) και του Συνδικάτου Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ) σε συνάντηση που είχαν. Το αίτημα που έχει υποβληθεί περιλαμβάνει και την αντίστοιχη αλλαγή για τα 9θέσια (ΕΔΧ – Ειδικής Μίσθωσης), στα οποία ο αριθμός των επιτρεπόμενων επιβατών ζητείται να αυξηθεί σε τέσσερις εκτός από τον οδηγό, από δύο επιβάτες, σήμερα.
Παράλληλα το υπουργείο αναμένεται να ανοίξει εκ νέου το θέμα των ταξινομήσεων πολυθέσιων ταξί σε αντικατάσταση υφιστάμενων οχημάτων. Οι αυτοκινητιστές ζητούν εδώ και χρόνια να αφεθεί ελεύθερη η δυνατότητα ταξινόμησης 7θέσιων ή 9θέσιων ταξί σε όποιον έχει άδεια, υποστηρίζοντας ότι αυτό συμβαίνει στις περισσότερες χώρες του εξωτερικού.
Το υπουργείο φαίνεται πρόθυμο να εισάγει σχετική ρύθμιση σε νομοσχέδιο, το οποίο θα έχει καταρτιστεί έως το τέλος της χρονιάς αλλά υπό προϋποθέσεις. Ετσι, θα δώσει μεν τη δυνατότητα αντικατάστασης υπαρχόντων ταξί με οχήματα έως 9 θέσεων με ταμειακή μηχανή και ταξίμετρο, αλλά τηρώντας μία ποσόστωση, η οποία εξετάζεται να κυμανθεί μεταξύ 15% – 30% του συνόλου των αδειών.
Στην ίδια ρύθμιση θα εισάγει διαταξεις που θα επιλύουν ζητήματα όπως ο αριθμός των ταξί ανά περιφέρεια, η διαδικασία ταξινόμησης, τα τεχνικά χαρακτηριστικά των οχημάτων και ο τρόπος χορήγησης, ενώ θα αναθεωρηθεί το πλαίσιο και θα προχωρήσουν οι έλεγχοι των ειδικών αδειών. Συγκεκριμένα σχεδιάζεται ήδη η επανεξέταση των ειδικών αδειών ταξί, ώστε να ελεγχθεί η πιθανότητα κάποιες άδειες να έχουν δοθεί παράνομα.
Κατά τη διάρκεια της συνάντησης συζητήθηκε επίσης και το ζήτημα της «διπλοκούρσας», την οποία θέλει να θεσμοθετήσει το υπουργείο με τους αυτοκινητιστές να επισημαίνουν ότι αυτή η συζήτηση ίσως είχε νόημα τις δεκαετίες ΄80 και ΄90, αλλά όχι τώρα που ο τζίρος του επαγγέλματος έχει μειωθεί κατακόρυφα.
Με την ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών δε συζητήθηκαν ζητήματα οικονομικής ενίσχυσης του κλάδου, ο οποίος έχει πληγεί ιδιαίτερα την περίοδο της πανδημίας. Για τα θέματα αυτά είχε προηγηθεί συνάντηση με τον υπουργό Ανάπτυξης, Αδωνι Γεωργιάδη την περασμένη εβδομάδα. Ο κ. Γεωργιάδης μετέφερε στον κλάδο ότι η κυβέρνηση αναγνωρίζει το πρόβλημα και θα προσπαθήσει να εντάξει τον κλάδο σε δύο ευρωπαικά προγράμματα ενίσχυσης το προσεχές φθινόπωρο χωρίς ωστόσο να αναλάβει κάποια συγκεκριμένη δέσμευση.