Εκτός από το Πανεπιστήμιο της Γάνδης για το δυστύχημα στα Τέμπη, στην επίσημη σελίδα της Επιτροπής του ΕΔΟΑΣΑΑΜ αναφέρεται ότι το Πανεπιστήμιο της Πίζας τους ζητά να τους βγάλουν από το πόρισμα γιατί δεν έκαναν καμία πραγματογνωμοσύνη.
Μάλιστα συνεδρίασαν εκτάκτως τα μέλη της Επιτροπής. Δείτε τις αποφάσεις τους:
ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗΣ Τ0Υ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΩΝ ΚΑΙ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ (Ε.Ο.Δ.Α.Σ.Α.Α.Μ.).
Η 25/2025 συνεδρίαση του Συμβουλίου του Εθνικού Οργανισμού Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών (Ε.Ο.Δ.Α.Σ.Α.Α.Μ) που συγκροτήθηκε με την υπ’ αριθ. πρωτ.275597/18 – 9 – 2023 (τ. ΥΟΔΔ 988 / 23) απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών πραγματοποιήθηκε την4/4/2025 ημέρα Παρασκευή , και ώρα 15:00 στην αίθουσα συνεδριάσεων του Ε.Ο.Δ.Α.Σ.Α.Α.Μ. στα γραφεία του Οργανισμού (Βυτίνης 14-18, Νέα Φιλαδέλφεια) μετά από πρόσκληση του Αν. Προέδρου της και Προέδρου του σιδηροδρομικού τομέα με θέματα ημερήσιας διάταξης τα ακόλουθα:
ΘΕΜΑΤΑ ΗΜΕΡΗΣΙΑΣ ΔΙΑΤΑΞΗΣ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗΣ
Ενημέρωση για επιστολή πανεπιστημίου Πίζα
Παρόντες κατά την συνεδρίαση ήταν οι κάτωθι:
Πρόεδρος & Πρόεδρος Αεροπορικού Τομέα: Γεώργιος Δριτσάκος
Αναπληρωτής Πρόεδρος & Πρόεδρος Σιδ/κού Τομέα: Παπαδημητρίου Χρήστος
Μέλη: Φλέσσας Γρηγόριος
Βάλαρης Χρήστος
Ευγενικός Πέτρος
Οι θεματικές ενότητες, οι συζητήσεις και οι αποφάσεις του με την παραπάνω σύνθεση έχουν, όπως αναφέρεται στη συνέχεια.
Ενημέρωση για επιστολή πανεπιστημίου Πίζα
Το συμβούλιο ενημερώθηκε εκτενώς από τον αναπληρωτή πρόεδρο και πρόεδρο του σιδηροδρομικού τομέα για τα εκκρεμή σιδηροδρομικά ζητήματα.
Επίσης ενημερώθηκε για την κατωτέρω επιστολή του καθηγητή Landuzzi Piza university
Απρ 2025, 1:34 μμ, ο χρήστης «Gabriele Landucci <gabriele.landucci@unipi.it>» έγραψε:
Good morning
the following text:
“47 External expertise was sought, in particular in relation to the possible causes and consequences of the fire that occurred immediately after the collision. This included: an expertise from RI.SE Research Institutes of Sweden, University of Ghent (BE), University of Pisa (IT), RST Labs (DE), and Professor of Chemical Engineering Mr. Konstandopoulos.”
is part of the section describing “Team of investigators and resources”. University of Pisa and related anonymous experts did not sign any agreement on that.
The document issued was not reviewed nor authorized by University of Pisa.
I need that the following actions are taken:
Modify the report, excluding University of Pisa from Section 2.4
Edit the remaining text, in order to cancel the two other occurrences of the report where explicit reference to University of Pisa is made (478, 488);
Exclude any further reference to University of Pisa involvement in this matter before and from now on
You cannot report any reference to University of Pisa without any signed agreement. My former communication is an informal and individual e-mail to Mr. Accou on January 9th 2025 in order for him to be aware about a scientific generic problem, in generic conditions, and totally out of the Tempi case or any possible case history.
Please let me know,
Regards,
Gabriele Landucci
Prof. Gabriele Landucci, PhD
Associate professor of chemical engineering
Department of Civil and Industrial Engineering, University of Pisa
Largo Lucio Lazzarino, 1, 56126, Pisa, Italy
Tel. +39-0502217907; e-mail: gabriele.landucci@unipi.it
Ο αναπληρωτής πρόεδρος ενημέρωσε ότι το θέμα είναι εξόχως σοβαρό και εισηγήθηκε να προχωρήσει οπωσδήποτε μετά από αυτήν την εξέλιξη και την στην ουσία ακύρωση της επίκλησης του πανεπιστημίου της Πιζα από το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ η άμεση επιβεβαίωση της εγκυρότητας των αποτελεσμάτων που προέκυψαν από τις προσομοιώσεις του δυστυχήματος με χρήση κατάλληλων μεθόδων υπολογιστικής ρευστοδυναμικής (CFD) στην προσπάθεια να αναζητηθούν τα αίτια της πυρόσφαιρας, του μοναδικού ανοικτού σημείου του πορίσματος του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, με κάθε δυνατό τρόπο ώστε η αιτιολόγηση να είναι επιστημονικά τεκμηριωμένη και – κατά το δυνατόν – μη αμφισβητήσιμη.
