Search
Close this search box.
Search

Τι είπε ο δράστης που πέταξε τάρτα στον πίνακα της Μόνα Λίζα – 

Πριν 2 έτη

Δεν έχασε το θρυλικό της μειδίαμα και αυτό χάρη στο προστατευτικό γυαλί: «Η Τζοκόντα», ο διασημότερος πίνακας στο κόσμο, έγινε στόχος επίθεσης με τάρτα α λα κρεμ στο μουσείο του Λούβρου στο Παρίσι, χωρίς συνέπειες, αφού βρίσκεται πίσω από θωρακισμένη γυάλινη προθήκη, σύμφωνα με μαρτυρίες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Το μουσείο του Λούβρου δεν θέλησε να κάνει σχόλια για το περιστατικό. Σύμφωνα με φωτογραφίες και μαρτυρίες που αναρτήθηκαν από τουρίστες στο Twitter και το Instagram, το περιστατικό συνέβη χθες το απόγευμα. Οι φωτογραφίες δείχνουν την γυάλινη προθήκη της Μόνα Λίζα λερωμένη με κρέμα την οποία καθαρίζει ένα μέλος του προσωπικού ασφαλείας του μουσείου.

Χρήστης του Twitter που δήλωσε ότι ήταν παρών στο περιστατικό, εξήγησε ότι ο δράστης της επίθεσης ήταν ένας άνδρας που φορούσε περούκα και σηκώθηκε από αναπηρικό αμαξίδιο για να χτυπήσει την γυάλινη προθήκη και στην συνέχεια να πετάξει το γλυκό.

Ο @lukeXC2002 έχει αναρτήσει βίντεο στο οποίο εμφανίζεται ο άνδρας όρθιος δίπλα στο αμαξίδιο να συνοδεύεται προς την έξοδο από την ασφάλεια του μουσείου.

«Υπάρχουν άνθρωποι που καταστρέφουν την Γη … Ολοι οι καλλιτέχνες, σκεφτείτε την Γη. Γι΄αυτό το έκανα αυτό. Σκεφτείτε τον πλανήτη», λέει ο άνδρας, ντυμένος στα λευκά που φοράει περούκα και κασκέτο.

Σε άλλες φωτογραφίες φαίνεται το αναπηρικό αμαξίδιο πίσω από το κορδόνι που κρατά τους επισκέπτες σε απόσταση ασφαλείας από το έργο τέχνης. Η ίδια η επίθεση δεν έχει απαθανατισθεί.

Δεν είναι η πρώτη φορά που το έργο του Λεονάρντο ντα Βίντσι πέφτει θύμα βανδαλισμού.

Τον Αύγουστο του 2009, ρωσίδα επισκέπτις του Λούβρου συνελήφθη αφού πέταξε ένα φλιτζάνι με τσάι προς τον πίνακα. Το μουσείο είχε τότε ανακοινώσει ότι το φλιτζάνι έσπασε επάνω στη γυάλινη προθήκη η οποία γρατζουνίστηκε ελαφρά.

Τον Δεκέμβριο του 1956, ένας Βολιβιανός είχε πετάξει πέτρα κατά της Τζοκόντας προκαλώντας φθορά στο αριστερό της χέρι. Μετά από αυτό τοποθετήθηκε πίσω από γυάλινη προθήκη.

Από το 2005 η Τζοκόντα βρίσκεται πίσω από θωρακισμένη γυάλινη προθήκη και προστατεύεται από κέλυφος που διατηρεί ελεγχόμενη την υγρασία και την θερμοκρασία.

Μπροστά της περνούν εκατομμύρια άνθρωποι κάθε χρόνο που έρχονται για να την θαυμάσουν στο μεγαλύτερο μουσείο του κόσμου (10 εκατομμύρια επισκέπτες ετησίως πριν από την πανδημία).

Θύμα βανδαλισμών και στο παρελθόν η Τζοκόντα

Δεν είναι η πρώτη φορά που η Μόνα Λίζα δέχεται επίθεση. Λόγω της παγκόσμιας φήμης του, ο πίνακας έγινε και άλλες φορές στο παρελθόν αντικείμενο επιθέσεων, σε μεμονωμένες περιπτώσεις και με ελαφριές φθορές, αλλά και κλοπής μια φορά το 1911. Στις 30 Δεκεμβρίου του 1956 ένας Βολιβιανός φοιτητής είχε πετάξει μια πέτρα στον πίνακα με τόση δύναμη, που έσπασε τη γυάλινη προθήκη και «χάλασε» λίγο από το χρώμα κοντά στον αριστερό αγκώνα. Από τότε τοποθετήθηκε αλεξίσφαιρο τζάμι για να προστατεύει την «Τζιοκόντα». Στις 21 Απριλίου του 1974, ενώ ο πίνακας βρισκόνταν στο Εθνικό Μουσείο του Τόκιο για μια έκθεση, μια γυναίκα είχε ψεκάσει κόκκινο σπρέι διαμαρτυρόμενη για την έλλειψη προσβασιμότητας για τα ΑμεΑ στο μουσείο. Στις 2 Αυγούστου του 2009, μια Ρωσίδα που της είχαν αρνηθεί τη γαλλική υπηκοότητα ξέσπασε τα νεύρα της πετώντας μια κεραμική κούπα στο τζάμι του πίνακα, χωρίς φυσικά να του προκαλέσει την παραμικρή ζημιά…

Δημοφιλη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Search
Close this search box.