Πλέον όμως αυτού ο κος Παπαδημητρίου υπενθύμισε ότι με το πρακτικό της 26ης Φεβρουαρίου 2025 το συμβούλιο μετά από ομόφωνη απόφαση του είχε ζητήσει από την επιτροπή διερεύνησης των Τεμπών τη μη συμπερίληψη του κεφαλαίου με το οποίο γίνεται πιθανολόγηση για τα αίτια της πυροσφαιρας χωρίς να υπάρχει πιστοποίηση αυτών από ανώτατο επιστημονικό ίδρυμα. Η επιτροπή αρνήθηκε το αίτημα αυτό και αποφάσισε να προχωρήσει χωρίς να αναβάλει την σχετική απόφαση.
Ακόμη ενημερώθηκε ότι η ΕΔΑΠΟ παρά τη ρητή αίτηση του εφέτη ανακριτική στον ΕΟΔΑΣΑΑΜ να παραδώσει τα στοιχεία αυτά και δύο σχετικές αιτήσεις του κου Παπαδημητρίου (από 27-3-25 και 28-3-2025 προς την ΕΔΑΠΟ αρνείται μέχρι σήμερα 4/4/2025 να παραδώσει τα πολύτιμα αυτά στοιχεία. Για την άρνηση αυτή ενημερώθηκε επίσημα ο κος εφέτης ανακριτής.
Κατά τον πρόεδρο του σιδηροδρομικού τομέα το συμβούλιο έχει το καθήκον να προχωρήσει το συντομότερο δυνατόν και με τον πιο πρόσφορο τρόπο στην πιστοποίηση των αποτελεσμάτων του πορίσματος της Επιτροπής Διερεύνησης των Τεμπών αναφορικά με τα αίτια της πυρόσφαιρας σε κορυφαία και εγνωσμένου κύρους πανεπιστημιακά ή συναφή ιδρύματα της Ελλάδος ή της αλλοδαπής, και δη τον Δημόκριτο και τουλάχιστον άλλο ένα ίδρυμα που θα επιλέξει εκείνο με ερώτημα ποια είναι η αιτία της πυρόσφαιρας στα Τέμπη εφόσον δεν είναι (αν δεν είναι) τα έλαια σιλικόνης.
Επί των ανωτέρω σημείων, ο κ. Πέτρος Ευγενικός, μέλος του Δ.Σ., ανέφερε ότι το ανωτέρω e-mail από τον καθηγητή του Πανεπιστημίου της Πίζα θα πρέπει να γίνει γνωστό στην Επιτροπή Διερεύνησης η οποία είχε έρθει σε επαφή με το πανεπιστήμιο και εφόσον επιβεβαιώνονται τα όσα επικαλείται ο συγκεκριμένος ακαδημαϊκός, θα πρέπει να προβεί σε ορθή επανάληψη του εγκεκριμένου πορίσματος, στα σημεία που απαιτείται.
Πέραν αυτού, ότι σε συνέχεια και των αποφάσεων του Δ.Σ. με το υπ’ αρ. 14/2025 Πρακτικό θα πρέπει να προχωρήσει άμεσα ο οργανισμός σε ανάθεση σε τεκμηριωμένα ικανό να επιβεβαιώσει (ή όχι) τα αποτελέσματα των συγκεκριμένων προσομοιώσεων που αναγράφονται στο οριστικό πόρισμα ερευνητικό ή πανεπιστημιακό ίδρυμα. Τέλος, δεδομένων των νέων στοιχείων που έχουν προκύψει μετά την παρουσίαση του πορίσματος, ιδιαίτερα την επιβεβαίωση της γνησιότητας των video της εμπορικής αμαξοστοιχίας, τα οποία αποκλείουν την ύπαρξη εύφλεκτου φορτίου ποσότητας περίπου 2,5 τόνων στο πρώτο ανοιχτό βαγόνι μετά τη δεύτερη μηχανή, προτείνει να διερευνηθούν εκ νέου – και συμπληρωματικά με το πόρισμα που εκδόθηκε – τα πιθανά αίτια της δημιουργίας της πυρόσφαιρας από κατάλληλα εξειδικευμένο ίδρυμα.
Το συμβούλιο ομόφωνα συμφώνησε με τις ανωτέρω προτάσεις.
-
- Λοιπά θέματα. Μη υπάρχοντος άλλου θέματος η συνεδρίαση ολοκληρώθηκε
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ & Ο ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΠΡΟΕΔΡΟΣ &
ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΟΥ ΤΟΜΕΑ ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟΥ ΤΟΜΕΑ
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΔΡΙΤΣΑΚΟΣ ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
ΤΑ ΜΕΛΗ
Χ.ΒΑΛΑΡΗΣ Γ. ΦΛΕΣΣΑΣ Π. ΕΥΓΕΝΙΚΟΣ
Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
Β.ΦΟΥΣΕΚΗ N. ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑ 1/4/2025
Χρήστος Θ. Παπαδημητρίου, Δ.Ν
Πρόεδρος Σιδηροδρομικού Τομέα
Αναπληρωτής Πρόεδρος
Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων (ΕΟΔΑΣΑΑΜ)
Dr Christos T.Papadimitriou
Chairman of the Railways Sector
Vice Chairman
Hellenic Authority for Aviation and Railway Accidents Investigation